Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-25, 13:35
  #37
Medlem
sephines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyma-Klubben
Nej, det är det inte. Det finns ju en enorm tråd om Voxra där inlägget hade passat utmärkt i.

Att Voxra påverkar noradrenalinet mer än dopaminet är självklart sant, vem skulle påstå något annat?

Det är inte så självklart för om man läser om Voxra på olika informationssidor så markeras inte detta faktum. Det står oftast saker i stil med:

Citat:
Den aktiva substansen i Voxra är bupropionhydroklorid. Det är en selektiv noradrenalin- och dopaminupptagshämmare (NDRI). Den har minimal effekt på återupptag av serotonin och hämmar inte monoaminas A eller B. Noradrenalin och dopamin förknippas med vakenhet, aktivitet, entusiasm, uppmärksamhet och koncentration. Voxra kan ges till patienter med en symtombild som tyder på dysfunktion i dessa system. Den selektiva effekten på noradrenalin- och dopaminsystemen gör dessutom risken för serotonerga biverkningar som viktuppgång och sexuell dysfunktion liten.1-9
http://www.depressionsinfo.se/Voxra/...-mekanism.aspx

Folk får väl använda vilka trådar de vill? Blir det helgalet finns det riktiga moderatorer som tar hand om det.
Citera
2014-04-25, 14:38
  #38
Avstängd
Anonyma-Klubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sephine
Det är inte så självklart för om man läser om Voxra på olika informationssidor så markeras inte detta faktum. Det står oftast saker i stil med:


http://www.depressionsinfo.se/Voxra/...-mekanism.aspx

Folk får väl använda vilka trådar de vill? Blir det helgalet finns det riktiga moderatorer som tar hand om det.

Det är ganska självklart ja, väljer man att gå in i en diskussion och diskutera om Voxra och komma med sådana påståenden så är det väl rätt korkat att inte ha läst på om medicinen innan?

Var någonstans kommer relevansen in med att "Wellbutrin/Voxra känns som amfetamin" in här då? Tråden ligger felplacerad vare sig du vill det eller inte och borde ha postats i den stora tråden om Voxra. Tänker du efter är det ganska korkat att dra igång gamla trådar, tänk om alla gjorde det?

Skön sida du länkade information från för övrigt. Det är tillverkaren som har gjort Voxra, Glaxo Smith Kline. Du tror att dessa skulle gå ut frivilligt och berätta om hur lite en av deras bästsäljande preparat påverkar dopaminet, som man gärna saluför den som, en dopaminåterupptagshämmare. Nej, läs på lite...
__________________
Senast redigerad av Anonyma-Klubben 2014-04-25 kl. 14:40.
Citera
2014-04-25, 14:50
  #39
Medlem
sephines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyma-Klubben
Det är ganska självklart ja, väljer man att gå in i en diskussion och diskutera om Voxra och komma med sådana påståenden så är det väl rätt korkat att inte ha läst på om medicinen innan?

Var någonstans kommer relevansen in med att "Wellbutrin/Voxra känns som amfetamin" in här då? Tråden ligger felplacerad vare sig du vill det eller inte och borde ha postats i den stora tråden om Voxra. Tänker du efter är det ganska korkat att dra igång gamla trådar, tänk om alla gjorde det?

Skön sida du länkade information från för övrigt. Det är tillverkaren som har gjort Voxra, Glaxo Smith Kline. Du tror att dessa skulle gå ut frivilligt och berätta om hur lite en av deras bästsäljande preparat påverkar dopaminet, som man gärna saluför den som, en dopaminåterupptagshämmare. Nej, läs på lite...

Det var inte mitt påstående. Skrev ju att jag läst att någon annan skrivit så. Bara en reflektion helt enkelt.

Användaren jossiegirl skriver att denne inte upplever sig speedad. Antar att det var kopplingen till val av tråd.

Behöver inte läsa på om Voxra när det finns vissa som tydligen kan allt.
Citera
2014-04-25, 18:12
  #40
Avstängd
Anonyma-Klubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sephine
Det var inte mitt påstående. Skrev ju att jag läst att någon annan skrivit så. Bara en reflektion helt enkelt.

Användaren jossiegirl skriver att denne inte upplever sig speedad. Antar att det var kopplingen till val av tråd.

Behöver inte läsa på om Voxra när det finns vissa som tydligen kan allt.

Självklart är det så och jag är medveten om att man som lekman eller okunnig allmänläkare/psykiatriker gärna far med osanning om preparatets effekt p.g.a. inkompetens. Läkarens bästa vapen är bibeln Fass, sätter man sig ner och kollar på studier om hur det faktiskt fungerar i praktiken märker man snabbt att fallet inte är så.

Jag vet inte om man "ska" känna sig speedad på Voxra ö.h.t. men det är en del som får bra effekt i början, troligen p.g.a. att man är känslig för stimulering av DAT. Många upplever en s.k. "poop-out-effekt" där man svarar otroligt bra på preparatet men efter några veckor så klingar denna effekt av. Att jämföra Voxra med amfetamin (som hämmar återupptaget av noradrenalin och dopamin samt frisätter dessa i mycket högre grad) tycker jag är felaktigt.

För att tillföra något konstruktivt till tråden kan jag väl tipsa om att man kan försöka att laborera litet med aminosyran L-Tyrosin samtidigt som är en precursor till L-DOPA -> dopamin -> noradrenalin.
Citera
2014-04-25, 19:51
  #41
Medlem
sephines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyma-Klubben
Självklart är det så och jag är medveten om att man som lekman eller okunnig allmänläkare/psykiatriker gärna far med osanning om preparatets effekt p.g.a. inkompetens. Läkarens bästa vapen är bibeln Fass, sätter man sig ner och kollar på studier om hur det faktiskt fungerar i praktiken märker man snabbt att fallet inte är så.

Jag vet inte om man "ska" känna sig speedad på Voxra ö.h.t. men det är en del som får bra effekt i början, troligen p.g.a. att man är känslig för stimulering av DAT. Många upplever en s.k. "poop-out-effekt" där man svarar otroligt bra på preparatet men efter några veckor så klingar denna effekt av. Att jämföra Voxra med amfetamin (som hämmar återupptaget av noradrenalin och dopamin samt frisätter dessa i mycket högre grad) tycker jag är felaktigt.

För att tillföra något konstruktivt till tråden kan jag väl tipsa om att man kan försöka att laborera litet med aminosyran L-Tyrosin samtidigt som är en precursor till L-DOPA -> dopamin -> noradrenalin.

Intressant. Det är ju samtidigt lite scary om inte alla psykiatriker vet om detta.

Voxra är m.a.o. en dålig pundardrog.
Citera
2014-07-15, 00:34
  #42
Medlem
ruttenfimps avatar
Känns inte ens i närheten som amfetamin gör. Men i början får man en schyst kick av Voxran i typ 15min om man snortar denna, även hört att man får en rejäl skjuts om man pangar skiten.
Provade voxran på ett LVM hem i brist på annat, torrpunda, och det funkade iaf till en början sen blev det en vana att snorta denna varje morgon med grabbarna hehe... Rätt patetiskt om man tänker efter men men..

Nu har jag den även utskriven på utsidan, 150mg. Jag hackar upp den med min ritalin svider på skönt och tycker det funkar bra. Blöder näsblod ganska ofta dock haha.
Citera
2016-11-02, 04:52
  #43
Medlem
cerealtubemans avatar
150mg voxra/bupropion. Enda skiten ger är en äcklig smak i munnen direkt när man vaknar Är mer trött nu än innan. Jag tror att jag upplevde två bra dagar från början för att sen gå ner mig igen. Antagligen placeboeffekten som spökade. Inte det minsta speedad.

Ska snart till läkaren. Nu jävlar Jag lever annars ett aktivt liv. Tvingar mig ner till gymmet 3ggr/per vecka fast jag är trött. Gör det för att inte helt förlora förståndet.
Citera
2016-11-02, 07:45
  #44
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cerealtubeman
150mg voxra/bupropion. Enda skiten ger är en äcklig smak i munnen direkt när man vaknar Är mer trött nu än innan. Jag tror att jag upplevde två bra dagar från början för att sen gå ner mig igen. Antagligen placeboeffekten som spökade. Inte det minsta speedad.

Ska snart till läkaren. Nu jävlar Jag lever annars ett aktivt liv. Tvingar mig ner till gymmet 3ggr/per vecka fast jag är trött. Gör det för att inte helt förlora förståndet.
Det kanske är precis det du borde göra. Tappa förståndet.

Kanske är det ditt förstånd som håller dig fast i deras klor.
Citera
2017-03-28, 11:00
  #45
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pibben
Nu har det gått några dagar och jag mår ;S konstigt! Har svårare för att somna och drömmer en massa. Vaknar lättare. Men tänker ganska mörkt ändå och funderar just nu på att ta en lugnande.

Hmm man får väl ge d tid men det är jobbigt att inte känna att man har kontroll över sig själv i både tanke och kropp.

Klassiskt efter intag av cs tex en amfetamin som voxra (3-Chloro-N-tert-butylcathinone) som trots allt är förhållandevis klen.
Citera
2019-01-01, 21:20
  #46
Medlem
Har en tid gått på 450mg Voxra
20mg Olanzapin, som jag trappat ner till 5_7,5mg,vill nolla det giftet.
Sen 20mg Imovane, som jag igentligen inte behöver om jag tar 10mg Olanzapin, så lite moment 22.

Har tidigare plöjt igenom hrla Fass och internet med saker som NSI-189, Tianeptin, lågdos er av LSD, svamp Ketamin... You name it.

Hittade denna tråden av en slump, har inget intresse av att knarka, vill bara ha livet tillbaka efter 10 döda år.

Krossade 300mg, o fy fan vad näsan rinner, men humöret fick en rejäl skjuts upp, efter att dagen tidigare varit skit.

Vill så klart inte rekomendera, men när jag börjar närma mig stadiet suicidal känns det skönt att ha nått i bokfickan. Alkohol är dom stenhårda med, så nästan helnykterist🤔 kanske kommer i mitt livs form denna sommaren, om det inte vore för den där förbannade Olanzapinet😈 som ökar brud hormonet Progestorone... Får väl kontra med Testo, Tren och Winstrol😁😁
Citera
2019-01-01, 21:22
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Har en tid gått på 450mg Voxra
20mg Olanzapin, som jag trappat ner till 5_7,5mg,vill nolla det giftet.
Sen 20mg Imovane, som jag igentligen inte behöver om jag tar 10mg Olanzapin, så lite moment 22.

Har tidigare plöjt igenom hrla Fass och internet med saker som NSI-189, Tianeptin, lågdos er av LSD, svamp Ketamin... You name it.

Hittade denna tråden av en slump, har inget intresse av att knarka, vill bara ha livet tillbaka efter 10 döda år.

Krossade 300mg, o fy fan vad näsan rinner, men humöret fick en rejäl skjuts upp, efter att dagen tidigare varit skit.

Vill så klart inte rekomendera, men när jag börjar närma mig stadiet suicidal känns det skönt att ha nått i bokfickan. Alkohol är dom stenhårda med, så nästan helnykterist🤔 kanske kommer i mitt livs form denna sommaren, om det inte vore för den där förbannade Olanzapinet😈 som ökar brud hormonet Progestorone... Får väl kontra med Testo, Tren och Winstrol😁😁


Ursäkta bumpen🙄
Citera
2019-01-10, 22:04
  #48
Medlem
twigulzs avatar
Kommer ihåg första dagarna man hade på Voxra, några av de bästa dagarna i mitt liv. Tyvärr planar det ut sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback