Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-03, 14:58
  #13
Medlem
Pluvioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thrax
Jag skulle tro att den faktiskt finns kvar, en del svår fejkade videofilmer har ju tagits av djuret i det vilda på 1990-talet.

Vilka filmer då?
Citera
2017-03-30, 12:26
  #14
Medlem
Ördögs avatar
Jaha, och vad tror ni om det här projektet?

Pungvargen – mindre utdöd än man trott?
http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/...-inte-sa-utdod
Citat:
Neil Waters --- har grundat föreningen Thylacine Awareness Group of Australia, och säger till mediebolaget ABC att 4.500 olika observationer har rapporterats in på fastlandet sedan 1936.

Två av dem är så detaljerade att det fått en forskargrupp från James Cook University att ge sig ut i fält i delstaten Queensland för att se om den tasmanska tigern kanske inte är utdöd trots allt.

50 kamerafällor kommer att placeras ut på Kap York, Australiens nordligaste udde. Professor Bill Laurance säger till brittiska The Telegraph att det verkar otroligt att djuret skulle ha överlevt i så små antal, men att observationerna är trovärdiga.
---
Sandra Abell, som leder fältstudien, säger till The Guardian att det är liten chans att kamerorna skulle lyckas ta bild på pungvargen, men att de kommer att ge information om andra ovanliga rovdjur på Kap York. Samtidigt så säger hon att det inte är omöjligt att en grupp djur lever där.
Citera
2018-04-24, 02:30
  #15
Medlem
Cohibas avatar
Neil Waters är en pajas som inte kan skilja mellan en räv med skabb och en pungvarg.
Citera
2018-04-24, 03:18
  #16
Medlem
MrLevaLivets avatar
Jag har sett flera dokumentärer med team som letat på de mest otillgängliga platserna efter spår och platser de kan bo, lagt ut beten, kameror etc...ingen har hittat någonting.

Skumt att någon kan visa en suddig bild eller film av något som liknar en tiger men att det sedan inte går att hitta någonting. Men det vore såklart bra om den fanns kvar. Det hoppas man ju men jag tror det är kört.
Citera
2018-04-24, 19:01
  #17
Avstängd
Observationer, bilder, spår eller filmer av obefintliga djur är helt ointressanta, det är bara DNA-prov som är intressant som bevis
Citera
2018-04-24, 22:17
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Observationer, bilder, spår eller filmer av obefintliga djur är helt ointressanta, det är bara DNA-prov som är intressant som bevis

Även DNA-spår av obefintliga djur har rätt begränsat intresse.
Citera
2020-12-04, 22:21
  #19
Medlem
Pluvioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cohiba
Neil Waters är en pajas som inte kan skilja mellan en räv med skabb och en pungvarg.

Ja, jag håller helt och hållet med. Videon med "Western Victoria Thylacine Sighting" eller vad den nu heter t.ex., med typ tre eller fyra skabbiga rävar som hoppar omkring på håll. Haha herregud asså...


Men vad tror du om t.ex. Charleville-filmen och Paul G Days nya filmklipp från 2017?

Eller har du någon annan film/bild som du tycker är det bästa beviset?
Citera
2020-12-05, 18:08
  #20
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluvios
Ja, jag håller helt och hållet med. Videon med "Western Victoria Thylacine Sighting" eller vad den nu heter t.ex., med typ tre eller fyra skabbiga rävar som hoppar omkring på håll. Haha herregud asså...


Men vad tror du om t.ex. Charleville-filmen och Paul G Days nya filmklipp från 2017?

Eller har du någon annan film/bild som du tycker är det bästa beviset?

Tror vi har en skabbig stultande räv igen där. Den bästa "pungvargs-filmen" sedan 1936 är nog tyvärr det s k BRT-teamets. Det är en pungmård men det är åtminstone ett pungdjur.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback