Citat:
Ursprungligen postat av
ante1982
Det är väl ingen hemlighet att det är svårt att sluta med opiater om du äter dom regelbundet varje dag! Jag åt palexia i några veckor och nog svettades jag på bra när jag slutade och bytte till tramadol men det är mycket värre att sluta med benzo men det behöver jag nog inte förklara räcker att googla..
Ja, jag ska ju inte uttala mig i dessa frågor, får väldigt små problem och sjukvården kan ju idag individualiseras, om det nu var ett mål, vilket det inte är, det kostar för mkt, vilken institution skulle vilja detta när man inser att det är Politik och politik är att välja?
Tex. så blev jag utan allt benz i två mån pga psykiatrin här kördes i botten av ideologiska skäl, så att en privatisering kunde komma till stånd. Jag fick inte ens anmäla dem, för många hade redan gjort det... Men inte var det så plågsamt som det sägs. Det var väl som med all medicin som fungerar, får man den inte lär man ju återfå problemen, men inte var de värre. Jag har också tagit för mkt då och då, då måste jag ju kliva av cold turkey till nästa uttag. Var inte orolig, det där går att hantera om du läser på och accepterar att växa hit och dit trixa och fixa som attans, egentligen borde man ju göra det med en privat apotekare, läkare är det värre med, det krävs evidens men det är dyrt att få fram dem, ännu dyrare om alla ska testas och utvärderas för allt. Däremot så är just värmevallningar, svettningar, känsla av att vara varm ngt jag ännu inte vet hur jag ska få bort med opiatintag, likaså en tendens till huvudvärk. Men det är inga jätteproblem. En varm sommardag är betydligt värre plåga. Sen tycker jag ju att man blir krossad om man tar dem var dag. Efter tre dagar med ketogan är man inte babyblomstrande.