• 1
  • 2
2010-05-06, 19:06
Medlem
"Sven"s avatar
Antar att det är här man lägger upp om man har egen musik att visa.
Jag har ett band som börjat lira egen musik och undrar vad allmänheten tycker.

(Fick idag höra att just denna låten påminner om en "Misfits" låt... Dock skiter jag i det just nu.)

Men yes... Låten är inspelad på en dag, inte helt nöjd men det låter hyfsat. Saker jag vet om är att sången är lite för hög, och det är lite otajt, samt vissa tempo ökningar.
Men skriv vad ni tycker, om det är bra eller dåligt vad vi kanske behöver tänka på och liknande.
Vi ser oss som ett Grunge band och försöker sikta på att det ska låta lite smutsigt.

Tack för mig.

http://www.youtube.com/watch?v=nxYFrlOjyHo
Citera
2010-05-06, 19:43
Bannlyst
Vill inte vara otrevlig, men ni borde överväga att låta en kille sjunga, tycker absolut inte att tjejröster passar i grunge. Annars bra sound, dock föredrar jag de smootha partierna mer, men sån är min musiksmak
Citera
2010-05-06, 19:51
Medlem
"Sven"s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leijonboll
Vill inte vara otrevlig, men ni borde överväga att låta en kille sjunga, tycker absolut inte att tjejröster passar i grunge. Annars bra sound, dock föredrar jag de smootha partierna mer, men sån är min musiksmak

Tack, nej jag tar inte illa upp. Dock känner jag själv ibland att jag skulle vilja ha en kille som sjunger i bandet. Jag är väldigt inlyssnad på grunge och det jag förväntar mig av en sångare har hon svårt att leva upp till.
Men ibland kan hon få till det ganska bra.

Väldigt stolt över det "lungna partierna" så tack så mycket.
Citera
2010-05-06, 19:55
Bannlyst
Får jag dessutom uttrycka lite obehag över namnet, ni borde ha något lite mörkare, grunge är ju ofta depp/nedåtmusik iaf. Trashmetal Motherfuckers(?) känns lite, hrm, patetiskt, no offense.
Citera
2010-05-06, 20:05
Medlem
"Sven"s avatar
Citat:
Får jag dessutom uttrycka lite obehag över namnet, ni borde ha något lite mörkare, grunge är ju ofta depp/nedåtmusik iaf. Trashmetal Motherfuckers(?) känns lite, hrm, patetiskt, no offense.

Vi skulle spela på ett ställe och de undra vad vi hette, vi hade inget namn så ja...

Vi funderar på Dogma, RagMonk, Keft, Busride, (som titeln på låten). Du får gärna säga vad du tycker om dessa. Men fan det är svårt med bandnamn.

Och THrash om jag får be.
Citera
2010-05-06, 20:32
Bannlyst
Isf lägger jag min röst på busride, det känns lite slow liksom, tycker om sådant: )
Citera
2010-05-06, 20:34
Medlem
"Sven"s avatar
Citat:
Isf lägger jag min röst på busride, det känns lite slow liksom, tycker om sådant: )

NIce, håller med. Ska kännas lite tungt liksom i munnen.
Citera
2010-05-06, 20:38
Medlem
Hej, ny här.

Jag tycker tjejen har suveränt bra röst, och bra jobbat på bara en dag. Visst svajar det (efter 45 sekunder sackar det). Jag tycker det finns skitbra grejer i låten (sångerskan, gitarrsolot!). Men mixen suger rätt bra dåligt uruselt. Dubba gitarren x-ggr, kompressor på allting osv..
Det låter så pass bra så du behöver inte haka upp dig på genre, tror jag. Det låter mest som ett bra utkast just nu.

/t
Citera
2010-05-06, 22:03
Medlem
"Sven"s avatar
[quote=triljam]Hej, ny här.

Jag tycker tjejen har suveränt bra röst, och bra jobbat på bara en dag. Visst svajar det (efter 45 sekunder sackar det). Jag tycker det finns skitbra grejer i låten (sångerskan, gitarrsolot!). Men mixen suger rätt bra dåligt uruselt. Dubba gitarren x-ggr, kompressor på allting osv..
Det låter så pass bra så du behöver inte haka upp dig på genre, tror jag. Det låter mest som ett bra utkast just nu.

/t[våran gitarist som slet så hårt med att mixa, sen fuckar ju youtube kvaliteen. Men när du menar utkast menar du då att den inte är färdigmixad eller att formen ska ändras.
Citera
2010-05-06, 22:46
Medlem
Själva helheten, skitbra låt men mixen är inte bra. Och jösses, det räcker inte att "slita" en dag med både inspelning och mix, det låter tidsoptimistiskt. Dessutom brukar man vänta en dag mellan inspelning och nedmix. Öronen blir döva, de behöver en paus. Ni har en bra låt, vårda den då under ett par tre dagar.
Citera
2010-05-06, 23:55
Medlem
Nisques avatar
Jag gillart.
Man kan nästan smaka "do the evolution" mycket gammalt pearljam.
Och namnet är fan kickass!
Säg till när ni giggar i sthlm!
Citera
2010-05-07, 00:08
Medlem
Jake88s avatar
Låter ok enligt mig.iaf musiken.Texten vet ja inte men behåll bruden hon har ju cool röst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in