Jobbar på en välkänd Italiensk restaurang i en storstad och är sugen på att presentera några nya rätter för min köksmästare, har dock svårt att komma på något riktigt bra.
Det ska vara något från det klassiska italienska köket fast ändå lite nytänkande och fräscht!
Jag kan tipsa om en av mina favoriter. Du steker savoykål i strimlad lardo med schalottenlök. Avslutningsvis puttar du i lite riktig hönsbuljong och riven tryffel. Till detta serveras knaperstekt ankbröst i skivor, en ganska mullig fikonsås och passerade hallon (eller en hallonvinegrette).
Riddaren> Tack som fasen för det tipset, lätt jävligt nice måste jag säga!=)
Är även du kock?
Ingen orsak. Vad du egentligen borde göra om du nu jobbar på en bättre spaggeställe är att söka bland mästarna. Beställ deras böcker och bilda dig en egen uppfattning och pussla med dina favoriter. FB är inte rätt ställe.
Riddaren> Ne de är ju helt sant. Tycker dock det är väldigt kul å höra vanliga ''dödligas'' åsikter och det kan även finnas guldkorn där som man får inspiration ifrån!
Men visst, alltid kul att se vad mästarna åstadkommit!=)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!