Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-04-03, 10:40
  #1
Medlem
Kanske inte så stort intresse.
men jag e faktiskt lite motorsportsintresserad,
så det vore kul å se vem det kan vara.
http://www.expressen.se/index.jsp?a=122354


Mvh
Wetnurse
Citera
2004-04-03, 11:02
  #2
Medlem
rotbergs avatar
Det där med rallyförare vet man aldrig. Inte framgångsrik heller. Trots att jag är i sporten kan jag inte komma på någon framgångsrik rallyförare från 08-.
Citera
2004-04-03, 11:40
  #3
Medlem
Ron Jeremys avatar
Kan lika gärna vara en streetracekille eller folkraceknuffare. För dagens journalister är allt som brummar rally och om det sitter klistermärken på bilen är saken biff.

Och nej, det finns i stort sett inga framgångsrika rallyförare runt Stockholm, i alla fall inte i den åldern. De som nått framgångar är lite äldre herrar med gott om flis. Enda föraren med riktiga framgångar de senaste åren är Carina Hermansson, och det faller på sin egen orimlighet att hon skulle vara personen som åsyftas.
Citera
2004-04-03, 13:13
  #4
Medlem
rotbergs avatar
Vet inte vilka äldre herrar du åsyftar. Finns inga i 08 som gjort karriär inom rallysporten på äldre dar, lika lite som någon annanstans. Att det behövs flis är en riktig iaktagelse. Så visst, kriminaliteten är inte särskilt ovanlig.
Citera
2004-04-03, 18:23
  #5
Medlem
Ron Jeremys avatar
Framgång enligt Expressens definition, och då finns ju såna som Anders Florén
(han har i alla fall kört Svenska Rallyt, låt vara med blygsam placering...) som motionsåker lite. Eller han kanske har lagt av, vad vet jag.

Observera att jag inte menar att han har med kriminalitet att göra, det var välfylld plånbok och begränsad talang i rallyskogen jag åsyftade.
Citera
2004-04-03, 18:43
  #6
Medlem
rotbergs avatar
Visst finns det många gamlingar som börjat igen på äldre dagar. Förmodligen pga att plånboken blivit större med åren. Motionsåka kostar inte lika mycket, frånsett då Svenska Rallyt.
Racingen är inget undantag. Många kör hellre än bra, dvs har enbart kul pga bra ekonomi.
Eftersom jag är kraftigt "insyltad" i Svensk motorsport skall jag inte utveckla mina tankar, det är väl fel tråd.
F.ö. gillar jag killen på bilden. Är det avatar det heter?
Citera
2004-04-03, 19:54
  #7
Medlem
Ron Jeremys avatar
Det är Paul Teutul, Orange County Choppers. Kolla serien American Choppers på Discovery, fredagar 23.00!

Jag är också ordentligt insyltad sedan hundra år, mest inom rally. Både som aktiv med hyfsade meriter och som arrangör. Har tillbringat en och annan helg på Nova Park i Knivsta sittande i trista sammankomster. Förbundet suger. Där kan man snacka om att plånboken styr! Den breda massan som genom licenspengar håller kansliet vid Bergkällan rullande blir överkörda gång på gång på gång. Ibland kan man indra om SBF är till för de aktiva eller om det i själva verket är tvärt om.
Nu sitter jag och blir förbannad vid lördagsgroggen och drar iväg off topic. Ber om ursäkt för det.
Citera
2004-04-03, 20:05
  #8
Medlem
GreenManalishis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotberg
Det där med rallyförare vet man aldrig. Inte framgångsrik heller. Trots att jag är i sporten kan jag inte komma på någon framgångsrik rallyförare från 08-.
Fordföraren Andreas Eriksson finns i 08. Han är defintivt framgångsrik.
Dock bor han inte i Haninge så det är naturligtvis inte han som gripits.
Citera
2004-04-03, 20:11
  #9
Medlem
Fat bastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ron Jeremy
Kan lika gärna vara en streetracekille eller folkraceknuffare. För dagens journalister är allt som brummar rally och om det sitter klistermärken på bilen är saken biff.

Och nej, det finns i stort sett inga framgångsrika rallyförare runt Stockholm, i alla fall inte i den åldern. De som nått framgångar är lite äldre herrar med gott om flis. Enda föraren med riktiga framgångar de senaste åren är Carina Hermansson, och det faller på sin egen orimlighet att hon skulle vara personen som åsyftas.
Du tog orden ur munnen på mig.
Dessutom är kvällspressens definition av välkänd ganska vidlyftig, det lät ju likadant häromsistens när "den välkände rallyföraren" sålde fulsprit i Kil här i Värmland.
Det var nog inte många som kände igen honom.
Citera
2004-04-03, 20:13
  #10
Medlem
Ron Jeremys avatar
"Kraschner" var ju iofs ganska klantig. En man med hans inkomster på papperet kunde omöjligen driva en WRC-bil. Och visst var han ute i blåsväder också förra gången hans karriär dog?
Citera
2004-04-03, 20:36
  #11
Medlem
Ron Jeremys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenManalishi
Fordföraren Andreas Eriksson finns i 08. Han är defintivt framgångsrik.
Dock bor han inte i Haninge så det är naturligtvis inte han som gripits.

Han bor väl i Nynästrakten?
Nä, jag gissar på att det är en totalt okänd snubbe som kört något folkracejippo på svensexan och vunnit.
Eller som min tidigare teori: Någon av dessa nya tidens streetracers som baxar skåp för att dra ihop deg till ny turbo och coola graphics. Kanske känd genom något av Gurra Ljungstedts "formulär 1A-jättehäftiga-reportage" i Spoilernytt.
Citera
2004-04-03, 21:06
  #12
Medlem
D***** E****** (namn editerat av moderator) Haninge MK Audi 80 87
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback