Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-10, 23:46
  #337
Avstängd
hapes avatar
One tree hill


Gossip girl


Prison break


Blue bloods

Citera
2011-05-11, 02:35
  #338
Medlem
macbookishs avatar
One Tree Hill

Prison Break

2 ½ men

Entourage
Var riktigt nära att lämna denna fantastiska serie efter säsong 5 som var ganska dålig, bestämde mig dock för att ge sexan en chans och entourage kom tillbaka bra där, som tur var.
Citera
2011-05-11, 19:49
  #339
Medlem
Are-ons avatar
That 70's Show

24

Scrubs

Lost

Heroes

Dock inte tröttnat på Dexter, House MD eller Ariv X än.
Citera
2011-05-12, 00:29
  #340
Medlem
Kollar över huvud taget inte på serier som inte har ett förbestämt antal avsnitt och ogärna om den är längre än 10 avsnitt. Anledningen är att en story/premiss bara håller i så många avsnitt innan den spårar ur och blir rent av fånig.
Citera
2011-05-12, 12:11
  #341
Medlem
deepmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolfSkipper
Days of our Lives/Våra bästa år, fastnade i denna evighetssåpa under några års tid, var roligt när storsuperskurken Stefano DiMera var med, som kidnappade folk och hjärntvättade och bytte personlighet och minnen på folk hit och dit (hela Hope/Princess Gina-storylinen liksom, ojojoj vilken soppa).

Gillade när Stefano hade en massa galna planer på att ta över världen åså, bäst var när typ alla i staden Salem blev dödade av en seriemördare, fast de var inte mördade utan de vaknade upp på en mystisk ö där någon (gissa vem) byggt upp en exakt kopia av staden de bor i...ja ni fattar, älskade när serien var sådär härligt utflippad men till slut försvann de roliga skurkarna och det blev för tråkigt och bara "vanliga" såpa-intriger så då slutade jag följa den

Haha, fy fan jag minns dom avsnitten. Riktigt jävla bra var det, håller med om att resten är lika kul som fotsvett.
Citera
2011-05-12, 14:19
  #342
Medlem
Svartskäggs avatar
Jag har väldigt svårt att sluta titta på en serie. Jag fortsätter oftast att titta till slutet fast serien blivit dålig.

Men jag tror jag slutade titta på rederiet efter 100 avsnitt.
Citera
2011-05-12, 15:12
  #343
Medlem
mutixs avatar
How I met your mother efter 10-15 avsnitt på tv6. Blev helt enkelt less på stilen i serien.

Brukar se klart serier även fast de oftast blir sämre och sämre, t.ex Prison Break.
Citera
2011-05-12, 15:30
  #344
Medlem
Carelesss avatar
Heroes
Lost
Prison Break
The Office
Glee
Citera
2011-05-15, 10:07
  #345
Medlem
Har bestämt mig för att inte följa californication något mer.

Citera
2023-11-24, 03:58
  #346
Medlem
Merwinnas avatar
Slutade titta på serien The Missing från 2014 efter halva första säsongen. Det började bra; historier om försvunna barn är tacksamma, för det är så lätt att bli engagerad - särskilt om man har barn själv! Det var spännande, med olika spår, ny information som kom fram i lagom takt som ledde misstankarna åt ett annat håll, o.s.v. Som det ska vara. Men sedan blev det allt mörkare, gråare, mer realistiskt. Knarkhandlande gäng som slåss mot varandra, ungdomar på glid i förorten... den lille pojken var inte i förgrunden längre.

Lost var väldigt bra och spännande den första säsongen och fortfarande hyfsat den andra säsongen - även om jag hela tiden tyckte att det var för mycket våld. Men sedan under tredje säsongen blev det för rörigt och komplicerat, då tappade jag intresset.
__________________
Senast redigerad av Merwinna 2023-11-24 kl. 04:04.
Citera
2023-11-24, 04:29
  #347
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolfSkipper
Days of our Lives/Våra bästa år, fastnade i denna evighetssåpa under några års tid, var roligt när storsuperskurken Stefano DiMera var med, som kidnappade folk och hjärntvättade och bytte personlighet och minnen på folk hit och dit (hela Hope/Princess Gina-storylinen liksom, ojojoj vilken soppa).

Gillade när Stefano hade en massa galna planer på att ta över världen åså, bäst var när typ alla i staden Salem blev dödade av en seriemördare, fast de var inte mördade utan de vaknade upp på en mystisk ö där någon (gissa vem) byggt upp en exakt kopia av staden de bor i...ja ni fattar, älskade när serien var sådär härligt utflippad men till slut försvann de roliga skurkarna och det blev för tråkigt och bara "vanliga" såpa-intriger så då slutade jag följa den

Nej!

Det finns ingen handling i DOOL som är så briljant som när Marlena var besatt av en demon. Hon dödade präster, svävade, förvandlades till en svart panter, terroriserade staden, hade gula ögon och pratade med demonröst om allt som hon inte gillade. Det var så härliga tider! Jag satt bänkad under hela den handlingen ihop med mina kex. Givetvis var det DiMeras fel att hon blev sårbar för demonen i och med att Stefano hade under en tid tagit med sig Marlena ut på nattliga äventyr genom att komma via hennes garderob genom en slags lönndörr som han i smyg hade byggt hela vägen till hennes lägenhet, och dansade med henne och var förklädd/maskerad. Han kallade henne My Queen Of The Night. Det skedde i ett konstigt drömtillstånd angående Marlena. Detta gjorde stackars doktorn smått galen och gav henne sömnbrist utan att hon förstod det och då passade demonen på!


Fringe. Efter ett avsnitt fick jag nog. Aptråkig och en billig X-Files-kopia med överdrivna karaktärer och utan något som helst djup. Urblåst serie.
__________________
Senast redigerad av -GG 2023-11-24 kl. 04:36.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback