Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-05-03, 20:24
  #1
Medlem
Jag köpte mitt ps3 för 4 månader sedan och kommer ihåg att det låste sig ett par ggr de första månaderna, men nu (har varit sjuk så har spelat en del) så har den låst sig 5 ggr på 3 timmar idag.

Till saken hör att jag endast har ett spel: Dragon age origins och jag känner ingen anna med ps3 så jag kan inte låna ett spel och testa om det fungerar utan att låsa sig. Det händer dock inte alltid utan ibland kan det gå dagar innan det händer.

Frågan är nu: Har någon annan varit med om det och har det då varit fel på konsolen, spelet eller något annat typ tv:n?
Citera
2010-05-03, 20:31
  #2
Medlem
jooniss avatar
Vad menar du med att den låser sig? Att den bara fryser upp?
Citera
2010-05-03, 20:33
  #3
Medlem
Har du bara haft det i 4månader och det är så pass kasst, lämna tillbaka skiten.
Har du uppdaterat operativsystemet samt spelet?
Men som sagt, tycker det ska hålla bättre än så, dessutom efter så pass kort tid, låter inte friskt.
Citera
2010-05-03, 20:33
  #4
Medlem
kaizer123s avatar
va menar du med att den "låser sig"?
tycker bara du ska lämna tillbaka den där du köpte den, garantin lär ju täcka felet eftersom maskinen bara är 4 mån gammal. kanske fick du bara ett måndags ex, otur men skit sker.
Citera
2010-05-03, 20:38
  #5
Medlem
ja alltså, bilden fryser men musiken fortsätter.. Jag kan stänga av den som vanligt så jag behöver inte dra ut strömkabeln eller något. Det händer inget på kontrollen om jag trycker på ps-knappen dock.

Jo garanti har jag men är det någorlunda vanligt att sånt händer på ps3 (alltså maskinvarufel) så att jag bara borde lämna in den eller borde jag köpa ett till spel och testa? problemet med det är ju att man ibland kan spela flera dagar i sträck utan att den hänger sig så då får jag ha en ganska lång testperiod med nya spelet

och systemuppdatering gjordes i förra veckan tror jag..
Citera
2010-05-03, 20:42
  #6
Medlem
DrDodges avatar
Hände mig ett par gånger när jag hade ps3a, bla i spelen Ratchet and clank, uncharted och infamous. Men detta hände väldigt sällan för mig max 1 gång i veckan.
Citera
2010-05-03, 20:47
  #7
Medlem
kaizer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlufferMandis
ja alltså, bilden fryser men musiken fortsätter.. Jag kan stänga av den som vanligt så jag behöver inte dra ut strömkabeln eller något. Det händer inget på kontrollen om jag trycker på ps-knappen dock.

Jo garanti har jag men är det någorlunda vanligt att sånt händer på ps3 (alltså maskinvarufel) så att jag bara borde lämna in den eller borde jag köpa ett till spel och testa? problemet med det är ju att man ibland kan spela flera dagar i sträck utan att den hänger sig så då får jag ha en ganska lång testperiod med nya spelet

och systemuppdatering gjordes i förra veckan tror jag..

finns nog inte så mycket att göra mer än att lämna in skiten. har själv haft min låda sedan release och aldrig haft något som helst problem (ta i trä).
Citera
2010-05-03, 20:49
  #8
Medlem
Verkar inte bara vara för dig detta sker. Kolla detta inlägg:
http://social.bioware.com/forum/1/to...ndex/2379427/1

47 sidor kommentarer på 11 dagar :/
Citera
2010-05-03, 21:12
  #9
Medlem
ahaaa det förklarar ju saken.. det har ju eskalerat något otroligt sen förra veckan så det kan nog bero på uppdateringen. blir nog till att vänta tills någon lösning kommer och se om det blir bättre =)
Citera
2012-01-04, 19:16
  #10
Medlem
schmuckens avatar
Lånar tråden.

Min playstation kan till och från låsa fast bilden, det släpper aldrig och jag måste stänga av skiten på knappen. Jag kommer in i playstationmenyn och det står "Den stängde inte av sig själv naturligt, vill du felsöka?"

Jag trycker "ja" och den hittar inget fel. Det här är ett återkommande problem, ibland händer det, ibland inte.
Kan det vara ett överhettningsproblem månne?
Citera
2012-01-08, 17:31
  #11
Medlem
Highway101s avatar
Nu blir jag galen. Min ps3a har fryst fast för kanske 4e gången den här veckan. Bilden fryser, kan inte göra ett skit men musiken fortsätter. Har inträffat på alla möjliga spel: valkyria chronicles, god of war och orange box bla.

Vad ska man göra åt det? Verkar som flera har samma problem så det är nog inte fel på just min konsol.
Citera
2013-12-18, 20:18
  #12
Medlem
ojojros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schmucken
Lånar tråden.

Min playstation kan till och från låsa fast bilden, det släpper aldrig och jag måste stänga av skiten på knappen. Jag kommer in i playstationmenyn och det står "Den stängde inte av sig själv naturligt, vill du felsöka?"

Jag trycker "ja" och den hittar inget fel. Det här är ett återkommande problem, ibland händer det, ibland inte.
Kan det vara ett överhettningsproblem månne?
Detta är exakt samma problem som jag har nu. Kom du på en lösning till problemet eller är det bara att lämna in skiten? Jävligt störande måste jag säga
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback