Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-31, 17:52
  #985
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Är väl precis så man inte ska göra?

Ska vara förjävligt att fortfarande trippa när MDMAt släpper och ATn blottar sig, kan tänka mig en riktigt äcklig känsla.

Sen benso med dessa droger? De motverkar ju effekterna?

Läs på lite innan du stoppar i dig allt möjligt till höger o vänster

Benso i låg dos kan vara oerhört sjysst en stund innan trippen faktiskt.
Det är ju beroende på vad man är ute efter.. Jag kan uppskatta en Benso innan tripp, helst innan syra då jag ofta blir spänd, och det motverkar benson galant.

Jag får precis lika bra tripp på Benso som utan. (Dvs i låg dos)
Citera
2017-10-31, 18:35
  #986
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spionkillen
Det är i den situationen du ska möta sanningen, utmana dig själv. Det är då du faktiskt får ut någonting av trippen. Men du kanske inte är redo för sanningen?


Alltså, erfarenheten av MDMA är att man känner sig tryggare inombords och här tog den istället över trippen. Om jag inte hade tagit substansen så hade jag underförstått varit väldigt nära att bryta igenom till en ego-död.

Nej, candyflipping fungerar inte särskilt bra för en förhöjande upplevelse i en spirituell kontext men det gör väl skillnad för olika psychonauter.
Citera
2017-11-20, 20:07
  #987
Medlem
Herrpalms avatar
En fråga ang mikrodosering.

Jag har precis droppat i 1 droppe LSD i 500ml destillerat vatten.
LSDn är kring 155ug stark och jag tänker dricka 50ml var fjärde dag. Alltså 15,5ug per dos.

Flaskan kommer att skakas några gånger ikväll och jag funderar på att börja imorgon till frukost.

Min fundering:
Hur säker kan jag vara på att LSDn har spätts ut jämnt i flaskan?
Är risken stor att jag en dag åker på en större dos även om jag dricker exakt 50ml?


Peace!
Citera
2017-11-20, 21:30
  #988
Medlem
Citat:
Man brukar säga att LD50 (den dosen som dödar 50% av försöksdjuren under tester) ligger på 12 000µg, dvs 12g.

12 000µg är 0,012g, inte 12g. Vet inte om detta nämnts innan i tråden men bör ändras.
Citera
2017-11-22, 18:58
  #989
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrpalm
En fråga ang mikrodosering.

Jag har precis droppat i 1 droppe LSD i 500ml destillerat vatten.
LSDn är kring 155ug stark och jag tänker dricka 50ml var fjärde dag. Alltså 15,5ug per dos.

Flaskan kommer att skakas några gånger ikväll och jag funderar på att börja imorgon till frukost.

Min fundering:
Hur säker kan jag vara på att LSDn har spätts ut jämnt i flaskan?
Är risken stor att jag en dag åker på en större dos även om jag dricker exakt 50ml?


Peace!

Jag gör samma sak. Du kan vara säker på att det är jämnt utspätt. Se bara till så att det inte är nån klorid i vattnet, dvs chansa inte med kranvatten.
Citera
2017-11-22, 23:56
  #990
Medlem
Tog 2/3 av en lapp i fredags bara för att testa att det var lsd osv för att polarna klagade (var lsd dom är tröga) fick dock riktigt milda effekter, dvs knappt rörande texter men det hände nånting iallafall, om jag skulle dra i mig 2 1/2-3 lappar imorgon skulle detta funka eller har jag fuckat ut me tolleransen? Tackar för alla svar mvh!
Citera
2017-12-05, 22:10
  #991
Medlem
Hur länge bör man vänta mellan två trippar för att toleransen ska vara rätt låg?
Citera
2017-12-06, 00:36
  #992
Medlem
Savagees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0caina
Hur länge bör man vänta mellan två trippar för att toleransen ska vara rätt låg?

Glöm inte HPPD, man verkligen leker med det om man tar syra relativt ofta.

HPPD kan komma dagen efter, en månad efter. Så var försiktigt. Rekommenderar egenligen inte alls att ta syra ofta. Beror helt och hållet på vad du är ute efter under trippen. Stay safe.
Citera
2017-12-27, 23:08
  #993
Medlem
LSD 120 ug

Kön: Man
Ålder: 21
Vikt: 72kg
Längd: 1.80

Tja! Imorgon ska jag och två vänner testa LSD för första gången, jag tänker börja med 120 ug. Har någon nåt tips att ge mig, vad jag ska tänka på och vilket mode jag ska vara i. kom med era erfarenheter
Citera
2017-12-27, 23:16
  #994
Medlem
minponnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym1996g
Kön: Man
Ålder: 21
Vikt: 72kg
Längd: 1.80

Tja! Imorgon ska jag och två vänner testa LSD för första gången, jag tänker börja med 120 ug. Har någon nåt tips att ge mig, vad jag ska tänka på och vilket mode jag ska vara i. kom med era erfarenheter
hmm kanske äta några timmar innan och drick lite vatten innan . vad som än händer måste du ha tanken i huvudet att det inte är på riktigt annars ballar du ur . nyp dig i armen om du börjar sne så du hajar till lite .
börja med lite mindre än hälften vänta 30 min ta lite till.
Citera
2017-12-27, 23:20
  #995
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minponny
börja med lite mindre än hälften vänta 30 min ta lite till.
Det misstaget har man varit med om.

Det kan ta längre tid än 30 min. Så om TS inte känner inom 30 minuter och lyder ditt råd så är risken att han tar för mycket i tron om att "Men jag känner ju fan ingenting". Å andra sidan så är det ett jättebra råd att ta lite, känna efter och ta mer vid behov


TS, förbered dig på att det kan bli väldigt intensivt och du kan känna dig brutalt dum i huvudet. Men mycket vackert. Och kom ihåg att det går över.

Kolla in dessa filurer för att se vad som kan vara att vänta. Det är några vetenskapliga experiment som filmades på den tid då det ännu var okej. Den första och andra är mest intressanta då de är väligt genomgående, tar ca 10 + 30 minuter av din tid men är väldigt användbart för att förstå hur man kan tänka.
https://www.youtube.com/watch?v=miCDPzJHvjk
https://www.youtube.com/watch?v=ydor_2TaoMg
https://www.youtube.com/watch?v=KWodyapGNxI

Notera hur de blir helt överväldigade och i vissa fall även får tårar, eller blir rädda av intensiteten. Men att de samtidigt finner det vackert och lärorikt. Det är även intressant att de tycker synd om psykologen som missar allt det vackra.

"I've never seen such infamous beauty in my life"
"I wish i could talk in technicolor. Or... Or let you see."

- Now, when you look at your hands... Do as I do. Just close your eyes and just concentrate on your hands. Is there any difference in it's weights or it's substance?
- This one's seems heavier.
- The left one seems heavier?
- Yeah. It feels more positive.
- Than the right?
- The other seems more... There it is. I... I feel these lovely colors vibrating all over me. Oh, it's lovely.
- Any lines?
- Aaah.
- Any forms?
- Just like the sharing water, you know. Oooh.
- You can put your hands down now.
- Ahh. Mmmff.
- Come on, describe it.
- Aah. Hmm.
- Do you feel happy now?
- Mmhhpooh. *skratt*.
- Do you feel happy?
- Yes
- Well, you must do. Because you have tears in your eyes.
- Oooh. Heh
- Is that a beatiful experience would you say?
- I would say yes.
- Describe it again.
- Oh, I don't know. It's just giving and...
- You're doing fine. Just try and describe it.
- Oh, you don't know. You want... You just want to... Give yourself. Aahh.. Give yourself such... Ooh
__________________
Senast redigerad av Daudodidi 2017-12-27 kl. 23:55.
Citera
2017-12-27, 23:20
  #996
Medlem
wowvadintressants avatar
När jag brukade trippa på syra var det aldrig 100% skönt. Musklerna kommer att spänna sig, du kommer troligen att salivera ganska mycket och det finns en mycket reell risk att du kräks. Många säger att det är väldigt ovanligt att känna sig illamående på syra, men det är tvärt emot min erfarenhet.

Oavsett om du kräks och blir illamående så måste du se det hela som en resa som har ett slut. Du kommer troligen att bli personlighetsförändrad på lite oväntade sätt som kanske inte visar sig omedelbart utan senare.

Hur som helst, om du har en TV med vilken du kan kolla på Youtube så sätt på en video i stil med den här: https://www.youtube.com/watch?v=i97T0NYSio0 Den är väldigt intensiv på sina ställen, så det vill jag varna lite för. När allt går "för fort" kan det bli obehagligt i värsta fall.

Filtar och liknande kan plötsligt bli extremt gosiga, så om du har någon mjuk pläd så ta fram den. Eftersom du kommer att tillbringa trippen med vänner så kan det vara extremt roligt att kolla på komiker som Bill Burr, Norm Macdonald, o.s.v.

Inlägget blev ganska osammanhängande, ber om ursäkt för det.

Tillägg: Jag tycker att du ska ta hela lappen och inte larva dig med halva. Så jäkla farligt är det faktiskt inte med syra, särskilt inte i den dosen. Gå all in och sug i dig hela upplevelsen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback