Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-20, 23:10
  #793
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenGodeDoktorn
WoW gör spelare beroende av det naturliga ämnet dopamin som utsöndras i hjärnan när man löser en uppgift eller utmaning. När kroppen blir van vid ständiga dopaminkickar, kräver hjärnan mer varpå spelaren blir beroende av WoW. Det är helt jävla logiskt.
Det gäller i sådana falll alla spel, inte bara WoW.
Sen om man blir beroende av det eller inte beror från person till person.
Citera
2010-12-30, 13:04
  #794
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yachu
Syftet med detta inlägg är att jag vill starta en debatt där spelarna får försvara sig och kanske ändra min åsikt om spelet? Jag studerar för nuvarande inom MMORPG spel, jag har valt att analysera WoW för att det är störst i MMORPG världen.

Min åsikt:

Jag tycker att World of Warcraft är ett spel som har förstört många unga liv. De flesta saknar social förmåga tack var det detta spel. Vad är det som egentligen är så bra med spelet att man väljer att undvika det sociala livet? Då syftar jag på folk som spelar dag in dag ut.

Har ni någonsin funderat på att sluta? Har ni någonsin förstått att spelet inte ger någon nytta i livet? Jag förstår att man kan ha det som tidsfördriv på en söndagskväll, men när livet har så mycket mer att erbjuda känns det helt dumt att slösa bort sin tid på det.

Vissa säger att när man spelar så glömmer man bort alla sina problem, det är väll samma sak som att sitta i baren och supa bort sina problem? Det skapar ett beroende..
Anser ni själva att ni är beroende? Eller tänker ni som de flesta brukar: "Jag kan sluta när jag vill"

Tacksam för svar.


För min egen del, och säkert många andras också. Så är WoW inte mer än en hobby , datorspelande överhuvudtaget är en av mina hobbies, jag skulle lika gärna kunna spela något annat spel, men WoW tilltalar mig mest. Jag har även andra hobbies,...som gitarr tillexempel, musik är mitt största intresse.