Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-03, 21:47
  #1
Medlem
Hej!

Jag tror att det är ett fel på mitt moderkort, ett Gigabyte P35 Ds4, och jag vill testa ett annat moderkort. Går det att köpa hem ett moderkort från tex komplett.se och sedan koppla in det, testa om det funkar. Funkar det så kör jag vidare på det, funkar det inte så skickar jag tillbaka det. Skulle detta funka i teorin? Tycker att det borde funka även om jag bryter förpackningen så kan jag ju bara säga att när jag skulle koppla in det så var det fel socket eller något.

tack på förhand!
Citera
2010-05-03, 21:51
  #2
Medlem
Psykomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaedon
Hej!

Jag tror att det är ett fel på mitt moderkort, ett Gigabyte P35 Ds4, och jag vill testa ett annat moderkort. Går det att köpa hem ett moderkort från tex komplett.se och sedan koppla in det, testa om det funkar. Funkar det så kör jag vidare på det, funkar det inte så skickar jag tillbaka det. Skulle detta funka i teorin? Tycker att det borde funka även om jag bryter förpackningen så kan jag ju bara säga att när jag skulle koppla in det så var det fel socket eller något.

tack på förhand!

Näe alltså om du skickar tillbaks det när det är helt, redan öppnat och du säger att det är fel på det så lär du bara få tillbaks det plus att du får pröjsa för portot :P låna nått annat från en polare bara?
Citera
2010-05-03, 22:11
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xaedon
Hej!

Jag tror att det är ett fel på mitt moderkort, ett Gigabyte P35 Ds4, och jag vill testa ett annat moderkort. Går det att köpa hem ett moderkort från tex komplett.se och sedan koppla in det, testa om det funkar. Funkar det så kör jag vidare på det, funkar det inte så skickar jag tillbaka det. Skulle detta funka i teorin? Tycker att det borde funka även om jag bryter förpackningen så kan jag ju bara säga att när jag skulle koppla in det så var det fel socket eller något.

tack på förhand!

Köp ett begagnat kort istället. LGA775-kort bör du kunna hitta skapligt billigt, säg 3-500:- . Är det inte moderkortet så kan du ju antagligen sälja ditt begagnade kort för ungefär vad du gav för det.

/Hast
Citera
2010-05-03, 22:14
  #4
Medlem
Psykomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hast1215
Köp ett begagnat kort istället. LGA775-kort bör du kunna hitta skapligt billigt, säg 3-500:- . Är det inte moderkortet så kan du ju antagligen sälja ditt begagnade kort för ungefär vad du gav för det.

/Hast

Jao, mitt nya 775 gigabyte kostade 800
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback