Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-20, 19:11
  #3613
Medlem
Hysteria90s avatar
Har skurit ned på kaffet med 50% sedan 6 veckor tillbaka och även haft på mig lätta träningsshorts. Har hjälp en hel del så prova det!

Jeans som är tighta i midjan ger ökade symptom långsiktigt.

Lycka till alla!
Citera
2016-08-22, 18:52
  #3614
Medlem
Hysteria90s avatar
Visst, 2 dagar sedan jag skrev inlägget.

Men har som bekant haft dessa problem i sju år, men på senaste har jag mått bättre än någonsin. Riktigt stark stråle och morgonstånd! Även fast jag super!

Träningsshorts och inte jeans! Prova det! Har träningsshorts precis varje dag nu. Aldrig varit så bra.

Får passa på nu medan vädret tillåter.
Citera
2016-08-22, 19:58
  #3615
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Visst, 2 dagar sedan jag skrev inlägget.

Men har som bekant haft dessa problem i sju år, men på senaste har jag mått bättre än någonsin. Riktigt stark stråle och morgonstånd! Även fast jag super!

Träningsshorts och inte jeans! Prova det! Har träningsshorts precis varje dag nu. Aldrig varit så bra.

Får passa på nu medan vädret tillåter.

Jag har tre par mc jeans som jag låtit speciall sy in resår runt midjan och dom är naturligt fluffiga vid skrevet så man kan grensla en hoj! Fast det beror på vilken stil man har beroende på arbete och dyligt kanske inte passar dem flesta kontors nissarna att gå runt och se ut som en kicker..
__________________
Senast redigerad av ante1982 2016-08-22 kl. 20:00.
Citera
2016-08-22, 19:59
  #3616
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Jag har tre par mc jeans som jag låtit speciall sy in resår runt midjan och dom är naturligt fluffiga vid skrevet så man kan grensla en hoj! Fast det beror på vilken stil man har beroende på arbete och dyligt kanske inte passar dem flest kontors nissarna att se ut som kicker..
Jag är kontorsnisse hemma i lägenheten och då går det

Annars försök slappna av på fritiden och ha träningsshorts, morgonrock elr dylikt. Det funkar bättre än annat!
Citera
2016-08-25, 01:17
  #3617
Medlem
Ett mycket bra tips nu när vi närmar oss kyliga tider är att köpa en stor elektrisk värme matta! Man lägger den under lakanet! Min har tre olika värme lägen och regulatorn Har jag bredvid säng lampan så det är lätt att kom åt den..

Jag har haft mycket nytta av den! speciellt på morgonen vaknar jag utan att känna mig stel och frusen..
OBS rekommenderars inte dom gånger man känner sig influensa aktig då vaknar man i en svettpöl..
Citera
2016-08-26, 04:21
  #3618
Medlem
Jag skulle rekommendera dig att inte åka till Dr Guercini i Rom. Åk till Dr Georgadis i Aten i Grekland istället. Han är väldigt duktig på att diagnostisera Prostatit med ultraljudet. Han samarbetar med ett mycket bra labb som är fristående och oberoende från honom. Det är viktigt att du inte har ejakulerat på flera dagar innan provtagningen samt att du inte gått på antibiotika minst 2 veckor innan. Han kommer att massera din prostata väldigt hårt genom att trycka på den samt göra ett ultraljud och urinflödestest. Maila hans sekreterare för att boka och vad undersökningen kostar och vad labbet tar.

Nu när det snart är lågsäsong till Grekland går det att hitta billiga biljetter till Aten med Norwegian. Du kan göra undersökningen och provtagningen på samma dag och åka hem dagen efter. Det finns fullt med helt ok budgetprishotell med bra standard i Aten. Du kan söka ersättning i förhand från Försäkringskassan. Glöm inte att ta kvitto på kostnaderna. Du får bara ersättning på undersökningen och provtagningen. När du varit där och fått svar på din odling och undersökning kan du bestämma dig för vilken behandlingsväg du ska välja.

Dr Goergadis
http://www.georgiadis-urology.com/en
http://prostatitis-therapy.com/en
https://www.youtube.com/watch?v=e6ZwVQkSHfQ

Mycolab
http://www.mycolab.gr
https://www.facebook.com/MycoLab-&#9...8808171876598/
https://gr.linkedin.com/in/dr-stavro...oulou-5a33b675

Citat:
Ursprungligen postat av Dennis115
Ett par frågor till er som varit hos Dr Guercini i Rom.

