Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-10, 22:48
  #133
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonTangent
Hej jag undrar om någon vet vart man kan köpa LD Salmiak i linköping?

Finns på Pressbyrån om ni har något sånt där nere.
Citera
2014-04-08, 10:17
  #134
Medlem
Mr.Nesss avatar
Köpte mig en Dosa LD 30 White, bara för att det lät billigt med nästan 30 prillor för 26 kr
Någon som har erfarenhet av detta snus och kan dela med sig av sina erfarenheter?
Citera
2014-04-08, 19:32
  #135
Medlem
Ifall ni gillar Göteborgs Rapé kan jag säga att LD Enbär snart kommer, finns redan på vissa utvalda butiker dock
Citera
2014-04-08, 22:35
  #136
Medlem
Mr.Nesss avatar
Är det bara jag som tycker att LD är jävligt salt?! Känns som att det är saltare än andra snussorter
Citera
2014-04-09, 00:46
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robban98422
Ifall ni gillar Göteborgs Rapé kan jag säga att LD Enbär snart kommer, finns redan på vissa utvalda butiker dock

Intressant.. Bara som white á la Rapé, eller
även original?
Citera
2014-04-09, 01:03
  #138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JP1
Intressant.. Bara som white á la Rapé, eller
även original?

Läste på lite och hittade denna info. Endast white tydligen i dagsläget. Kan säkert bli ett prisvärt alternativ till G.Rapé.

http://news.cision.com/se/jti-sweden...r-vit,c9565864
Citera
2014-04-09, 17:30
  #139
Medlem
Vem0ths avatar
Är jag ensam att få en laxerande effekt av LD och Knox? Inget annat snus får mig att besöka toan i omgångar.
Citera
2014-04-10, 00:18
  #140
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Är jag ensam att få en laxerande effekt av LD och Knox? Inget annat snus får mig att besöka toan i omgångar.
I början kunde jag uppleva detta fenomen Numera är det bara att jag upplever LD salt något inåt helvete och bränner på tandköttet på ett sjukt sätt.. Inget annat snus bränner något alls
Citera
2014-04-10, 22:25
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JP1
Läste på lite och hittade denna info. Endast white tydligen i dagsläget. Kan säkert bli ett prisvärt alternativ till G.Rapé.

http://news.cision.com/se/jti-sweden...r-vit,c9565864


Stämmer fint, bara white

Samma billiga pris 179:-
Citera
2014-04-16, 23:35
  #142
Medlem
KavliBaconosts avatar
Har LD börjat med 30 prillor nu? Hörde att de skulle göra det, men har inte märkt nån skillnad direkt. Ska fan räkna prillorna imorrn när jag köper då.

Nån som vet nån nice billig portionsnus som inte är LD? Har snusat LD ett tag nu och skulle gärna variera litegrann. Har smakat Kronan och Kaliber av polarna och de är inga höjdare precis.
Citera
2014-04-17, 00:05
  #143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KavliBaconost
Har LD börjat med 30 prillor nu? Hörde att de skulle göra det, men har inte märkt nån skillnad direkt. Ska fan räkna prillorna imorrn när jag köper då.

Nån som vet nån nice billig portionsnus som inte är LD? Har snusat LD ett tag nu och skulle gärna variera litegrann. Har smakat Kronan och Kaliber av polarna och de är inga höjdare precis.

Kolla upp Knekt.

Jag uppskattar LD vanligtvis och gillar den salta smaken som uppstår efter ett tag. Även deras salmiak är en av de få goda smaksatta snussorterna som faller mig i smaken på marknaden.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
I början kunde jag uppleva detta fenomen Numera är det bara att jag upplever LD salt något inåt helvete och bränner på tandköttet på ett sjukt sätt.. Inget annat snus bränner något alls

Det har du rätt i; att de bränner väldigt mycket. Även Camel som fanns förr brände något extremt efter några prillor.
Citera
2014-04-18, 17:48
  #144
Medlem
Fick en glad överraskning idag när jag skulle köpa en stock Rapé, tobaksturken introducerade mig för LD Enbär.
20:-/dosa eller 169:-/stocken. Riktigt nöjd! Samma lite torra känsla som LD Vit, men kanonsmak enligt mig! Ny och billig favorit.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback