31 223 besökare online
857 863 medlemmar • 45 856 361 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Kultur & Media > Musik > Musik - Allmänt
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Rixton
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ugglapuggla
Tänkte bara ge ett tips att IKEA:s möbel Expedit är perfekt att förvara vinylskivorna i. Måtten är som gjorda för det. 32cm hög och 39 djup. 12 vinylbackar är 16 fack och då har du gått om blädder utrymme.
Rekomenderar också Expedit, sålänge man inte packar den för fullt så att resultatet blir såhär;
http://www.minhembio.com/forum/uploa...1203939575.jpg

Om man lägger en Ikea Expedit ner så blir det perfekt att ha 2 skivspelare samt en mixer på

brianmolko
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Rekomenderar också Expedit, sålänge man inte packar den för fullt så att resultatet blir såhär;

Om man lägger en Ikea Expedit ner så blir det perfekt att ha 2 skivspelare samt en mixer på

är det hos dig ?

-Johan-
Medlem
-Johan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton

Mardrömsbild Fruktar det där själv.

Rixton
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
är det hos dig ?
Nej, jag har klarat mig som tur är.

Imastrangerhere
Medlem
Imastrangerheres avatar
13 kg är maxbelastningen / hyllplan enligt ikea.Nu har ju min bokhylla inte givit vika trots att jag säkert överskrider den begränsningen rätt mycket, men man blir ju lite orolig när man ser sådana där bilder

Stakbröte
Medlem
Stakbrötes avatar
Jag har förstärkt hyllplanen med reglar samt delat av hyllplanen på mitten med masonitskivor för att minska trycket om plattorna skulle luta lite. Viktigaste och minst jobbiga är att förankra hyllan i väggen.
Är man bara lite hustomte så fixar man detta på ett par timmar sen kan man sova gott

brianmolko
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imastrangerhere
13 kg är maxbelastningen / hyllplan enligt ikea.Nu har ju min bokhylla inte givit vika trots att jag säkert överskrider den begränsningen rätt mycket, men man blir ju lite orolig när man ser sådana där bilder

köp genast en ny

Bret-Hart
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Märkte av en slump idag att skivorna snurrar lite skevt på båda mina skivspelare.Man ser detta när man har ögonen precis i höjd med själva skivtallriken, tänkte bara kolla om det är normalt eller om det på något sätt kan förstöra skivorna?

Är skivtallriken som inte snurrar helt rakt, så det är inget fel på själva vinylen.

Det är skivorna som är skeva hänt mig med

Stakbröte
Medlem
Stakbrötes avatar
Citat:
Märkte av en slump idag att skivorna snurrar lite skevt på båda mina skivspelare.Man ser detta när man har ögonen precis i höjd med själva skivtallriken, tänkte bara kolla om det är normalt eller om det på något sätt kan förstöra skivorna?

Är skivtallriken som inte snurrar helt rakt, så det är inget fel på själva vinylen.

Har aldrig varit med om att tallriken varit skev men om det är så skulle jag köpa ny spelare. Om Nåltrycket varierar för varje varv kan det skada skivorna. Beror väl iofs också på hur mycket det är skevt, nån mm skadar nog inte

DK333
Medlem
DK333s avatar
Nästan alla mina skivor, även de nya, vobblar lite. Nån millimeter varje varv eller så. Det är alltså inte skivtallriken utan skivan eller kanske mattan som inte är millimeterjämn. Har aldrig sett det som ett problem eftersom det handlar om så få millimeter och nålen ändå följer med upp och ner i vobblingen. Men är det mer än några få millimeter, samt att det är tallriken som felar, är det nog bra att kolla efter en ny spelare.

Festerday
Medlem
Festerdays avatar
Lyssnade på en platta igår som tyvärr var för skev. Det låter ju som det snurrar hos mig iaf. Skevt.

Går det att göra nåt enkelt åt det? Såg att det gick att köpa en LP-press men den var inte helt gratis...

Kan det hjälpa något med en skivklämma, eller är det bortkastade pengar?

Tom Tucker
Medlem
Tom Tuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Festerday
Lyssnade på en platta igår som tyvärr var för skev. Det låter ju som det snurrar hos mig iaf. Skevt.

Går det att göra nåt enkelt åt det? Såg att det gick att köpa en LP-press men den var inte helt gratis...

Kan det hjälpa något med en skivklämma, eller är det bortkastade pengar?

Finns ju en del butiker med lp-press som fixar skivorna mot betalning. Du kan nog pressa ganska många plattor för de pengar som en egen press kostar.

Ironi är att heta Liv och vara död

Svara på ämne
Topp Dela »