Är först och främst ute efter att utföra ultraljudskontroller efter förkalkningar, odla prostatasekret, utökad urinodling m.m, har försökt få detta utfört i Sverige men utan resultat.
Nu lutar det åt att jag försöker ta detta genom Dr Guercini istället.

Har ni erfarenhet utav någon annan utanför Sverige men i Europa som ni kan rekomendera så är jag öppen för förslag, ju närmre desto bättre då jag oftast har extremt täta urineringsbehov så innebär en flygresa stora bekymmer för mig.

Jag undrar hur ni gått tillväga med bokning.

Hur mycket besöket kostade.

Har ni fått ersättning från försäkringskassan?

Ev tips inför besöket.



Skicka gärna ett PM om ni inte vill skriva direkt i tråden.

Stort tack på förhand & trevlig helg!
Citera
2016-08-26, 06:22
  #3619
Medlem
Har läst igenom stora delar av tråden. Men ett par frågor uppkom.

Haft problem ett par år mer eller mindre, men blivit värre sista månaderna. Pissar många gånger på en dag, ca 12 gånger totalt, 1-3 ggn per natt. Har då och då strålningar i ljumskarna, sitter jag länge svider det mellan anus och pung. Var på undersökning hos en privat klinik i Sthlm i veckan, han kände på prostatan och det sved fruktansvärt i penis och pung när jag han gjorde det. Är detta normalt eller ett tecken på Prostatit - just svidandet?

Ska få en hästkur med antibiotika nu, har inte hämtat ut denna ännu så vet ej vilken jag fått.
Citera
2016-09-01, 00:10
  #3620
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Jag är kontorsnisse hemma i lägenheten och då går det

Annars försök slappna av på fritiden och ha träningsshorts, morgonrock elr dylikt. Det funkar bättre än annat!


Håller med Hysteria90 här, även om han låter som en snubbe med röven full av förortsgrabbar.
Citera
2016-09-14, 14:51
  #3621
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Ville bara säga att det är 3 år sedan jag blev frisk från skiten och är fortfarande hur frisk som helst

Så det finns hopp också!
Citera
2016-09-19, 21:35
  #3622
Medlem
Hur boev du botad då ?
Citera
2016-09-21, 07:29
  #3623
Medlem
Hej

Jag har dragits med den här skiten från och till sedan millennieskiftet. Anledningen till att jag nu skriver här är att jag vill tipsa om en informationskälla som jag är övertygad skulle hjälpt mig mycket om jag fått tillgång till den tidigare.

Katy Bowman är en kvinna som skriver om bäckenbottens-problematik ur ett biomekanisk perspektiv. Mycket av det hon skriver känns väldigt logiskt när man väl läst det och man kan bli hyfsat förbannad över att denna "uppenbara" information inte delgivits en från den officiella sjukvården. Gör inte misstaget att tro att bäckenbottens-problem bara är sånt som drabbar kvinnor. Deras problem kallas inte prostatit och yttrar sig naturligtvis på lite andra sätt men de bakomliggande orsakerna är sannolikt till stor del de samma.

https://nutritiousmovement.com/pelvic-floor/ -
https://nutritiousmovement.com/blog-archive/ - de första fem åren är mest intressanta
__________________
Senast redigerad av fooblack 2016-09-21 kl. 07:32.
Citera
2016-09-22, 14:33
  #3624
Medlem
jag är kvinna och har diagnoes "prostatis" eller mer korrekt chronic pelvic pain syndrome. Känns inte som att dem gör så mycket forskning på detta. är just nu väldigt ledsen eftersom jag ständigt får nya läkare på vc som varje gång jag förnyar recept på smärtstillande, tramadol, ska ifrågasätta detta. Brukar förnya var fjärde månad så tycker inte direkt att jag missbrukar med. Blir så jävla förbannad för får ofta höra "men du är ju så ung, du ska ju inte ha så ont". Började gråta sist jag pratade i telefon med en ny läkare som ville höra sig för om varför jag åt dem. När jag bad honom läsa min journal innan han frågar så blev han lite ställd. Blir så jävla frustrerad för under vinterhalvåret är det alltid värre för mig. Vad fan ska man göra lixom? Blir så jävla irriterad på att det ska vara såhär resten av litvet troligtvis.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback