2010-05-07, 12:23
Medlem
ICanHass avatar
Har en jobbarkompis jag tagit åt mig att hjälpa och fixa hennes barns laptop, och problemet är att klockan återställer sig hela tiden.
Den enda informationen jag fått i dagsläget är att den ställer tillbaka sig till 2000 om och om igen, och jag har för att vara ärlig inte den blekaste om vad det här kan bero på.
Först tänkte jag att det kunde vara batteriet på moderkortet, men datorn är en ny laptop, ett par månader gammal, så det låter i mina ögon rätt otroligt...
Vad kan det annars bero på?
Jag återkommer med märke, modellnummer och liknande om det behövs.
Citera
2010-05-07, 12:52
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ICanHas
Låter mest som ett garantifel, så mycket annat än batteriet kan det inte vara.
Citera
2010-05-07, 13:19
Medlem
ICanHass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Låter mest som ett garantifel, så mycket annat än batteriet kan det inte vara.
Uppdatering, datorn är tydligen två år gammal, jag fick fel uppgifter från början.
Dock har problemet tydligen vart mer eller mindre från början, och varför de inte gjort något åt saken tidigare kan man ju bara sia om...
Men då provar jag och uppdaterar BIOS och byter batteriet på moderkortet så får vi se vad som händer.
Om ingen annan har någon idé på vad det kan vara, tacksam för svar!
Citera
2010-05-10, 09:11
Medlem
ICanHass avatar
Shameless self bump, sitter med burken framför mig nu.
Är en Zepto A15 med Vista Home Basic (...suck) på.
Tänkte att jag skruvar itu den och kikar vad som händer, är det ingen som har något annat förslag än att byta batteriet på mbet?
Känns så jäkla konstigt att det skulle vara det som är problemet då den inte återställer sig varje gång, utan "bara" två-tre gånger i veckan. Iofs kan det väl mycket väl vara ett tecken på att det batteriet är slut, men jag har aldrig vart med om att jag behövt byta det tidigare, och då har jag en hel del (väldigt) gamla datorer som står...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in