Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-05-05, 20:20
  #1
Avstängd
cora11s avatar
Zaida Catalan är för mig en person som har säkerligen bra läshuvud och vill göra karriär, men sveriges kanske världens minst begåvade politiker. Eller?

Jag baserar min åsikt på debatter hon har tagit, där hon alltid flippar ur för hon har för lite kunskap om ämnet:
Hanna Wagenius vs Zaida Catalan om sexköpslagen
http://www.youtube.com/watch?v=_o_IcrgP6UU

Magnus Betner vs Zaida Catalan om sexköpslagen (hon blir fett slagen av en komiker)
http://www.youtube.com/watch?v=_4FQB8YhL5I

För övrigt pratar hon bara om jämställhet och aldrig om miljö som hon borde om hon är miljöpartist och hon framstår alltid som en idiot när hon pratar jämnställdhet:

http://www.youtube.com/watch?v=lLJ8vxtcKyU
Hon fick i valet 2006, 750 röster i Stockholm. Hur många bor det i sthlm?

Det vi ska diskutera är om Zaida Catalan är sveriges sämsta politiker?
Gör hon mer skada än nytta för miljöpartiet?
Finns det någon som gillar Zaida? Vad gillar ni med henne i så fall?
Citera
2010-05-05, 20:28
  #2
Medlem
Garneringsmannens avatar
Jag har träffat henne inför EP-valet 2009 och fick då ett okej intryck av henne. Lite broilervarning, men vad ska man vänta sig? Då diskuterades i stort sett bara EP-politik och inte prostitutionen. Sedan är ju hon MP och då är man per definition tomte.

Lars Ohly är en bra retoriker, men i övrigt skulle jag vilja utnämna hela V som Sveriges sämsta politiker? Där blir man riktigt mörkrädd...
Citera
2010-05-05, 20:38
  #3
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cora11
Magnus Betner vs Zaida Catalan om sexköpslagen (hon blir fett slagen av en komiker)
http://www.youtube.com/watch?v=_4FQB8YhL5I

Notera hennes hip hop-inspirerade kroppsspråk när floskelkanonaden inleds ca 40 sekunder in i klippet.
Citera
2010-05-05, 20:42
  #4
Medlem
Thatsgroovymans avatar
Hon verkade dum i huvudet, genomsnittlig politiker alltså.
Citera
2010-05-05, 20:50
  #5
Medlem
RedXs avatar
Hon är inte sämre än Monica Green i alla fall
Citera
2010-05-05, 21:35
  #6
Avstängd
PallarNs avatar
Haha Magnus är ju så jävla skön.
Citera
2010-05-05, 21:36
  #7
Medlem
Sifters avatar
Hon är den sortens politiker jag har svårast för av alla, och jag kan inte respektera henne över huvud taget. Sättet att debattera på är så fruktansvärt irriterande att man bara vill gå och lägga sig.
Citera
2010-05-05, 21:43
  #8
Medlem
Sex är inte arbete?

Det känns som hon inte snackat med alla de horor och strippor som tycker det är skidejubbigt att låtsas vara sexig 8h timmar om dagen...

HAR hon ens snackat med horor om att hon vill förbjuda de att tjäna cash?
Citera
2010-05-05, 22:04
  #9
Medlem
Offsures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
HAR hon ens snackat med horor om att hon vill förbjuda de att tjäna cash?
Vad är det du säger? Hon vill ju inte förbjuda dem att sälja sex, bara att folk köper sex från dem.
Citera
2010-05-05, 22:13
  #10
Medlem
gorgonzolas avatar
Kollar på det första klippet och allt man kan säga är att det är 100% representativt för vänsterpolitikernas argumentation, det har aldrig med sakfrågan eller några lösningar att göra utan bara känsloargument.
Det är ju ganska upprörande att människor som den här miljöpartisten faktiskt är med och bestämmer i Sverige, hon vill naturligtvis väl men hon är ju rent ut sagt trög i huvudet.
Citera
2010-05-06, 10:37
  #11
Medlem
Som svar på din fråga. Ja, hon är den dummaste politiker jag någonsin sett. Alla partier har sina idioter men hur kan man låta dem komma till tals? Har inte partierna någon som helst kvalitetskontroll på sina språkrör?
Citera
2010-05-06, 10:46
  #12
Medlem
Ankdammsmans avatar
Trodde hon var vänsterpartist.

Och nej, hon är inte den skarpaste giljotinen i det gröna förrådet. Å andra sidan verkar miljöpartister lite smartare än sossar och vänsterpartister, så i de partierna hade hon förmodligen varit genomsnittlig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback