Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-07, 17:10
  #1
Medlem
Slashcares avatar
Är gröngöling när det gäller Linux. Har precis installerat 10.04 och för inget ljud till mina högtalare. Har ett par 2:1 högtalare och har kopplat dessa till det inbyggda ljudkortet i moderkortet men får inget ljud. Några förslag?
Citera
2010-05-07, 17:11
  #2
Medlem
raggarsvins avatar
Ubuntu 10.04, inte Linux 10.04 så alla vet.

OnT: har du rätt drivrutiner till ljudet?
Citera
2010-05-07, 17:18
  #3
Medlem
Slashcares avatar
Hittade inget till just den modellen jag har. Men det finns några liknande. Ska kolla med dessa och se om jag finner resultat.
Citera
2010-05-07, 17:22
  #4
Medlem
Minflashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slashcare
Är gröngöling när det gäller Linux. Har precis installerat 10.04 och för inget ljud till mina högtalare. Har ett par 2:1 högtalare och har kopplat dessa till det inbyggda ljudkortet i moderkortet men får inget ljud. Några förslag?
det brukar bara va att gå in på System> Administration> Hårdvarudrivrutiner. Så brukar det finnas et lista på drivrutiner som behövs bland annat grafik kort och sånt :P det kom nya uppdateringar nys så den kanske funkar nu nu funkar Spotify på Wine också gjorde det inte innan
Citera
2010-05-07, 17:23
  #5
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minflashback
det brukar bara va att gå in på System> Administration> Hårdvarudrivrutiner. Så brukar det finnas et lista på drivrutiner som behövs bland annat grafik kort och sånt :P det kom nya uppdateringar nys så den kanske funkar nu nu funkar Spotify på Wine också gjorde det inte innan
Har använt spotify utan problem sen det kom ut under wine. Men nu blev det OT här.
Citera
2010-05-07, 17:29
  #6
Medlem
Slashcares avatar
Hittar inga ljuddrivrutiner i Hårdvarudrivturiner och blir inte klok på de jag hämtade ifrån tillverkarens hemsida.
Citera
2010-05-07, 17:32
  #7
Medlem
Minflashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slashcare
Hittar inga ljuddrivrutiner i Hårdvarudrivturiner och blir inte klok på de jag hämtade ifrån tillverkarens hemsida.
och du har uppdaterat så mycket det går också (Fattar nog att du har det)
Citera
2010-05-07, 17:32
  #8
Medlem
VonKnorrhanes avatar
1. Har du ändrat i ljudmixern så det inte står på mute eller dyl?
2. Vad för moderkort har du?
3. Vad för drivrutiner hämtar du?
Citera
2010-05-07, 17:35
  #9
Medlem
Minflashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slashcare
Hittar inga ljuddrivrutiner i Hårdvarudrivturiner och blir inte klok på de jag hämtade ifrån tillverkarens hemsida.
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=216&t=41672

Där är en kille som hade samma problem i ubuntu 9.10^^
Citera
2010-05-07, 17:36
  #10
Medlem
Slashcares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonKnorrhane
1. Har du ändrat i ljudmixern så det inte står på mute eller dyl?
2. Vad för moderkort har du?
3. Vad för drivrutiner hämtar du?
1. Nej, det är på.
2. ASUS A8N-SLI Premium
3. http://www.asus.se/product.aspx?P_ID=e1h9yUaMZAsTwIEN > Ladda ner > Linux > Audio

Citat:
Ursprungligen postat av Minflashback
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=216&t=41672

Där är en kille som hade samma problem i ubuntu 9.10^^
Känner lite samma som han där. Sugen på att överge Ubuntu, men detta är min reservdator så det är inte så noga ^^
__________________
Senast redigerad av Slashcare 2010-05-07 kl. 17:40.
Citera
2010-05-07, 20:47
  #11
Medlem
TheVeryUberEnds avatar
Jag fann detta

Citat:
All mixer channels are muted by default. You must use a native or OSS mixer program to unmute appropriate channels.

Höj volymen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback