• 1
  • 2
2010-05-02, 21:43
Medlem
Lifelovers avatar
Om du får in t.ex. en ostburgare i kylen ca 30 minuter efter inköpstillfället, hur länge kan man förvänta sig att den ska vara ätbar (utan att bli magsjuk eller liknande alltså)? