Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-09, 19:20
  #1
Medlem
mkzions avatar
Hej!

Om jag stöter på en riktigt fet person så blir jag äcklad. Något jag verkligen inte klarar av är att se dem äta. Hur kan man äta när man är så fet så man behöver två stolar? Skämms inte tjocka personer nått enormt över sig själva? Eller har de lärt sig att leva med detta?

En annan skräckhistoria är ju en tjock individ i för små kläder. Här måste ju verkligen någonting stå helt fel? Hur har dom lyckats få detta självförtroende? Vad ser dom när de tittar i spegeln???

Frågorna är många och svaren få. Finns det någon som delar mina känslor angående tjockisar? Kan någon förklara för mig vad som pågår i deras huvuden?
Citera
2010-05-09, 19:21
  #2
Medlem
Masingas avatar
Vem ogillar inte tjockisar? Kolla hur fula de är, speciellt de som älskar att frossa i diverse onyttigheter.
Citera
2010-05-09, 19:23
  #3
Medlem
Dem lider troligtvis mer än oss andra, synd om dem faktiskt.

Men en vacker syn är det ju inte.
Citera
2010-05-09, 19:23
  #4
Medlem
zenraws avatar
Tråden kanske skulle passat bättre i Psykologidelen.

Brukar också känna obehag med alltför feta människor som kastar i sig riktigt fet mat utan problem.
Citera
2010-05-09, 19:25
  #5
Medlem
meisers avatar
Det värsta är när de får för sig att klämma på sig ett par tights FYFAN alltså! blir äcklad bara jag tänker på det
Citera
2010-05-09, 19:27
  #6
Medlem
mkzions avatar
Jo, hade lite svårt att placera tråden. bryr sig tjockisar som äter fet mat inte om att de är feta? Eller tycker det att plusmenyn är värd magen? Brukar ha lätt för att se andras problem men inte när det gäller feta.
Citera
2010-05-09, 19:28
  #7
Medlem
Sheiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twelvee
Dem lider troligtvis mer än oss andra, synd om dem faktiskt.

Men en vacker syn är det ju inte.


Inte det minsta synd om dem då de själv försatt sig i sin situation, och har alla möjligheter i världen att ta sig ur den. Skulle snarare säga rätt åt dem än synd om dem.
Citera
2010-05-09, 19:31
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mkzion
Hej!

Om jag stöter på en riktigt fet person så blir jag äcklad. Något jag verkligen inte klarar av är att se dem äta. Hur kan man äta när man är så fet så man behöver två stolar? Skämms inte tjocka personer nått enormt över sig själva? Eller har de lärt sig att leva med detta?

En annan skräckhistoria är ju en tjock individ i för små kläder. Här måste ju verkligen någonting stå helt fel? Hur har dom lyckats få detta självförtroende? Vad ser dom när de tittar i spegeln???

Frågorna är många och svaren få. Finns det någon som delar mina känslor angående tjockisar? Kan någon förklara för mig vad som pågår i deras huvuden?

Riktigt tjocka människor har sämre livskvalitet än cancerpatienter, så jag tror nog att de försökt åtskilligt och sedan gett upp. Jämfört med äckliga rökare så tycker jag att tjockisar generellt har större rätt att belasta vårt välfärdssystem. Äta måste man, så det missbruket är svårare att komma tillrätta med. Finns ofta också psykisk ohälsa som bakomliggande orsak. Krav borde dock kunna ställas på överviktsoperation, vilket enligt Statens beredning för medicinsk utvärdering är det enda som varaktigt fungerar, om de ska ha rätt till socialt bistånd, sjukersättning eller liknande bidrag till följd av sin övervikt.

http://www.lakartidningen.se/old/con...1/pdf/2433.pdf
http://www.sbu.se/upload/Publikation...anfattning.pdf
Citera
2010-05-09, 19:38
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheik
Inte det minsta synd om dem då de själv försatt sig i sin situation, och har alla möjligheter i världen att ta sig ur den. Skulle snarare säga rätt åt dem än synd om dem.
Precis min tanke. Dock finns det undantag som när skador och sjukdom ligger till grund för deras övervikt.
Citera
2010-05-09, 19:42
  #10
Medlem
Tyvärr så tror jag det finns människor som tycker om tjockisar, eftersom de fortfarande går ut, och mer ofta än sällan har den dåliga smaken att gå i tajta kläder. Äckligt är vad det är.
Citera
2010-05-09, 19:43
  #11
Medlem
mkzions avatar
Skulle vilja ha en tjockis som kan svara på diverse frågor. Inser att min riktiga fråga är hur tjockisar tänker angående tighta kläder/ fet mat och annat som inte borde finnas i deras värld.

Kanske skulle lagt tråden i psykologidelen då. Mod flytta så är ni snälla .
Citera
2010-05-09, 19:45
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Rövskägg
Tyvärr så tror jag det finns människor som tycker om tjockisar, eftersom de fortfarande går ut, och mer ofta än sällan har den dåliga smaken att gå i tajta kläder. Äckligt är vad det är.
Ännu vidrigare är det att se dessa feta föräldrar låta sina, redan halv-feta ungar, äta massvis med snabbmat och socker i alla dess former. FY FAN säger jag bara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback