Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-22, 09:30
  #1993
Medlem
zanteras avatar
Personligen håller jag mig mest till Bengans, och det jag inte hittar där beställer jag ofta över internet. Dock lite intresserad av att kolla in Rockhouse, jag har varit där massvis med gånger men inte sen jag skaffade skivspelaren, så har inte direkt kollat igenom deras vinyler, men vill minnas att de hade några ovanliga vinyler där, av det lilla jag såg. Har för mig att mestadels av det var Rock/Metal, men kan ha fel.

Själv vill jag inte köpa skivor som har använts, men det finns lite ställen som säljer begagnat också. Finns en affär nära Masthuggstorget (Andra långgatan om jag inte minns fel) som säljer skivor, vet inte om det är både nytt och begagnat, men kanske går att fynda där.
Citera
2012-11-22, 11:09
  #1994
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbadab
Ska på jakt efter lite trevliga vinylskivor i Göteborg. Fann efter en snabb googling affärerna Bengans, Dolores records, Rock house samt Skivhallen Majorna. Har aldrig letat skivor i Götet förut, och det vore trevligt om någon go göteborgare kunde rekommendera någon bra affär!

http://www.facebook.com/pages/Vinylium/161136697255857
Jag har aldrig varit där tyvärr, men har hört att de är helt okej.
Citera
2012-11-22, 13:20
  #1995
Medlem
Bret-Harts avatar
Finns CD-centralen vid tågatationen sen en bit bort finns Mynt och Musik också
Citera
2012-11-22, 15:56
  #1996
Medlem
Imastrangerheres avatar
Varning för att beställa skivor från cdmarket.se

Jävla blufföretag, beställde en vinyl därifrån i somras som fortfarande inte kommit fram.Mejlade för 2 månader sedan och frågade varför det tar sådan tid, dom ursäktade sig och lovade att skicka skivan kommande vecka.Enligt produktinformationen ska skivan skickas inom 5 dagar...inte 5 månader.

Köp aldrig någonting därifrån är mitt tips.

__________________
Senast redigerad av Imastrangerhere 2012-11-22 kl. 15:58.
Citera
2012-11-22, 18:13
  #1997
Medlem
zanteras avatar
Jag beställer mest från Ebay och Amazon, men finns kanske bättre sidor för specifikt vinyler? Själv tycker jag Ebay och Amazon fungerar jättebra, men kan ju finnas tillfällen när man inte hittar det man letar efter.
Citera
2012-11-22, 18:41
  #1998
Medlem
farmias avatar
Släpps om 6 dagar:

http://www.ginza.se/product/Skrillex...ang-EP/185732/

Hur tror ni de kommer låta på vinylspelarn? Tänkte de kunde vara kul å ha, spela upp för besökare som inte har något gemensamt med min musiksmak!
Citera
2012-11-22, 19:45
  #1999
Medlem
Relativts avatar
Själv köper jag från Discogs och Tradera, allt har gått bra hittills. Kvaliten på både omslaget och skivan har alltid varit samma som säljaren lovat, snabba leveranser också. Det ända dåliga är väl att vissa tar rätt mycket för frakten. Fick hem A Saucerful of Secrets i måndags och Oracular Spectacular idag.

Så Discogs är något jag tipsar om att köpa vinyler ifrån, man kan ju alltid se kritiken som säljarna fått för att få reda på trovärdigheten.
Citera
2012-11-24, 01:12
  #2000
Medlem
Har fått ärva en skivsamling med lps och singlar av en släkting,mestadels 70 tals hårdrock men även en del punk.Nu är det så att punken är inte min grej och jag funderar på att sälja eventuellt byta mot andra vinylskivor(helst hårdrock) Skivorna jag tänkt sälja eller byta är punk med svenska band(singlar).Tyvärr är några av plattorna lite flammiga i vinylen pga plastade innerpåsar.Jag har ungefär 25st singlar jag tänkt avyttra.Nu undrar jag om någon vet nån sida där man kan kolla värdet?Blev tipsad om en sida som heter punktipset som skulle ha värdering på svenska skivor,men sidan verkar ha försvunnit.Jag har fått erbjudande på att få 100 hårdrocksplattor(80 tals) i utbyte mot dom 25 singlarna.Har även fått bud på 2000kr för dom,så jag förstår att dom är eftertraktade
Jag har lånat en bok som heter ny våg och enligt den har 3 av singlarna 10/10 i svårighetsgrad
Här är foto på dom

http://www.ladda-upp.se/bilder/jkvbffowkvqbip/

Är 2000kr bra eller är det bättre att göra byte?
Eller kan någon uppskatta värdet på vad 10/10 i svårighetsgrad innebär ?
Han som vill köpa för 2000kr är mycket påstridig och har ringt ett par gånger och tjatat
Plattorna på bilden är toppskick och har sluppit flammigheten.Men ungefär 7-8 st är lite flammiga och knastrar
Övriga singlar ligger mellan 4-7 i svårighetsgrad
__________________
Senast redigerad av reducer 2012-11-24 kl. 01:16.
Citera
2012-11-24, 01:31
  #2001
Medlem
farmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reducer
Har fått ärva en skivsamling med lps och singlar av en släkting,mestadels 70 tals hårdrock men även en del punk.Nu är det så att punken är inte min grej och jag funderar på att sälja eventuellt byta mot andra vinylskivor(helst hårdrock) Skivorna jag tänkt sälja eller byta är punk med svenska band(singlar).Tyvärr är några av plattorna lite flammiga i vinylen pga plastade innerpåsar.Jag har ungefär 25st singlar jag tänkt avyttra.Nu undrar jag om någon vet nån sida där man kan kolla värdet?Blev tipsad om en sida som heter punktipset som skulle ha värdering på svenska skivor,men sidan verkar ha försvunnit.Jag har fått erbjudande på att få 100 hårdrocksplattor(80 tals) i utbyte mot dom 25 singlarna.Har även fått bud på 2000kr för dom,så jag förstår att dom är eftertraktade
Jag har lånat en bok som heter ny våg och enligt den har 3 av singlarna 10/10 i svårighetsgrad
Här är foto på dom

http://www.ladda-upp.se/bilder/jkvbffowkvqbip/

Är 2000kr bra eller är det bättre att göra byte?
Eller kan någon uppskatta värdet på vad 10/10 i svårighetsgrad innebär ?
Han som vill köpa för 2000kr är mycket påstridig och har ringt ett par gånger och tjatat
Plattorna på bilden är toppskick och har sluppit flammigheten.Men ungefär 7-8 st är lite flammiga och knastrar
Övriga singlar ligger mellan 4-7 i svårighetsgrad

Knulla i bankock har jag sätt gå för riktigt stora slantar, 2000 pix om jag inte mins helt fel. Även Svensk punk i almänhet är svindyrt! värsta jag sätt är en singel gå för 30 000 på tradera.
Citera
2012-11-24, 07:28
  #2002
Medlem
Stakbrötes avatar
[quote=reducer]

Är 2000kr bra eller är det bättre att göra byte?
Eller kan någon uppskatta värdet på vad 10/10 i svårighetsgrad innebär ?
Han som vill köpa för 2000kr är mycket påstridig och har ringt ett par gånger och tjatat
Plattorna på bilden är toppskick och har sluppit flammigheten.Men ungefär 7-8 st är lite flammiga och knastrar
Övriga singlar ligger mellan 4-7 i svårighetsgrad[/QUOTE

2000 låter väldigt lågt för de 3 singlarna. Sälj ej
Citera
2012-11-24, 08:48
  #2003
Medlem
[quote=Stakbröte]
Citat:
Ursprungligen postat av reducer

Är 2000kr bra eller är det bättre att göra byte?
Eller kan någon uppskatta värdet på vad 10/10 i svårighetsgrad innebär ?
Han som vill köpa för 2000kr är mycket påstridig och har ringt ett par gånger och tjatat
Plattorna på bilden är toppskick och har sluppit flammigheten.Men ungefär 7-8 st är lite flammiga och knastrar
Övriga singlar ligger mellan 4-7 i svårighetsgrad[/QUOTE

2000 låter väldigt lågt för de 3 singlarna. Sälj ej
Håller med. Byt inte heller mot 80-talshårdrock.
Tradera och popsike är bra att kolla auktionspriser på. Tradera har ju inte så lång historik även om man väljer Avslutade annonser, men man kan hitta cachat via Google ibland.

Knulla i Bangkok gick för 965 USD på Ebay i februari
http://www.popsike.com/Bad-boo-band-...908631521.html

Vårdad Klädsel har gått för mellan 300-500 USD

Det är nog de här 2 skivorna som ligger högst upp på de flesta önskelistor över svensk punksinglar.

Ebba Grön tror jag inte går för så mycket.

Jag förstår varför killen tjatar på dig
Citera
2012-11-24, 11:07
  #2004
Medlem
puttepunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reducer
Har fått ärva en skivsamling med lps och singlar av en släkting,mestadels 70 tals hårdrock men även en del punk.Nu är det så att punken är inte min grej och jag funderar på att sälja eventuellt byta mot andra vinylskivor(helst hårdrock) Skivorna jag tänkt sälja eller byta är punk med svenska band(singlar).Tyvärr är några av plattorna lite flammiga i vinylen pga plastade innerpåsar.Jag har ungefär 25st singlar jag tänkt avyttra.Nu undrar jag om någon vet nån sida där man kan kolla värdet?Blev tipsad om en sida som heter punktipset som skulle ha värdering på svenska skivor,men sidan verkar ha försvunnit.Jag har fått erbjudande på att få 100 hårdrocksplattor(80 tals) i utbyte mot dom 25 singlarna.Har även fått bud på 2000kr för dom,så jag förstår att dom är eftertraktade
Jag har lånat en bok som heter ny våg och enligt den har 3 av singlarna 10/10 i svårighetsgrad
Här är foto på dom

http://www.ladda-upp.se/bilder/jkvbffowkvqbip/

Är 2000kr bra eller är det bättre att göra byte?
Eller kan någon uppskatta värdet på vad 10/10 i svårighetsgrad innebär ?
Han som vill köpa för 2000kr är mycket påstridig och har ringt ett par gånger och tjatat
Plattorna på bilden är toppskick och har sluppit flammigheten.Men ungefär 7-8 st är lite flammiga och knastrar
Övriga singlar ligger mellan 4-7 i svårighetsgrad


Jag säger bara sälj inte!! Avvisa budet direkt från din påstridiga kompis
Förstår att han vill ha dessa . Såg att nån skrivit att ebba singeln troligtvis inte var värd mycket.
Jag tror att den nog är värd mer än dom andra 2(Beror på om den ligger på mistlur eller inte)
Om det är förstapressen så gick den för 5000kr på tradera utan omslag förra året(efel)
Kolla upp vilket skivbolag den ligger på.
Här en mistlurutgåva

http://www.tradera.com/antirock-sing...0903_168429953

Förstapressen nämns i thåströms låt -The Haters

Vi gjorde vår första platta, en fördagsmiddag i mars
Vräkte ner våra liv på två och en halv minuter plast
Vi betala 1500 spänn vi fick 500 ex
500 ex sjutums singel svart vinyl
Det var vi som var The Haters i en dag
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback