Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-08, 16:59
  #661
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Det beror helt på - har du lyckats sova något än? Ätit? Och främst, hur mycket tog du om du vet det? Det är inte helt ovanligt med långdragna eftereffekter om man tagit en rejäl dos så se till att sova och äta om du inte gjort det än, det borde hjälpa.

Jag har ätit och sovit en ordentligt igår till idag i alla fall. Det var nog bara så att jag tog en för stark dos för mig då. Det var inte någon skön tripp heller. Mådde illa och kräktes, men hallucinationerna verkade stämma överens med vad folk beskriver. Någon som känner igen det där med illamåendet? Hade även lite frossa i början, tror jag.

Btw, hade sänkt några öl innan med.
Citera
2016-02-08, 17:59
  #662
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Jag har ätit och sovit en ordentligt igår till idag i alla fall. Det var nog bara så att jag tog en för stark dos för mig då. Det var inte någon skön tripp heller. Mådde illa och kräktes, men hallucinationerna verkade stämma överens med vad folk beskriver. Någon som känner igen det där med illamåendet? Hade även lite frossa i början, tror jag.

Btw, hade sänkt några öl innan med.

Illamåendet känner jag igen, mådde illa och spydde ganska frekvent i säkert 30 min, ca 90 min efter jag tagit 6x160. Tror det är en vanlig reaktion som kroppen gör när den känner att den fått i sig något dåligt och det inte står rätt till i kroppen, precis som vid för mycket alkohol.

Frossa är fullt normalt att få oavsett dos, har för mig att magnesium kan råda bot på det till viss del. Kan vara någon annan vitamin/mineral, men borde gå att googla på utan problem. Om det är kallt där du befinner dig påverkar detta också mycket.

Du har fått uppleva det som menas med att det inte blir roligare bara för att det är en större dos, detta gäller för många droger men speciellt LSD. Vid en viss styrka så verkar det som att allt vänder och det blir en helt annan upplevelse, absolut till det sämre. Enligt mig ska man inte gå högre än 300mics, för över den gränsen så blir det, enligt mig, bara en enda smetig röra och 1000 tankar/sek som inte går att hålla reda på. Detta i kombination med illamående och kräkningar gör det hela inte bättre heller såklart.
Citera
2016-02-08, 19:05
  #663
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Illamåendet känner jag igen, mådde illa och spydde ganska frekvent i säkert 30 min, ca 90 min efter jag tagit 6x160. Tror det är en vanlig reaktion som kroppen gör när den känner att den fått i sig något dåligt och det inte står rätt till i kroppen, precis som vid för mycket alkohol.

Frossa är fullt normalt att få oavsett dos, har för mig att magnesium kan råda bot på det till viss del. Kan vara någon annan vitamin/mineral, men borde gå att googla på utan problem. Om det är kallt där du befinner dig påverkar detta också mycket.

Du har fått uppleva det som menas med att det inte blir roligare bara för att det är en större dos, detta gäller för många droger men speciellt LSD. Vid en viss styrka så verkar det som att allt vänder och det blir en helt annan upplevelse, absolut till det sämre. Enligt mig ska man inte gå högre än 300mics, för över den gränsen så blir det, enligt mig, bara en enda smetig röra och 1000 tankar/sek som inte går att hålla reda på. Detta i kombination med illamående och kräkningar gör det hela inte bättre heller såklart.

Jag kräktes efter kanske 3 timmar men var illamående under hela ruset. Jag ska göra ett försök med halva dosen (150) istället för 2x150 nästa gång för att se hur det är. Är det samma eller liknande så är det nog så att det inte är något för mig. Bra tips med magnesiumet, jag tror till och med jag har sådana brustabletter hemma.
Kunde inte läsa mig till något om just detta i FAQ i början. Tack så mycket.
Citera
2016-02-25, 01:03
  #664
Medlem
Mommejrs avatar
Ställer en fråga angående blotters. Har kommit i kontakt med några blotters som försäljaren säger heter "WoW" Alltså "White on White" Hel vita små blotters. Är det någon som stöt på dessa? äkta varor lr fake? vet som sagt att det funnits såna blotters i många år som vart suveräna, men var ett tag sen jag såg dessa nu. Dessa kommer från sthlms trakten.
__________________
Senast redigerad av Mommejr 2016-02-25 kl. 01:05.
Citera
2016-02-25, 02:18
  #665
Medlem
radiozetas avatar
WALL OF TEXT!
(Jag hoppas jag la detta i rätt tråd, sorry annars. Jävligt lång fråga och mina tankar/bristfälliga kunskaper om LSD. Och jag tillhör den gruppen av människor som har blivit indoktrinerade med dessa vanliga effekterna av LSD.
Färger, mönster you name it. Men jag känner också till att folk kan uppleva annorlunda saker än starka färger och "andades" saker. Jag är fullt medveten om att man kan uppleva en jävla massa udda saker under en tripp.
- Och nej jag har inte provat någon Hallucinogen, har ingen personlig erfarenhet. Därför ställer jag frågan här. Har sjuk respekt för LSD mm. Förstår att en tripp kan bli hur bra som helst, eller så har man ett riktigt helvete under ett par timmar om man hamnar på den "mörka" sidan sitt eget psyke/tankar. Men hur mycket av upplevelsen skapar man från myter/minne/förkunskaper av drogen?




Klassikern alla har hört:
Nästan ALLA som har haft en LSD upplevelse, har sagt att dom har sett byggnader/föremål etc som "andas".
Och alla pratar om mönster som skapas och massa sådan saker, ni vet det klassiska man ALLTID hör om LSD... Och starkare färger och dom andra tusen vanliga sakerna man alltid hör.

Huvudfrågan:

(Seriös fråga, är inte kritisk eller ifrågasätter inte folk på något sätt)
• Tror ni inte att man själv skapar upplevelsen, med sin förkunskap, förväntningar, Set och Setting?.

Dom flesta av oss med lite vett läser ju på en hel del och planerar innan man slänger i sig någon drog man aldrig har provat innan.
Folk läser andras tripp rapporter mm, och som jag nämnde innan så ser folk "alltid" (nästan) saker som "andas" / starka färger osv osv.
När man själv börjar komma in i trippen, tror du inte man plockar fram dom minnena av vad man har läst då?. Och skapar denna upplevelse i huvudet själv.
Eftersom att man har liksom en förutfattad mening eller "vet" vad som kommer att hända när man tar LSD.


Följdfrågor:
• Tror du man blir påverkad av vad man har läst och förväntar sig detta och skapar det i huvudet själv?. Eller ska man försöka vara helt tom och inte ha några förväntningar eller förhoppningar alls och bara följa med när hjärnan kokar ihop det mest bisarra saker framför "ögonen" på dig.

• Säg att vi har en person som ALDRIG har hört talas om LSD eller läst något om det (sjukt scenario men jag behöver förstå detta fenomen, att majoriteten av folket upplever exakt/snarlika saker, precis som att drogen var så "simpel". Finns en hel del outforskade områden kring LSD och psyket fortfarande år 2016. Hjärnan är en avancerad pryl, som kan koka ihop de mest galna saker/syner med lite extra hjälp av Hallucinogener.)

• Hur hade denna totalt ovetande personen reagerat, vad hade den upplevt, hade den också upplevt alla som "vanliga" effekterna som jag nämnde innan. Eller hade denna fått en helt annan upplevelse eftersom att denna inte har NÅGON förväntning eller är påverkad av andras historier.

• Ska man prova Hallucinogener så är set och setting avgörande för hur man upplever trippen pratas det alltid om. Och eftersom att SET (psyke) och SETTING (plats) är viktigt när man tar LSD.
Då betyder det alltså att på något sätt så går det alltså styra sin upplevelse, beroende på vad man tänker på/känner sig (glad,ledsen,rädd etc) och var man befinner sig när man intar substansen?.

- Det blir väl lite av man man gör det till och vill att det ska vara?



Tackar för tålamodet, mitt längsta inlägg någonsin på FB tror jag. Psykologi är intressant som för mig. Det är intressant att besöka en annan människas hjärna ett tag. Försöka förstå hur andra personer tänker och uppfattar saker, och varför folk är som dom är, och varför dom tar beslut/handlar som dom gör. Och att slänga in LSD i mixen med psyket, det blir väldigt intressant. Eftersom i ALLA upplever saker och ting olika, tolkar och förstår olika, med LSD i kroppen kan det bli otrolig intressanta berättelser i efterhand.
Citera
2016-02-25, 15:50
  #666
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiozeta
WALL OF TEXT!
(Jag hoppas jag la detta i rätt tråd, sorry annars. Jävligt lång fråga och mina tankar/bristfälliga kunskaper om LSD. Och jag tillhör den gruppen av människor som har blivit indoktrinerade med dessa vanliga effekterna av LSD.
Färger, mönster you name it. Men jag känner också till att folk kan uppleva annorlunda saker än starka färger och "andades" saker. Jag är fullt medveten om att man kan uppleva en jävla massa udda saker under en tripp.
- Och nej jag har inte provat någon Hallucinogen, har ingen personlig erfarenhet. Därför ställer jag frågan här. Har sjuk respekt för LSD mm. Förstår att en tripp kan bli hur bra som helst, eller så har man ett riktigt helvete under ett par timmar om man hamnar på den "mörka" sidan sitt eget psyke/tankar. Men hur mycket av upplevelsen skapar man från myter/minne/förkunskaper av drogen?




Klassikern alla har hört:
Nästan ALLA som har haft en LSD upplevelse, har sagt att dom har sett byggnader/föremål etc som "andas".
Och alla pratar om mönster som skapas och massa sådan saker, ni vet det klassiska man ALLTID hör om LSD... Och starkare färger och dom andra tusen vanliga sakerna man alltid hör.

Huvudfrågan:

(Seriös fråga, är inte kritisk eller ifrågasätter inte folk på något sätt)
• Tror ni inte att man själv skapar upplevelsen, med sin förkunskap, förväntningar, Set och Setting?.

Dom flesta av oss med lite vett läser ju på en hel del och planerar innan man slänger i sig någon drog man aldrig har provat innan.
Folk läser andras tripp rapporter mm, och som jag nämnde innan så ser folk "alltid" (nästan) saker som "andas" / starka färger osv osv.
När man själv börjar komma in i trippen, tror du inte man plockar fram dom minnena av vad man har läst då?. Och skapar denna upplevelse i huvudet själv.
Eftersom att man har liksom en förutfattad mening eller "vet" vad som kommer att hända när man tar LSD.


Följdfrågor:
• Tror du man blir påverkad av vad man har läst och förväntar sig detta och skapar det i huvudet själv?. Eller ska man försöka vara helt tom och inte ha några förväntningar eller förhoppningar alls och bara följa med när hjärnan kokar ihop det mest bisarra saker framför "ögonen" på dig.

• Säg att vi har en person som ALDRIG har hört talas om LSD eller läst något om det (sjukt scenario men jag behöver förstå detta fenomen, att majoriteten av folket upplever exakt/snarlika saker, precis som att drogen var så "simpel". Finns en hel del outforskade områden kring LSD och psyket fortfarande år 2016. Hjärnan är en avancerad pryl, som kan koka ihop de mest galna saker/syner med lite extra hjälp av Hallucinogener.)

• Hur hade denna totalt ovetande personen reagerat, vad hade den upplevt, hade den också upplevt alla som "vanliga" effekterna som jag nämnde innan. Eller hade denna fått en helt annan upplevelse eftersom att denna inte har NÅGON förväntning eller är påverkad av andras historier.

• Ska man prova Hallucinogener så är set och setting avgörande för hur man upplever trippen pratas det alltid om. Och eftersom att SET (psyke) och SETTING (plats) är viktigt när man tar LSD.
Då betyder det alltså att på något sätt så går det alltså styra sin upplevelse, beroende på vad man tänker på/känner sig (glad,ledsen,rädd etc) och var man befinner sig när man intar substansen?.

- Det blir väl lite av man man gör det till och vill att det ska vara?



Tackar för tålamodet, mitt längsta inlägg någonsin på FB tror jag. Psykologi är intressant som för mig. Det är intressant att besöka en annan människas hjärna ett tag. Försöka förstå hur andra personer tänker och uppfattar saker, och varför folk är som dom är, och varför dom tar beslut/handlar som dom gör. Och att slänga in LSD i mixen med psyket, det blir väldigt intressant. Eftersom i ALLA upplever saker och ting olika, tolkar och förstår olika, med LSD i kroppen kan det bli otrolig intressanta berättelser i efterhand.

Otroligt svårt att ge ett konkret svar som gäller i alla tillfällen när det kommer till frågeställningar som denna. Det enda jag egentligen kan göra att är bidra med mina tankar om dina frågor, vad du sen gör med den informationen är helt upp till dig.

Först och främst: vissa saker, så som det visuella under påverkan av LSD, går mer eller mindre att generalisera. I alla fall när det kommer till lägre doser som ca. 200mics. Förutfattade meningar om vad man ska se eller borde uppleva spelar ingen större roll tror jag när det kommer till just hur det visuella ter sig. En total novis på området som inte läst hundratals tripp-rapporter skulle också se väggar som andas, för att ta ett exempel. Vid högre doseringar så upplevs det som (för mig) att det undermedvetna tar över mer och mer och på så sätt blir även det visuella mer personligt relaterat till var ens psyke befinner sig och vad som mentalt bearbetas just då.

Vissa psykiska fenomen går också att generalisera till viss del, men det är här det blir svårare och set och setting spelar större roll. Att personer i stor utsträckning känner sig mer jämlika med materiella ting är ett klassiskt exempel på någonting som är utspritt bland nästan alla användare. Att vara del av någonting större är väl lite vagare även om många upplever det med. Andra psykologiska effekter, så som att känslor förstärks, finns kopplade till neurovetenskapliga bevis (om än fortfarande relativt svaga) och går att generalisera till en viss gräns. Ungefär som att jag reagerar starkt på någonting medan du reagerar mindre starkt på samma sak och vi hanterar situationen som uppstår olika. Med rätt set och setting kan dock sådan skillnader minimeras för att underlätta processandet av svåra situationer, oavsett vad situationen i sig är.

Som du säger går det definitivt att själv forma upplevelsen med hjälp av rätt set och setting för ändamålet med trippen. Det set och setting spelar mest roll för, enligt mig, är hur syftet med trippen formas i förväg och vad jag på så sätt får ut av trippen. Det är dels någonting man lär sig vid upprepade tillfällen men någonting som också är viktigt att ha en tydlig bild av hur man ska ställa sig till det i förväg.

Hur mycket man än talar om set och setting är det någonting som under en tripp kan behöva förändras, precis som upplevelsen i sig är under konstant förändring. I början kanske det passar att vara ute, men efter som tiden går kanske inomhus under en filt passar bättre. Det gäller att på så vis vara vaksam på när förändringar är nödvändiga - under ruset är en sån simpel sak nämligen inte alltid självklart. Misslyckanden med att uppmärksamma så basal saker som behov av miljöombyten kan försätta personen som är under påverkan under mycket onödig stress. Set är därför viktigt för att kunna hantera felplanerande kring setting, och setting är viktigt för att göra det så smidigt som möjligt för ditt set, om du förstår?

För att snabbt gå in lite på din huvudfråga, huruvida man skapar upplevelsen själv eller inte, så tror jag det inte finns ett ja eller nej svar på den frågan. Jag tror att alla dina tidigare upplevelser skapar dina kommande upplevelser, dina tidigare val skapar dina kommande val, och så vidare. På så sätt så skapar jag själv definitivt upplevelsen jag har under ruset. Däremot så är upplevelsen aldrig helt under min fria viljas tyglar, om nu ens fri vilja existerar. Drogen i sig har en väsentlig roll som inte tidigare erfarenheter kan gottgöra på egen hand, vilket skulle behöva vara ett krav för att det enbart skulle vara förutfattad kunskap som upplevelsen baseras på. Är du med mig? Jävligt svårt att konkretisera det här som sagt men så här tänker i alla fall jag. Frågor är välkomna om jag är otydlig.
Citera
2016-02-29, 19:26
  #667
Medlem
Hur starkt är LSD jämfört med svampar? Finns det risk för att snea om man är nybörjare?
Citera
2016-02-29, 21:52
  #668
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpll
Hur starkt är LSD jämfört med svampar? Finns det risk för att snea om man är nybörjare?
Precis som svamp är det en ren dosfråga. Effekten hos LSD sitter i aningen längre och jag upplever personligen LSD-ruset lite mer strukturerat.
Citera
2016-02-29, 23:47
  #669
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Precis som svamp är det en ren dosfråga. Effekten hos LSD sitter i aningen längre och jag upplever personligen LSD-ruset lite mer strukturerat.

Så jäkla svårt det där med dosering tycker jag. Finns det någon speciell "formula" man ska gå efter med mcg/kg eller något? Eller räknar man bara på erfarenhet av just LSD, alternativt andra hallucinogener? Har käkat toppisar 3 gånger, 2 av gångerna åt jag 50 svampar men kom inte riktigt dit jag ville. Har 50 toppisar någon motsvarighet för mcg LSD helt enkelt?
Citera
2016-03-06, 01:39
  #670
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puttler
Så jäkla svårt det där med dosering tycker jag. Finns det någon speciell "formula" man ska gå efter med mcg/kg eller något? Eller räknar man bara på erfarenhet av just LSD, alternativt andra hallucinogener? Har käkat toppisar 3 gånger, 2 av gångerna åt jag 50 svampar men kom inte riktigt dit jag ville. Har 50 toppisar någon motsvarighet för mcg LSD helt enkelt?
Jag gillar inte att folk räknar antalet svampar när de ska dosera, svampar är ju olika stora. Köp gärna en våg för någon hundralapp istället.

Den psykedeliska upplevelsen kan beskrivas i olika nivåer. Läs om de olika stadierna och fundera över vilken nivå du befann dig på när du käkade toppisarna. Sen är det inte så svårt att räkna ut ungefär hur mycket LSD det motsvarar. Om du inte hittar informationen så kan du skriva i tråden igen eller skicka PM.

https://www.erowid.org/psychoactives...ence_faq.shtml

Level 1-5:
Citera
2016-03-07, 11:36
  #671
Medlem
victoryzs avatar
Är det en dum idé att ta LSD (180ug) en vecka efter ett MDMA-rus (totalt 200mg~)?
Citera
2016-03-07, 17:55
  #672
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victoryz
Är det en dum idé att ta LSD (180ug) en vecka efter ett MDMA-rus (totalt 200mg~)?
Nej, kör!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback