2014-04-12, 04:51
Medlem
Är det någon som testat URIBIOTIC FORMULA finns inte i Sverige men ska tydligen funka som ett dunder medel mot alla bakterier och svamp?

Kosttillskott...
Citera
2014-04-12, 16:40
Medlem
Perra2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Är det någon som testat URIBIOTIC FORMULA finns inte i Sverige men ska tydligen funka som ett dunder medel mot alla bakterier och svamp?

Kosttillskott...

Nej , men jag skulle vilja testa det , och var beställer man det ?
Citera
2014-04-12, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Ja, vi får hoppas du blivit botad!
Jag mår själv ganska OK . Så länge jag inte får utlösning nu.

Men herregud menar du att du blir sämre av att få just utlösning?
Citera
2014-04-13, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prabaker

"Pain after ejaculation is a very specific complaint that distinguishes prostatitis from BPH or normal men (Litwin and others 1999)"
Citera
2014-04-13, 15:50
Medlem
Citat:
Det är väl ingen hemlighet att det är svårt att sluta med opiater om du äter dom regelbundet varje dag! Jag åt palexia i några veckor och nog svettades jag på bra när jag slutade och bytte till tramadol men det är mycket värre att sluta med benzo men det behöver jag nog inte förklara räcker att googla..

Ja, jag ska ju inte uttala mig i dessa frågor, får väldigt små problem och sjukvården kan ju idag individualiseras, om det nu var ett mål, vilket det inte är, det kostar för mkt, vilken institution skulle vilja detta när man inser att det är Politik och politik är att välja?
Tex. så blev jag utan allt benz i två mån pga psykiatrin här kördes i botten av ideologiska skäl, så att en privatisering kunde komma till stånd. Jag fick inte ens anmäla dem, för många hade redan gjort det... Men inte var det så plågsamt som det sägs. Det var väl som med all medicin som fungerar, får man den inte lär man ju återfå problemen, men inte var de värre. Jag har också tagit för mkt då och då, då måste jag ju kliva av cold turkey till nästa uttag. Var inte orolig, det där går att hantera om du läser på och accepterar att växa hit och dit trixa och fixa som attans, egentligen borde man ju göra det med en privat apotekare, läkare är det värre med, det krävs evidens men det är dyrt att få fram dem, ännu dyrare om alla ska testas och utvärderas för allt. Däremot så är just värmevallningar, svettningar, känsla av att vara varm ngt jag ännu inte vet hur jag ska få bort med opiatintag, likaså en tendens till huvudvärk. Men det är inga jätteproblem. En varm sommardag är betydligt värre plåga. Sen tycker jag ju att man blir krossad om man tar dem var dag. Efter tre dagar med ketogan är man inte babyblomstrande.
Citera
2014-04-13, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prabaker
Ja, det är som att "pissa taggtråd". Inte så skoj. Sex är inte så intressant, så att säga...
Citera
2014-04-13, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dropkick1

Känner mig jäkligt rådvill och har ont som fan. Pajar jag läkartiden jag har om 2 veckor hos en bra urolog om jag börjar käka Doxy? Tjejen har inte fått någon antibiotika utskriven, så det känns ju ganska värdelöst att äta det innan hon får någon egen.
Är det två veckor så...spara det du har.
Gå till VC och be om diklofenak 100mg suppar och iktorivil samt ketogansuppar (de är utan förmån, kostar ca 90sek för 10 st, pratar de beroende får de förklara hur det skulle gå till, man brukar inte få hjälp på VC), + atarax.
Det kan hjälpa med det värsta. Sen får du testa om du blir bättre av att göra urinen surare eller mer basisk.
I övrigt, avvakta helst besöket om du kan. Det dras alltid i långbänk i vården så två veckor är inget,, jag har donat i många år. Men diklofenaksupparna bet fint i början.
Citera
2014-04-13, 20:49
Medlem
Jag behöver omgående tips på var jag kan inhandla AVLEOX,SPEKTRAMOX mm..

Har akuta besvär var till akuten men dom blankt vägrar skriva antibiotika eller kortison och då sa jag att då tar jag livet av mig så dom släpade in mig till psyk och gav mig en massa lugnande tabletter men dom hjälper inte mot inflammation och svullnad så jag må beställa..

Konstigt att man med gott samvete kan ge så mycket lugnande att man kan avliva en häst men inte ge tillex kortison..
Citera
2014-04-13, 20:54
Bannlyst
Citat:

Har akuta besvär var till akuten men dom blankt vägrar skriva antibiotika eller kortison och då sa jag att då tar jag livet av mig så dom släpade in mig till psyk och gav mig en massa lugnande tabletter men dom hjälper inte mot inflammation och svullnad så jag må beställa..

Konstigt att man med gott samvete kan ge så mycket lugnande att man kan avliva en häst men inte ge tillex kortison..

Kanske måste man göra som mannen som byggde egen giljotin och högg av armen för att han inte blev av med smärtorna.

Kanske måste man stoppa upp en kniv i ändtarmen för att eventuellt dö eller få hjälp.
Sverige gav 700miljoner av skattepengar till terroristerna i Syrien men folk får ingen hjälp här i vården.
Citera
2014-04-13, 21:32
Medlem
Citat:

Det lär ta tid...
Så varför inte boka upp tider hos läkare istället? Du borde veta vad du ska säga. Och antibiotika är det nya knarket. Det är som svensk koldioxidkamp, Du ska inte förbruka olja och gas, det ska en Kines göra! Du ska inte äta antibiotika, det ska djur i de flesta länder göra fast de är friska.
Och sen pallar du inte med knark, tydligen inte värt det enligt dig, och det måste man ju respektera.
Så om du kunde reta upp en katt lite snabbt så den biter, så kan du nog få spectramox. Man får ju göra det som krävs. Vårt samhälle är byggt på regler, då ser vi till att vi lyder dessa, och om de inte passar så förändrar vi, tänk att din prostata är din inkomst och du är en skattejurist!
Citera
2014-04-13, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av penka
Kanske måste man göra som mannen som byggde egen giljotin och högg av armen för att han inte blev av med smärtorna.

Kanske måste man stoppa upp en kniv i ändtarmen för att eventuellt dö eller få hjälp.
Sverige gav 700miljoner av skattepengar till terroristerna i Syrien men folk får ingen hjälp här i vården.
Vården anpassar sig bara, man måste veta allt om deras ekonomiska incitament. Tex så skippas prover, odlingar etc eller görs så billigt det bara går då det inte är "jätten gluf-glufs" som kan trycka pengar själva utan en klinik som ska ta av en budget. Då måste du ge dem extrapengar för massor av meningslösa undersökningar så klinikchefen ser att du är en god inkomstkälla. Ofta så är dock inte ens cheferna, ofta vårdpersonal,. läkare, riktigt inne på det där att köra extra meningslös vård bara för att den är lönsam, men ändå snålar de med massor av prover för att de kostar.
Citera
2014-04-13, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Vården anpassar sig bara, man måste veta allt om deras ekonomiska incitament. Tex så skippas prover, odlingar etc eller görs så billigt det bara går då det inte är "jätten gluf-glufs" som kan trycka pengar själva utan en klinik som ska ta av en budget. Då måste du ge dem extrapengar för massor av meningslösa undersökningar så klinikchefen ser att du är en god inkomstkälla. Ofta så är dock inte ens cheferna, ofta vårdpersonal,. läkare, riktigt inne på det där att köra extra meningslös vård bara för att den är lönsam, men ändå snålar de med massor av prover för att de kostar.

Ja det är jag med på. Känns dock surt att folk inte får den vård som behövs pga pengar. Men pengar cirka 20miljarder ger Sverige till Eu och går minus på det. Sen skänks pengar bort till höger och vänster. Lägg pengarna på landet och förbättra landet i snabbare takt. Ge åtminstone vård till folket. Kollar vi på tråden är det hur många människor, individer som lider dag in dag ut. Besöker läkare och doktorer som tittar på en som ett fån. De verkar inkompetenta. Nästan som det hela vore en charad. Det gör en sur. Inte enbart människor som lider av prostatit utan alla andra sjukdomar och besvär som man har lagt i skymundan. Det är inte sjyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in