2010-05-02, 23:31
Medlem
Jag vill ha hjälp med vilket bolag som stödjer den här tjänsten som ja letar efter!

Finns de möjligheten att Streama från sin egen tv(box) i sverige.?

När jag är i Utlandet och vill se den på datorn. så jag vill ju ha ett abonomang men vart/hur finns den möjligheten? vilket bolag?

// M-tias Beskymrad:S
Citera
2010-05-02, 23:40
Medlem
Skulle man inte kunna koppla boxen till datorn genom valfritt TV-kort med typ RCA in och sedan streama detta genom någon sorts webcam server? Vet att mitt TV-kort dök upp som webcam i vissa program iaf (MSN tex).

Borde inte vara helt omöjligt, och ingen dyr abbonnemangskostnad heller, bara inköpet på TV-kortet... Du kan ju givetvis skippa boxen helt och koppla antennen direkt till TV-kortet, men då blir det en del krångel om du vill ha betalkanalerna...
Citera
2010-05-03, 00:26
Medlem
DennisOlofs avatar
M-tias, slingbox är nog lämpligaste lösningen då.

http://www.slingbox.com/

Finns att köpa i Sverige också du får söka lite och läsa information.
Citera
2010-05-04, 15:59
Medlem
Tack så mycket.

Men går det att köra via vilka bolag som helt's. Ex Telia, Com Hem? Eller måste det går via Parabol/satelit?
Citera
2010-05-04, 17:45
Medlem
DennisOlofs avatar
M-tias, det fungerar oavsett bolag.

Slingboxen fungerar så att den tar emot sändningarna via kabel-TV, Parabol (CD eller Viasat) och sedan när man befinner sig utomlands kopplar man upp sig mot den via en dator (laptop i ditt fall) och tittar på programmen den vägen.

Visst är det så att man måste ha ett Internet abonnemang, via Comhem, Telia osv (i sverige) och sedan måste man kunna komma åt boxen. Om man inte vill böka med IP nummret kan man fixa gratis via t.ex. tjänster som no-ip så slipper man den biten.

Ett annat alternativ är ju att någon du känner spelar in det du vill se, så kan du tanka ner det via internet till din laptop och titta på det.
Citera
2010-05-04, 19:03
Medlem
Tjänsten heter Viasat Everywhere.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här