• 1
  • 2
2010-05-08, 17:52
Medlem
trickydicks avatar
Jag brukar köpa Lönneberga-skinka. Det tycker jag är en god och prisvärd skinka, trots att det är en industriskinka som låtsas vara gårdsskinka... Ibland köper jag någon (svartrökt?) skinka i charken. Det är en skinka med fettranden nertill, precis som hos julskinkan. Den är ytterligare några klasser över Lönneberga, men den är dyrare och det är inte alltid man har tid att stå i charken.

En gång hade min butik en skinka som dom hade hängt en väcka innan dom rökte den.. då minskade skinkan i vikt och det blev ett dyrare pris, den var sanslöst god.

Vilken skinka brukar ni köpa och vad rekommenderar ni?
Citera
2010-05-08, 18:07
Medlem
pellesvanslooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jag brukar köpa Lönneberga-skinka. Det tycker jag är en god och prisvärd skinka, trots att det är en industriskinka som låtsas vara gårdsskinka... Ibland köper jag någon (svartrökt?) skinka i charken. Det är en skinka med fettranden nertill, precis som hos julskinkan. Den är ytterligare några klasser över Lönneberga, men den är dyrare och det är inte alltid man har tid att stå i charken.

En gång hade min butik en skinka som dom hade hängt en väcka innan dom rökte den.. då minskade skinkan i vikt och det blev ett dyrare pris, den var sanslöst god.

Vilken skinka brukar ni köpa och vad rekommenderar ni?

Brukar köpa den go'a skinkan eller vad f-n den heter... Men ibland lyxar man till det med en orgie från charken!
Citera
2010-05-08, 18:18
Medlem
Köper en flatrökt skinka från bygdens slakteri,inget vatten och stabiliseringsmedel eller annan skit.
Inte så mycket dyrare än den vattensjuka,pressade köttprodukt med rökarom som de försöker marknadsföra som skinka i plastförpackningarna.
Tror förresten att den kostar lika mycket när jag tänker efter,alltså blir den billigare i förhållande till köttmängden.
Citera
2010-05-08, 19:07
Medlem
BloodyDisgustings avatar
Vindelrökt skinka är otroligt gott. Besök en välsorterad stor chark och be om smakprov! Du kommer att smälta som smör i solsken!

XXX
Citera
2010-05-08, 19:21
Medlem
Watchbitchs avatar
Köper alltid Källarrökt skinka i charken. Kraftig och god röksmak
Citera
2010-05-09, 00:07
Medlem
Andersdamaans avatar
Vindöskinka och vindökassler är riktigt smarriga grejer. Gårdsrökt och mycket hög kvalitet rätt igenom. Har bara sett det märket ute i Nacka och på Värmdö dock, så det märket kan ju vara rätt marigt att få tag på om man nu inte råkar vara i närheten.
Citera
2010-05-09, 23:07
Bannlyst
Lönneberga skinkan e bra ¨
Så gott att få gå loss i charken

Min fru gillar inte alls skinka som jag. Gillar karlar skinka mer än kvinnor?
Citera
2010-05-09, 23:23
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GullyFoyle
Köper en flatrökt skinka från bygdens slakteri,inget vatten och stabiliseringsmedel eller annan skit.
Inte så mycket dyrare än den vattensjuka,pressade köttprodukt med rökarom som de försöker marknadsföra som skinka i plastförpackningarna.
Tror förresten att den kostar lika mycket när jag tänker efter,alltså blir den billigare i förhållande till köttmängden.

Nu tror jag inte att du och jag handlar från samma bygdens slakteri men jag föredrar flatrökt skinka från bygdens slakteri, i mitt fall Lennart & Brittas.
Citera
2010-05-11, 01:06
Medlem
Zerenas avatar
Jag ratar alla skinkor utom Källarrökt skinka, den går det bara inte vara utan Äter den som om den vore godis
Citera
2010-05-11, 03:27
Medlem
Quorthons avatar
Egenrökt skinka eller en riktig bit som man lämnar in för rökning. Pressad skit fylld med vatten och rökarom borde väl inte få kallas skinka.
Citera
2010-05-11, 06:11
Medlem
HaShMaNs avatar
Rökt emilskinka är den bästa som finns!
Citera
2010-05-11, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Egenrökt skinka eller en riktig bit som man lämnar in för rökning. Pressad skit fylld med vatten och rökarom borde väl inte få kallas skinka.
Nä,ett bättre namn vore "pressad skit fylld med vatten och rökarom",vad tror du om det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in