• 1
  • 2
2010-05-05, 17:01
Medlem
http://svtplay.se/v/1988530/kobra/de...ens_axelmakter

!! ?
Citera
2010-05-05, 18:03
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocalero
http://svtplay.se/v/1988530/kobra/de...ens_axelmakter

!! ?

Så länge de inte handlar om muslimer och islam håller de nog tyst.
Citera
2010-05-05, 20:37
Medlem
Emerthons avatar
Vad är en svennekämpe?
Citera
2010-05-05, 21:48
Bannlyst
Jag tycker hela projektet är skitkonstigt. Hur fan kan det där gå runt? Kör förbi då och då och tankar ibland på macken i närheten, jag har ALDRIG sett en enda bil på deras sjumilaparkering.

Stället måste ha kostat miljoner, men det ser inte ut att ge ett öre tillbaka.

Men men, det ger ju arbetstillfällen, om kineserna nu känner för att bränna sina pengar på luftslott (i dubbel bemärkelse, då det tydligen fuskbyggdes en massa, om jag minns rätt).
Citera
2010-05-05, 21:53
Medlem
tältpinnes avatar
Lika fel som det är att ha en hall för Sverige på världsutställningen, eller att jag köper en skyskrapa i Dubai för att svenska företag ska kunna etablera sig där. Motivet med Dragon Gate är inte att inskränka på svensk kultur, utan att fungera som en plattform för kinesiska affärsmän i Sverige. Pissig jävla trådstart f.ö.
Citera
2010-05-05, 22:42
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag tycker Dragon Gate verkar som en ståtlig byggnad... Tycker det är en ganska bisarr idé att ta upp att byggnaden skulle vara osvensk på något negativt sätt, det är väl som att säga att Frihetsgudinnan är oamerikansk för att den är ett franskt konstverk...
Citera
2010-05-05, 23:13
Medlem
Bagarens avatar
Så jäkla kick ass. Den där rika snubben är ju helt utflippad. Storhetsvansinne och napoleonkomplex! Underbart. Hoppas de är riktiga krigare gömda i miniatyr-terrakottaarmén, så de kan bli lite skojigt.

absorptionskomplex
Citera
2010-05-05, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Lika fel som det är att ha en hall för Sverige på världsutställningen, eller att jag köper en skyskrapa i Dubai för att svenska företag ska kunna etablera sig där. Motivet med Dragon Gate är inte att inskränka på svensk kultur, utan att fungera som en plattform för kinesiska affärsmän i Sverige. Pissig jävla trådstart f.ö.

Varför pissig ?
Citera
2010-05-05, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bagaren
Så jäkla kick ass. Den där rika snubben är ju helt utflippad. Storhetsvansinne och napoleonkomplex! Underbart. Hoppas de är riktiga krigare gömda i miniatyr-terrakottaarmén, så de kan bli lite skojigt.

absorptionskomplex

Ja han verkar sannerligen ha stora planer. och är mycket förtegen om vad han vill uppnå. Gillade idéen om att ta ditt en riktig panda till den kinesiska byn han vill bygga.
Citera
2010-05-05, 23:32
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocalero
Varför pissig ?

För att det bara bestod av en länk till ett avsnitt ur ett inredningsprogram, men rubriken på ämnet antyder att man skall tänkas dra en parallell mellan Dragon Gate och t ex moskéer. Samtidigt placerade du tråden i Kultur, och inte I&I/Sekulära eller liknande. Så jag antar att vi ska diskutera drakreliefer vs. allmoge? Det är helt enkelt förvirrande.
Citera
2010-05-05, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emerthon
Vad är en svennekämpe?

Dåligt epitet-påhitt för de som vill bevara sverige och dess kultur svensk.
Citera
2010-05-05, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne

Jag förstår dina paralleller men tycker dina exempel skiljer sig på många sätt med projektet DragonGate. Huruvida motivet är att inskränka på svensk kultur eller ej bryr jag mig inte om men jag kan föreställa mig att en del stolta svenskar har åsikter om det och jag var lite nyfiken på vilka de var.

Jag får en känsla att ämnet och diskussionen ligger dig nära personligen..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in