Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-30, 10:31
  #109
Medlem
En sån sopa hon är, definitionen av sopa är Helena Bergström. Allt hon rör vid blir sopigt.
Citera
2017-10-30, 13:01
  #110
Medlem
Barbara Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
En sån sopa hon är, definitionen av sopa är Helena Bergström. Allt hon rör vid blir sopigt.

Lust att utveckla? Hennes regisserande eller skådespelande?

Jag tycker att hon i alla fall verkar vara en trevlig donna. Såg henne i Lars Lerins program och fick efter det en annan bild av henne än vad jag hade tidigare.
Citera
2018-04-16, 22:49
  #111
Medlem
Förstår inte "hatet" mot henne, är hon bättre eller sämre än Lena Endre?
Citera
2018-04-17, 08:25
  #112
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
En sån sopa hon är, definitionen av sopa är Helena Bergström. Allt hon rör vid blir sopigt.
Hur kan man tycka att hon är en " sopa" en av vårt lands bästa skådisar, Du måtte ha ena jävla krav
Alla kan inte vara maryl Streep ok
Citera
2018-04-17, 09:11
  #113
Medlem
simba_rocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Hur kan man tycka att hon är en " sopa" en av vårt lands bästa skådisar, Du måtte ha ena jävla krav
Alla kan inte vara maryl Streep ok

Jag kan nog reta mig på henne. Lika mycket som jag retade mig på Liv Ullman som skådespelerska ! Hennes roll blir alltid den besvikna gråtande kvinnan !! Gråt är det som gjort hene 'stor' !
Citera
2018-04-18, 19:17
  #114
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
En sån sopa hon är, definitionen av sopa är Helena Bergström. Allt hon rör vid blir sopigt.
Detta stämmer sannerligen inte. Första gången jag såg henne på scen, i Ibsens "Ett dockhem" på Dramaten, slogs jag av hur oerhört skicklig och intagande hon är som skådis. Det gick inte att slita ögonen från henne. Det är inte alltid man får rätt bild av en skådis genom teven.
Citera
2018-04-18, 20:00
  #115
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Detta stämmer sannerligen inte. Första gången jag såg henne på scen, i Ibsens "Ett dockhem" på Dramaten, slogs jag av hur oerhört skicklig och intagande hon är som skådis. Det gick inte att slita ögonen från henne. Det är inte alltid man får rätt bild av en skådis genom teven.

Hon gråter riktigt trovärdigt på vita duken.
Kanske det är ett kriterium på en skicklig skådis.
Citera
2018-04-18, 22:06
  #116
Medlem
sebertos avatar
Dålig filmskådis, bra teaterskådis är mina 2 cent. Det teatrala hos henne funkar inte på film, blir inte trovärdigt. Film kräver små uttryck, små medel och det har hon inte , men ja hon var bra på scen i jag tror det var i ett dockhem för många många år sedan då även den medelmåttiga Kjell B deltog.
Citera
2018-04-18, 23:16
  #117
Medlem
Rackabajsares avatar
Nutley verkar vara en riktig oversittare med den typiska kulturelitiska och uppblasta kanslan for sig sjalv. Noll svenska efter sa manga ar i landet, gift med en svenska och professionellt verksam i Sverige. Pinsamt!

Bergstrom ar en hyfsad skadis men min respekt for henne forsvann nar hon bajsade pa sig av politiskt korrekt radsla nar Robert Gustafsson borjade tala om asiktskorridoren och PK-radslan i Sverige nar de bada satt i Skavlansoffan... Man liksom sag hur hennes skratt fastnade i halsen, ogonen drog ihop sig i panik och tankarna pa hur hon skulle se ut som satt bredvid nagon som vagade saga att det finns en asiktskorridor i Sverige kom over henne. Panikartat borjade on att titta pa Gustafsson, som hon tills precis nyss "alskat" med avsky i blicken sa att hennes teaterkompisar skulle forsta att det har var hon inte alls med pa... Betyg: Hyfsad skadis, vanstervriden livradd pk-manniska utanfor scenen.
Citera
2018-07-29, 14:31
  #118
Medlem
Under en av denna stekheta sommars allra varmaste dagar, sitter elva skådespelare och ett 40-tal statister och svettas under åtta timmar.
Det är en evighetslång bröllopsmiddag på låtsas. I tal efter tal hyllas brudparet.
Som för ovanlighetens skull är två unga kvinnor. En vit, en svart.
– Jag tycker det här är ”Änglagård” för vår tid, för 2018, säger Helena Bergström.
Nöjesbladet har exklusivt följt inspelningen av Colin Nutleys nya tv-serie ”Bröllop, begravning och dop”.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...s-nya-tv-serie
Citera
2018-10-03, 13:49
  #119
Medlem
Helena Bergström och Rikard Wolff var nära vänner i över 25 år.
Nu berättar skådespelerskan, som är aktuell på scenen med "Ett dockhem 2", om den svåra tiden och sorgen efter hans död.
– Han kämpade så hårt in i det sista för att få leva, och så klarade han det inte, berättar hon i en intervju med Aftonbladet.*

https://www.expressen.se/noje/helena...rikard-wolff-/
Citera
2019-02-08, 23:11
  #120
Medlem
TheaFilopators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Inte en chans att det blir skilsmässa, eftersom Colin är Helenas enda sätt att få vara med i TV. Ingen annan vill ha med henne så därför ska hon prompt ha huvudrollen i samtliga filmer maken regisserar.

Jag tror för övrigt också på teorin att han tänder på att se henne (låtsas-)knulla andra män.

Det är bara så sjukt kletigt att Colin alltid väljer frun till huvudroll i alla sin filmer, nu kommer även dottern, tala om objektiv casting!!!
Att inte någon av dessa bara kliver av och säger NEJ och STOPP nu måste det vara nog! Vi kan bara inte fortsätta så här längre, när "the money must stay in the family" så förstör Helena hela sin trovärdighet och karriär, Dramaten ensemblen måste vrida sig i plågor.
Detta är så kommersiellt att det får de allra billigaste reklaminslagen att framstå som äkta, att Colin därtill inte ens kan hålla en intervju på svenska efter alla dessa år, ja det är rent ut sagt bedrövligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback