Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-05-13, 05:57
  #1
Medlem
Svenskar, kanske småstadsbor och landsbygdsbor framförallt (vet inte, men det verkar lite så), verkar ha väldigt dåligt självförtroende. Folk verkar ha någon fobi för att visa bild på sig själva. Men varför? Det finns visserligen undantag bland svenskar, det är fjortisbloggare. Säga vad man vill om dessa, men de vågar i alla fall visa upp sig på bild. Även positiva människor verkar ha lättare för att visa upp sig medans missantroperna tror att man ska säga något taskigt

Så, varför har ni så svårt att visa bild på er?
2010-05-13, 06:03
  #2
Medlem
LaVickys avatar
Menar du som avatar som på ställen som FB? På FB kan man förstå, en hel del personer är lagom genomruttna här
2010-05-13, 06:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVicky
Menar du som avatar som på ställen som FB? På FB kan man förstå, en hel del personer är lagom genomruttna här
Menar främst andra forum där anonymitet inte är så viktigt, men även på flashback är ju folk omöjliga att visa bild på sig själva. Se exempelvis tråden "visa bilder på era kläder", alla kladdar för ansiktena i paint

Off topic Förövrigt ser jag inga fördelar med anonymitet eftersom det leder till en feghet.

Anonyma människor är anonyma för att de inte vågar stå för vad som säger.

Men du har dig själv på v-bild och det gillar vi!
2010-05-13, 06:19
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riorio
Menar främst andra forum där anonymitet inte är så viktigt, men även på flashback är ju folk omöjliga att visa bild på sig själva. Se exempelvis tråden "visa bilder på era kläder", alla kladdar för ansiktena i paint

Off topic Förövrigt ser jag inga fördelar med anonymitet eftersom det leder till en feghet.

Anonyma människor är anonyma för att de inte vågar stå för vad som säger.

Men du har dig själv på v-bild och det gillar vi!

Hycklare, upp med bild samt fullt namn, adress och mobilnummer så får vi se hur viktigt anonymiteten är för dig egentligen.
2010-05-13, 06:21
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Hycklare, upp med bild samt fullt namn, adress och mobilnummer så får vi se hur viktigt anonymiteten är för dig egentligen.


Namn: Tomas Carlsson
Kön: Man
Ålder: 19
Msn: diapsalmapsalma@hotmail.se


http://www.ladda-upp.com/bilder/34684/riorioriorior

http://www.ladda-upp.com/bilder/34782/rrrrrrrr

Telefonnummer får du om du PM:ar.

Jag är definitivt inte anonym, jag står för den jag är.
__________________
Senast redigerad av Riorio 2010-05-13 kl. 06:49.
2010-05-13, 06:51
  #6
Medlem
soptippsbosses avatar
För det första är Flashback inget jävla datingcommunity. För det andra är alla är inte lika blåögda och godtrogna som du är, men antagligen har din naivitet något att göra med att du är frälst. Nej du, det är dags att spräcka bubblan. *poff*
2010-05-13, 06:55
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soptippsbosse
För det första är Flashback inget jävla datingcommunity
Nej flashback är ett ställe där 90 % av medlammarna gömmer sig bakom anonymitet men aldrig skulle våga säga det som skriver på flashback irl. Det är för att man saknar stake
Anonymitet ska enbart användas i nödfall.
2010-05-13, 07:02
  #8
Medlem
Cregers avatar
idiotiskt att regga sig på ett forum som ger anonymitet och inte ger ut användaruppgifter om man endå ska lägga upp namn och bild på sig själv sen.

anledningen till att flashback är så pass stort är antagligen att man får vara anonym här.

1+1=3?
2010-05-13, 07:08
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creger
idiotiskt att regga sig på ett forum som ger anonymitet och inte ger ut användaruppgifter om man endå ska lägga upp namn och bild på sig själv sen.

anledningen till att flashback är så pass stort är antagligen att man får vara anonym här.

1+1=3?
Varför är du anonym?
2010-05-13, 07:17
  #10
Medlem
rotwars avatar
Det beror ju helt på vad det är för ställe, och i vilket sammanhang man skulle visa en bild på sig själv.
Visa en rolig bild på sig själv på tex facebook, eller bilddagboken är väl helt okej. Men att sitta i sin ensamhet och posera framför sin kamera för att sedan lägga upp på internet för att få kommentarer och öka den lilla självsäkerhet man har... nja.
2010-05-13, 07:53
  #11
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riorio
Svenskar, kanske småstadsbor och landsbygdsbor framförallt (vet inte, men det verkar lite så), verkar ha väldigt dåligt självförtroende. Folk verkar ha någon fobi för att visa bild på sig själva. Men varför? Det finns visserligen undantag bland svenskar, det är fjortisbloggare. Säga vad man vill om dessa, men de vågar i alla fall visa upp sig på bild. Även positiva människor verkar ha lättare för att visa upp sig medans missantroperna tror att man ska säga något taskigt

Så, varför har ni så svårt att visa bild på er?
Det är inte så att det är du som är ung & naiv?

Vissa av oss vill inte fläka ut våra liv och förehavanden på det allsmäktiga www där det aldrig går att ångra sig och ta bort något man laddat upp. Och framför allt inte här på fb, detta forum är ingen community där man tävlar i hur många vänner man samlat på sig utan här är det dina ord och åsikter som spelar roll och är av vikt...
Sen så skriver jag själv en del i drogodlings forumet vilket inte är så bra att göra med en offentlig användare om man vill fortsätta med denna hobby utan att staten och arbetsgivare lägger sig i.
__________________
Senast redigerad av SurTrollet 2010-05-13 kl. 07:58.
2010-05-13, 07:57
  #12
Medlem
Sygnotives avatar
Jag har mig själv på som sig.bild. Mest för att jag är lite av en spännbög...
Även berättat vad jag arbetar med ett flertal gånger, så de som känner till mig skulle även känna igen mig här.

Det gör att jag försöker uttrycka mig relativt städat i mina posts.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback