Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2015-08-18, 23:29
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marviil
Kanske inte de svar du vill ha men jag skriver dem ändå.

alt 1: Min flickvän har gått på GI-dieten i drygt en månad. Inga kolhydrater alltså. I början då, sedan får man ju börja äta lite pasta och sånt igen. Kan bara säga att detta funkar väldigt bra på henne och hon tappar vikt snabbt och på ett hälsosamt sätt. Första veckorna får man räkna med irritation och liknande när kroppen vänjer sig vid det nya. Men det verkar som du är beredd att kämpa och accepterar lite abstinens?

alt 2: Sunt förnuft-metoden kan vi kalla den. Sluta helt med godis, läsk med tillsatt socker osv. Och köp inte hem strösocker p.g.a. dina bakvanor. Men ät istället bröd, pasta, ris osv. som vanligt. Ta alltså bara bort det värsta och försök hamna på en lagomnivå.

Eh, det är ju LCHF som är no-carbs, inte GI.
Citera
2015-08-20, 11:21
  #74
Medlem
gralehs avatar
Gammal tråd, vet inte om det är ok att svara men jag provar.

Jag började med Paleo i januari 2014 och äter inget vitt socker samt inget gluten och ingen stärkelse. Jag blev av med mitt livslånga sockerberoende den vägen. Har också fått ett mer utvecklat smaksinne och kan tycka en grönsak är en smakexplosion. Vill jag ta mig något gott ibland äter jag en frukt, gör en smoothie eller bakar rawfood-bakverk (sötning sker då med dadlar).
Citera
2015-08-20, 18:16
  #75
Medlem
Mitt tips är att börja träna.
När jag i perioder får för mig att gymma så känner jag inget sug efter socker alls. Det är knappt att jag snusar heller så börja med regelbunden träning
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback