Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-05, 12:31
  #13
Medlem
Alla områden är väl ok, dock är väl hyreshusen runt centrum som håller en del soc-lägenheter och flyktingboende för de som är intresserade att veta sånt. De bästa områdena är givetvis runt de olika vattenområdena som finns. Men Holmsund som samhälle är idag mest barnfamiljer och inte var det var för 15-20 år sedan. Tågen går inte förbi Holmsund utan då får man ta bussen ca 10 minuter till Östra station(sjukhuset, NUS) Bussar går de gott om de tider många åker var 15 min typ, mer sällan när färre åker 1 ggr i timmen.
__________________
Senast redigerad av heccan 2016-12-05 kl. 12:33.
Citera
2016-12-09, 18:38
  #14
Medlem
http://www.vk.se/1877383/umeakrogare-doms-till-fangelse

Någon som har mer info om detta eller om personerna ifråga?
Citera
2017-06-07, 20:45
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schlook69
Jag undrar oxå.

Är i färd att möjligen få en lägenhet i holmsund.

Har du flyttat till Holmsund nu ? Hur är det att bo där ?
Citera
2017-06-10, 17:38
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Tråden är 6 år gammal men frågor om Holmsund..

Hur är situationen i dag i Holmsund ? Vilka områden är OK och mindre OK ?

Ni som bor i Umeå eller Holmsund, går Botnia banan ut till Holmsund ? Vad kostar ett månadskort ?
Hur ofta går Botniabanan ? Eller hur är det med kommunala medel dit ut ?

Bor det fortfarande missbrukare där ute ?

Verkar vara en hel del WT och rent av utslagna missbrukare i hyresrätterna. De med jobb och inkomst bor i villor så i villaområdena är det hur lugnt som helst. Men köp inte villa mitt i centrala Holmsund, då har du misären utanför huset ju. Sök dig mot Lövöudden, villaområdena vid Storsjöhallen och Ljumviken osv, hur lugnt som helst där. Fin natur och lugnt.

Månadskort på bussen kostar ca 700 kr för vuxen.

Skulle inte flytta till Hyresrätt i Holmsund.
__________________
Senast redigerad av Florman 2017-06-10 kl. 17:41.
Citera
2017-06-10, 21:47
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Verkar vara en hel del WT och rent av utslagna missbrukare i hyresrätterna. De med jobb och inkomst bor i villor så i villaområdena är det hur lugnt som helst. Men köp inte villa mitt i centrala Holmsund, då har du misären utanför huset ju. Sök dig mot Lövöudden, villaområdena vid Storsjöhallen och Ljumviken osv, hur lugnt som helst där. Fin natur och lugnt.

Månadskort på bussen kostar ca 700 kr för vuxen.

Skulle inte flytta till Hyresrätt i Holmsund.

Tack för svaret, är ju på väg upp till Holmsund nu om 2 veckor så all info är av värde.

Månadskort ligger det på 700, jag hörde att det bara kostade 500 men det kanske är inom Umeå stad.

Det ska bli jätte spännande att komma ut dit för jag har varit massor i Umeå. Stan känner jag väl till, behöver ingen karta.
Jag bor på Värmdö utanför sthlm om det är av värde för dig.
Citera
2017-11-09, 03:41
  #18
Medlem
Bostadsorter och områden

Vem snor alla lägenheter i Holmsund ?
Vad är det som drar i ett samhälle som är halvdött ?
Läggs en lägenhet ut är det 60-70 sökande på en lägenhet ? Kan så många vilja bo i Holmsund ?
Citera
2020-01-16, 05:07
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Bostadsorter och områden

Läggs en lägenhet ut är det 60-70 sökande på en lägenhet ? Kan så många vilja bo i Holmsund ?

Bor själv i Holmsund. Det är ett populärt ställe för barnfamiljer. Så troligtvis är det barnfamiljer som står i kö för lägenheter.
Citera
2022-07-07, 18:22
  #20
Medlem
på trädgårdsgatan vid korsningen till svedbergsgatan ser jag ibland att någon har lagt ljus, blommor och dylikt. har aldrig hört om att något ska ha skett här och att googla hjälper mig inte heller. vet någon vad som hänt där?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback