2010-05-03, 16:08
Medlem
NeutronStars avatar
Här snackar vi inte de obligatoriska tunnbrödrullarna, grillade Chorizosarna eller hamburgarna, utan mer udda fylleinfall!

Min meritlista:

-Torrfoder för katter (runda ringar av okänt märke), smakade rätt okej faktiskt!
-Marängfudge och pepparkakor med Kalles Kaviar - mmmmm!
-Koka (spränga) flera ägg i mikron - det lilla skrapet som kunde tillvaratas smakade mums! Rengörningen av mikron dagen efter var däremot en mycket tidsödande bakfylleterapi.
-Surströmming direkt ur burken - aldrig mer, oavsett promillehalt!

Vad har ni för udda kulinariska upplevelser på fyllan?
Senast redigerad av NeutronStar 2010-05-03 kl. 16:10. Anledning: felstavning
Citera
2010-05-03, 16:12
Medlem
Carl Serungs avatar
Fiskpinnar direkt från frysen, likt en slickepinne..
Frolic
Smördeg direkt från förpackningen
Citera
2010-05-03, 16:20
Medlem
smides avatar
Udda och udda, men jag kan berätta om min största fyllematsbesvikelse.
Hade tänkt på kebabrulle halva kvällen, och såg verkligen fram emot att få käka detta när vi var på krogen en gång. En polare skulle gå till pizzerian och köpa oss varsin rulle, som vi skulle ha och äta på hemvägen.
Men så kom han tillbaks med bara en rulle åt sig själv, han sa att det var för lång kö på pizzerian jag bad honom att köpa på, så han hade helt enkelt gått till en annan pizzeria och bara köpt åt sig själv!
Var grinig som fan under den hemresan.
När jag kom hem var jag både trött och hungrig, så jag åt 4-5 knäckebröd utan pålägg, som jag drack vatten till.
Det var absolut inte vad jag förväntat mig i matväg den kvällen.
Citera
2010-05-03, 16:21
Medlem
the_c00l_guys avatar
En räksallad-bytta, direkt med sked.

Inte så konstigt kanske men FÖRJÄVLA GOTT.
Citera
2010-05-03, 16:21
Medlem
Taranaxs avatar
Jag har en kompis som är vegetarian. Efter en fest drömde hon att hon hade ätit vita bönor ur en burk och det smakade fan! När hon vaknade och kom ut i köket hittade hon en öppnad burk med kattmat i kylen med en sked i... Hon hade ätit kattmat i fyllan och villan...

Nåt av det dummaste jag själv har gjort var när jag i fyllan hittade en pajbit i kylen när jag kom hem. Värmde den i mikron och satt vid köksbordet och åt. MUMS, vilken god paj det var. Och det var så mycket ost i fyllningen!... Jag slevade i mig och sen slocknade jag i sängen. Vaknade dagen efter och mindes den goda pajen - den var ju så god! Och så krispigt pajskal! Jag låg en god stund och funderade på var pajen hade kommit från för jag hade ju inte gjort nån paj.

Går ut i köket och vad ser jag? Jo, en assiett med en halv äten Herrgårdsost och en gaffel... Det goda pajskalet var paraffinet runt osten...
Citera
2010-05-03, 16:26
Medlem
Anemonenemorosas avatar
Mitt definitiva kulinariska lågvattenmärke är havregryn+vatten=typ gröt+grillkrydda=Ångest, ont i magen mm.
Citera
2010-05-03, 17:22
Medlem
Bobi21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taranax
Jag har en kompis som är vegetarian. Efter en fest drömde hon att hon hade ätit vita bönor ur en burk och det smakade fan! När hon vaknade och kom ut i köket hittade hon en öppnad burk med kattmat i kylen med en sked i... Hon hade ätit kattmat i fyllan och villan...

Nåt av det dummaste jag själv har gjort var när jag i fyllan hittade en pajbit i kylen när jag kom hem. Värmde den i mikron och satt vid köksbordet och åt. MUMS, vilken god paj det var. Och det var så mycket ost i fyllningen!... Jag slevade i mig och sen slocknade jag i sängen. Vaknade dagen efter och mindes den goda pajen - den var ju så god! Och så krispigt pajskal! Jag låg en god stund och funderade på var pajen hade kommit från för jag hade ju inte gjort nån paj.

Går ut i köket och vad ser jag? Jo, en assiett med en halv äten Herrgårdsost och en gaffel... Det goda pajskalet var paraffinet runt osten...

Hahaha .. Själv har jag ätit bla. dessa på fyllan
-Ärtsoppa direkt från burk
-Torra nudlar
-Okokta potatis
Citera
2010-05-03, 17:22
Medlem
denargetysks avatar
Ett fruktansvärt misslyckat nyår på alla sätt låg jag i princip nykter under tolvslaget på en madrass och åt frusna köttbullar i fosterställning.
Varken kul eller knäppt utan bara tragiskt.

Just fyllekäken är ju annars dom storslagna projekten som alltid slutar med hetsätande av rå falukorv och allt annat man hittar i kylen
Citera
2010-05-03, 18:00
Medlem
Snass avatar
Doppat frusna köttbullar i ett paket lätta...

Mådde skapligt dåligt när jag såg på morgonen att både smöret och köttbullarna var uppätna...
Citera
2010-05-03, 18:01
Medlem
Zephyreuss avatar
Snyggt
Citera
2010-05-03, 18:09
Bannlyst
måste bara skriva om en kompis som skulle laga spaghetti och köttfärssås på fyllan

det slutade med köttfärsås på köksmattan och pastan hängde likt lianer i taket
Citera
2010-05-03, 18:21
Medlem
smides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denargetysk
Ett fruktansvärt misslyckat nyår på alla sätt låg jag i princip nykter under tolvslaget på en madrass och åt frusna köttbullar i fosterställning.
Varken kul eller knäppt utan bara tragiskt.

Just fyllekäken är ju annars dom storslagna projekten som alltid slutar med hetsätande av rå falukorv och allt annat man hittar i kylen

Haha, vilken tragikomik!
Kan det bli mer övergivet och ångestladdat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in