Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-20, 18:23
  #1141
Medlem
gultregns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sethcohen
Har länge varit sugen på att testa LSD, har ingen tidigare erfarenhet av psykadelia innan förutom MDMA + gräs när ruset lagt sig och fått lite härliga hallisar och tankar.

Nu har min kran fått in DMT, både changa och kristaller. Är det helt vansinne att testa DMT före LSD? Eller är det helt olika rus som inte alls går att jämföra? Har läst väldigt mycket kring båda substanser. Är en stabil person i övrigt.

Jag brukar gilla att ta några bloss Changa efter peaken på LSD. Jag antar att det är smaksak.

Men börja alltid med försiktiga doser och öka efterhand du känner att du behöver mer i tripparna.

Trippa safe!
Citera
2018-06-13, 01:38
  #1142
Avstängd
Plaguetongues avatar
Hej jag undrar några saker, för att vara säker.

1. hur ofta kan man ta LSD? alltså hur ofta kan man ta en lapp för att få bra/fullt rus?

2. kan man ta LSD även om man tagit ecstasy ett par dagar innan? antar att det är lugnt då man kan candyflippa.

3. läser även att man i princip inte kan överdosera, och att en del fått en såkallad egodöd. Är det ofarligt? hur mkt krävs vanligtvis för att hamna i det tillståndet? och är det värt att testa i framtiden?

4. hur är aptiten på syra? man vill ju inte dra ut på äventyr med en massa fika och mat som man ändå inte ska äta. På min första MDMA tripp så hade jag massa fika med mig, men ingen åt nå fika, drack bara vatten och rökte.

5. kan man blanda med cannabis eller tramadol för att få ett bättre/annorlunda rus?
Citera
2018-06-13, 12:33
  #1143
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
Hej jag undrar några saker, för att vara säker.

1. hur ofta kan man ta LSD? alltså hur ofta kan man ta en lapp för att få bra/fullt rus?

2. kan man ta LSD även om man tagit ecstasy ett par dagar innan? antar att det är lugnt då man kan candyflippa.

3. läser även att man i princip inte kan överdosera, och att en del fått en såkallad egodöd. Är det ofarligt? hur mkt krävs vanligtvis för att hamna i det tillståndet? och är det värt att testa i framtiden?

4. hur är aptiten på syra? man vill ju inte dra ut på äventyr med en massa fika och mat som man ändå inte ska äta. På min första MDMA tripp så hade jag massa fika med mig, men ingen åt nå fika, drack bara vatten och rökte.

5. kan man blanda med cannabis eller tramadol för att få ett bättre/annorlunda rus?

Är inte någon expert på ämnet men toleransen ökar snabbt för att därefter minska dramatiskt rätt snabbt också. Att ta dagen efter är i princip bortkastat, eller ja du får väl ta det dubbla.

1. Efter tre dagar får man kanske 30-50% minskad effekt, efter en vecka 10-15% minskat, därefter försumbart... iaf enligt mina erfarenheter.

2. Ingen aning, aldrig testat.

3. Krävs extrema mängder, ingen har någonsin dött av LSD-överdos så ingen risk, även om man tuggar i sig ett helt ark med lappar. Däremot lär du sannolikt uppleva egodöd på höga doser över 400ug, heller ingenting jag har testat men planerar att nå dit inom snar framtid, krävs att man förbereder sig ordentligt mentalt och man bör läsa på väldigt noggrant samt ha några trippar på lite lägre nivåer innan så man har ett hum om vad som väntar.

4. Lite blandat för mig faktiskt, de flesta säger att aptiten dämpas, jag har ibland upplevt "munchies" ala weed, ren, naturlig mat typ frukt och inte skräp smakar väldigt friskt och gott, men det är som sagt vid lägre doser, om man knappt kan orientera sig i tid och rum antar jag att mat inte är vad man tänker på direkt.

5. CB går absolut att blanda med om man är van rökare, vissa tycker det förbättrar, andra att det stör. Jag personligen säger att man ska ta det oblandat.

!! Varning !! Blanda absolut inte med Tramadol så det kan orsaka serotonergt syndrom. Ta heller inte om man äter SSRI-medicin eller annat som joxar med återupptaget av serotonin.
Citera
2018-06-13, 13:10
  #1144
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
!! Varning !! Blanda absolut inte med Tramadol så det kan orsaka serotonergt syndrom. Ta heller inte om man äter SSRI-medicin eller annat som joxar med återupptaget av serotonin.

som MDMA som jag tog nyligen, är det lugnt att ta 200ug en vecka efter 240mg MDMA?
Citera
2018-06-13, 18:15
  #1145
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
Hej jag undrar några saker, för att vara säker.

1. hur ofta kan man ta LSD? alltså hur ofta kan man ta en lapp för att få bra/fullt rus?

2. kan man ta LSD även om man tagit ecstasy ett par dagar innan? antar att det är lugnt då man kan candyflippa.

3. läser även att man i princip inte kan överdosera, och att en del fått en såkallad egodöd. Är det ofarligt? hur mkt krävs vanligtvis för att hamna i det tillståndet? och är det värt att testa i framtiden?

4. hur är aptiten på syra? man vill ju inte dra ut på äventyr med en massa fika och mat som man ändå inte ska äta. På min första MDMA tripp så hade jag massa fika med mig, men ingen åt nå fika, drack bara vatten och rökte.

5. kan man blanda med cannabis eller tramadol för att få ett bättre/annorlunda rus?

1. Nu skriver du "bra" rus, vilket är helt subjektivt. "Effekt" däremot tycker jag är mer passande, vilket en vecka efter är nästintill samma. Två veckor så är det def. samma effekt. Dock så får man skilja på effekt och magi. LSD är inte som MDMA ett glädjerus i sig, LSD snurrar bara till saker, själva magin får man skapa själv.

2. Ja det går, dock skulle jag avråda att ta LSD när man är på en AT från e eller MDMA. Eller överlag har ett dåligt sinneslag.

3. "Ofarligt" är också helt subjektivt här. Ofarligt på det sättet att man inte dör vid superhög dos, men farligt iom de otroliga upplevelser högre doser kan ge upphov till. Att "egodö" är inget man bara gör på en fredagkväll med polarna och sen garvar bort det på lördagen.

Skulle säga att allt beror på vad du vill få ut av LSD. Tar du det som en kul grej eller har du något problem du försöker lösa?

4. Inte förens efter minst 5h efter intag börjar min aptit leva igen. Då är det alltid naturliga saker jag suktar efter, aldrig något onyttigt eller processat. Nötter, frukter, grönsöker, ägg typ. Absolut inte McD, men det är ju jag det

5. Ja gräs funkar men det är synergi där, 1+1=3. Krävs erfarenhet för att klara båda och fortfarande tycka att det är kul, jag själv har sabbat många trippar pga att jag rökt. OBS; efter 5h är det grönt att röka oavsett tkr jag, för då har afterglowen börjat. Men att röka innan, speciellt innan peaken, avråder jag strängt ifrån
Citera
2018-06-13, 20:23
  #1146
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Tar du det som en kul grej eller har du något problem du försöker lösa?

kul grej, hur löser man problem med LSD?
Citera
2018-06-14, 00:30
  #1147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
kul grej, hur löser man problem med LSD?

Det är lätt hänt att gå till botten med problem, öppnar ju även ögonen för (självupplevd) sanning, och mycket konstlat syns tydligt man annars inte reflekterar över.

Håller med föregående svar annars. Ingen hit med LSD dagarna efter mdma, dumt att chansa där.

Aptiten är bättre på svamp, nästan allt är bättre med svamp. Nackdelen (och kanske största fördelen) är kortare tripp med svamp. Toppisar äger av sorterna jag testat. Magi.

Finns så klart fler skilnader, men i stort så.
Citera
2018-06-14, 07:19
  #1148
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
kul grej, hur löser man problem med LSD?

Ska inte säga att man löser dem bara sådär, men LSD är ett otroligt kraftfullt verktyg för att gå till djupet i sitt psyke.

Själva skynket, den våta handduken över ens psyke, som de flesta av oss har nyktra, försvinner. Ditt psyke och ditt jag blir rena, pure - du ser det som det faktiskt är, med allt bra och dåligt som kommer med det.

En nykter verklighet ter sig som en enda lång dagdröm i jämförelse med det introperspektiva LSD ger upphov till.

Rätt/fel dos för rätt/fel person kan underlätta en personlighetsförändring och/eller en beteendemodifikation, alltså inga små grejer att trixa med
Citera
2018-06-14, 21:28
  #1149
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Ska inte säga att man löser dem bara sådär, men LSD är ett otroligt kraftfullt verktyg för att gå till djupet i sitt psyke.

Själva skynket, den våta handduken över ens psyke, som de flesta av oss har nyktra, försvinner. Ditt psyke och ditt jag blir rena, pure - du ser det som det faktiskt är, med allt bra och dåligt som kommer med det.

En nykter verklighet ter sig som en enda lång dagdröm i jämförelse med det introperspektiva LSD ger upphov till.

Rätt/fel dos för rätt/fel person kan underlätta en personlighetsförändring och/eller en beteendemodifikation, alltså inga små grejer att trixa med


ok har fått mina 200ug Gnomer nu, blir nog en ikväll kanske, första gången är det också, men har laddat upp med snacks och VR filmer varav en av dom är en skräckfilm som jag tänkte kolla på om jag törs. aja det kommer väl en tripprapport imorgon kanske.
Citera
2018-06-14, 21:31
  #1150
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
ok har fått mina 200ug Gnomer nu, blir nog en ikväll kanske, första gången är det också, men har laddat upp med snacks och VR filmer varav en av dom är en skräckfilm som jag tänkte kolla på om jag törs. aja det kommer väl en tripprapport imorgon kanske.
Ähm. Jag hade undvikit det om jag var du.
Har svårt att tro att du kommer palla VR överhuvudtaget. Set and Settings är A och O
Citera
2018-06-14, 21:54
  #1151
Avstängd
Plaguetongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Ähm. Jag hade undvikit det om jag var du.
Har svårt att tro att du kommer palla VR överhuvudtaget. Set and Settings är A och O

ja jag började kallsvettas av att tänka på det, men Annabelle 2: Creation vill jag ju se, men blir på TV:n

aja nu kör jag, yolo

EDIT: tog en nu, svårt att tro att en lilla papperslappen kommer göra nåt, den var ju typ 5x5 millimeter



22:30 skriver bara tiden för att ha lite perspektiv, kanske jag ska ge katten en 1/4 också så han kan trippa med mig
__________________
Senast redigerad av Plaguetongue 2018-06-14 kl. 22:34.
Citera
2018-06-15, 00:17
  #1152
Avstängd
Plaguetongues avatar
tog 200ug för en timme 45 minuter sen, tycker jag är normal i skallen, nån form av eufori eller spänning känner jag bara, inget mer. tycker det var sämre än MDMA tbh. tog en till 200ug lapp nu i hopp om att jag ska känna nåt. Återkommer

edit: klockan e nästan ett och jag börjar redan ångra att jag tog en till lapp, detta går nog åt helvete det men nu åker vr skräckfilmen igång iallafall, ska jag snetrippa så kan jag lika gärna göra det ordentligt, yolo
__________________
Senast redigerad av Plaguetongue 2018-06-15 kl. 01:00.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback