Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-03-31, 13:23
  #1
Medlem
Fat bastards avatar
Har ni fördomar om folk beroende på vilken typ av musik dom lyssnar på?
Jag har nog det iallafall.

T.ex.
Folk som lyssnar på Coldplay - Intelektuella gråklädda människor som tycker att de har bättre värderingar än den obildade pöbeln.

Marilyn Manson - Osäkra bleka unga tjejer som i sin iver att klä sig annorlunda och personligt klär sig i det numera uniforma helsvart.

Bryan Adams - Testosteronstinna hockeyspelare med alldeles för mycket snus under läppen som tycker att file' black'n'white är "fin" mat.

Det här är bara några av mina fördomar, fyll på med flera vet jag!

Har man arbetat i över trettio år med att tillskansa sig fördomar så skall man banne mig vårda dem ömt.
Citera
2004-04-01, 15:30
  #2
Medlem
velvet underground - konstnärliga och kulturella, djupa människor. veganer
Citera
2004-04-01, 15:34
  #3
Medlem
btw, lyssnar folk fortfarande på Bryan adams? kanske på 90-talet men inte fan inte idag.

Nightwish - datanördar som även ägnar sig åt lajv, är intresserade av fantasy och 3d animationer. gillar simpsons över allt annat
Citera
2004-04-01, 15:48
  #4
Medlem
Vänta lite nu.. .Så jag är alltså en intellektuell gråklädd människa som tycker att jag har bättre värderingar än den obildade pöbeln dessutom är jag en datanörd som ägnar mig åt lajv, är intresserade av fantasy och 3d animationer och gillar simpsons över allt annat ovanpå det är jag en osäker blek ung tjej som i min iver att klä sig annorlunda och personligt klär sig i det numera uniforma helsvart?!
Citera
2004-04-01, 15:59
  #5
Medlem
Fördomar, jag har en uppsjö

Nån nämnde redan Nightwish men jag säger
"modern hårdrock" - Folk från landsbygden eller mindre samhällen, ofta norra sverige. Spelar som sagt mkt dator, typ counterstrike
Citera
2004-04-01, 17:12
  #6
Medlem
Harry Harmynts avatar
Reggae - folk som tycker det är hur häftigt som helst att visa att man tar droger dagarna i ända.
Citera
2004-04-01, 17:38
  #7
Medlem
Swiftshifters avatar
Ledin

Människor utan känsla för kvalitet (punkt) lyssnar på Ledin. De är ofta i trettioårsåldern och minns via Ledin med nostalgi de taffliga försöken till fysisk närhet på skoldanserna ackompanjerade till Ledins naiva strofer.

Människor som vill förstå sig på men inte gör det, lyssnar på The Real Group.
Citera
2004-04-01, 21:03
  #8
Medlem
Fat bastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
btw, lyssnar folk fortfarande på Bryan adams? kanske på 90-talet men inte fan inte idag.

Jo men kolla personporträtt på hockeyspelare, var och varannan svarar ju Bryan Adams på frågan "favoritmusik".
Citera
2004-04-01, 22:16
  #9
Medlem
GreenManalishis avatar
Hockeyspelare har moderniserat sig.
För några år sedan svarade alla idrottsmän Dire Straits på
frågan om favoritmusik.
Citera
2004-04-02, 01:02
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenManalishi
Hockeyspelare har moderniserat sig.
För några år sedan svarade alla idrottsmän Dire Straits på
frågan om favoritmusik.

All heder åt DS, de är och förblir min bild av en supergrupp. Fast jag har iofs två gånger i livet träffat på flickor och vid den första diskussionen om musiksmak har de sagt "aha, Dire Straits, ja de lyssnar min pappa på också".....
Citera
2004-04-02, 11:04
  #11
Medlem
Daniel Ahlms avatar
Marilyn Manson - folk som vill vara annorlunda och utanför genom att sålla sig till en annan stor grupp människor och klä sig som dem. De är dessutom ofta tonårtjejer som tycker livet är skit och som anstänger sig för att inte skratta offentligt.

Ta det nu inte för hårt det är ju ändå fördomar vi snackar om här...
Citera
2004-04-02, 11:27
  #12
Medlem
agitators avatar
JC-rock: JC människor som tycker om att visa upp sin senaste tribaltatuering och som kan dricka 10 Sofiero på fredagsförfesten utan att bli full. Sen ska det bråkas i krogkön... dagen efter ska de visa upp sin nya tribaltatuering och sen dricka 10 sofiero innan bråket i krogkön. På söndagen är det fotboll på TV.

Hård rock/hårdrock: antingen datanördar som aldrig sett solen eller småhårda grabbar som sitter och småsvär över de kristna väderingar som genomsyrar hela samhället. Dricker jolt, alternativt folköl, och ser fram emot Sweden Rock i sommar. Brölar gärna METAL TO THE BONE! eller leker grym h4XX0r.

Country/folk/blues: Semipoppare alternativt USA-älskande tjugoplussare som inte kan förstå de som inte kan recitera alla texter av Cash. Jagmenar han ärjuändå stooor. Skulle gärna ha cowboyhatt hela dagarna om det inte var för att de bodde i trångsynta Sverige utan riktig folklig musikkultur. Kan man inte höra skillnad på Chicago och Texas blues eller på Honky Tonk och Western Swing kan man dra. Namedroppingfrågesport på de tjugo minst säljande artisterna i Alabama under februari 1972 är en populär sysselsättning.

World music: Liberala kommunister som sitter hemma och röker vattenpipa och tycker att de är så otroligt förstående och toleranta. Handlar kläder på indiska och köper mangojuice på lokala orientbutiken. Dessutom försöker de polare med araben som bor på våningen under i hyrerättshuset.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback