Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2011-05-08, 03:19
  #37
Medlem
Morrissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammzi
Är det sant att den lilla dreglande Glenn med tyskt efternamn tog oskulden på dig i en hängmatta? Jag har alltid tänkt att det måste vara sjukt svårt att få till det i en sådan.

OnT:

Sveriges sämsta politiker, jag vet inte, det finns en del att välja mellan. Den mest irriterande som bara lyser av okunskap? Ja, utan tvekan.

Instämmer.

Den sämsta politikern bör vara den individ med mest makt och som har missbrukat denna till fullo. Och då finns det en hel drös med idioter som spelar i kvalomgången till Sveriges sämsta politiker. Men, som Rammzi sade, om handlar det om den mest irriterande och korkade politikern - så ligger Zaida Catalan nära till hands för den utmärkelsen.

Det räckte för mig att se 'debatten' hon hade med Betnér. Hon gjorde mig illamående. Hon kändes så vänsteraktig och...ptja, svensk i sin egenbetrodda överlägsenhet.
Citera
2011-06-20, 11:53
  #38
Medlem
persiflages avatar
Mår illa av att hon nämner maktstrukturer som om det inte redan fanns i samhället. Alla har horat runt. Hon borde ta en tankeställare och fråga sig om kvinnor och män gifter sig med sin partner för kärleken eller rikedomen bakom? Hon hycklar när hon nämner att maktstrukturer endast uppstår när någonting är utanför vår lagbok. Idiot.
Citera
2012-10-04, 08:20
  #39
Medlem
EdwardWs avatar
Riktig pajas, "Att köpa sex handlar bara om att de som har pengar vill känna att de har makt över de fattigas kroppar!". Ja, eller så vill de bara ha kravlöst sex.
Citera
2013-03-15, 23:31
  #40
Medlem
A.Strindbergs avatar
Detta ramlade jag in på av en slump via youtube.
Detta måste vara den sämsta politikern jag någonsin sätt, snacka om att sakna kompetensen att kommunicera.

Det verkar som att hon inte ens tror på det hon argumenterar mot/för. Att hon valt detta ämne för att hon tror, att det ska ge henne en snabb väg uppåt.
Nå väl, intressant att hon sitter och försöker hävda att Betnér ljuger om att män prostituerar sig i stor utsträckning, ungefär som att det inte existerar.

Det skulle vara intressant om denna Zaida kunde besvara den forskningsrapport som kom 2012, som visar att det är fler män än kvinnor som säljer ex i Sverige.
Citera
2015-02-23, 21:04
  #41
Avstängd
Flink33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cora11
Zaida Catalan är för mig en person som har säkerligen bra läshuvud och vill göra karriär, men sveriges kanske världens minst begåvade politiker. Eller?

Jag baserar min åsikt på debatter hon har tagit, där hon alltid flippar ur för hon har för lite kunskap om ämnet:
Hanna Wagenius vs Zaida Catalan om sexköpslagen
http://www.youtube.com/watch?v=_o_IcrgP6UU

Magnus Betner vs Zaida Catalan om sexköpslagen (hon blir fett slagen av en komiker)
http://www.youtube.com/watch?v=_4FQB8YhL5I

För övrigt pratar hon bara om jämställhet och aldrig om miljö som hon borde om hon är miljöpartist och hon framstår alltid som en idiot när hon pratar jämnställdhet:

http://www.youtube.com/watch?v=lLJ8vxtcKyU
Hon fick i valet 2006, 750 röster i Stockholm. Hur många bor det i sthlm?

Det vi ska diskutera är om Zaida Catalan är sveriges sämsta politiker?
Gör hon mer skada än nytta för miljöpartiet?
Finns det någon som gillar Zaida? Vad gillar ni med henne i så fall?

Hahaha vilken cynisk jävla människa hon är alltså. Jävlar hennes rabiata inskränkthet körde seriöst slut på all min energi. Nu loggar jag min dator och läser en bok.
Pust.
__________________
Senast redigerad av Flink33 2015-02-23 kl. 21:09.
Citera
2015-02-24, 15:28
  #42
Avstängd
Flink33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdwardW
Riktig pajas, "Att köpa sex handlar bara om att de som har pengar vill känna att de har makt över de fattigas kroppar!". Ja, eller så vill de bara ha kravlöst sex.


Stärks av följande vetenskapliga rapport:

http://jme.bmj.com/content/40/2/73.full.pdf+html

This feminist critique of prostitution also seems forceful. Male
dominance seems unjust and harmful (P1) and when women
earn a living by satisfying men’s sexual desires, what goes on
looks like male dominance (P2). Thus it seems that prostitution
is harmful (C).
Though I believe we should grant P1, it is not clear that P2 is
true.
A first problem with P2 is the fact that prostitution is manifold,
and that there are male and female prostitutes serving
male and female clients. Even if we focus exclusively on stereotypical
prostitution involving female prostitutes and male
clients, however, it is not clear that male dominance is involved.
__________________
Senast redigerad av Flink33 2015-02-24 kl. 15:30.
Citera
2017-03-28, 19:33
  #43
Moderator
Tinuviels avatar
Kidnappningen och mordet av Zaida Catalan diskuteras här:
(FB) Svenska FN-observatören Zaida Catalán kidnappad i Kongo (hittad avliden) 2017-03-13

// mod
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback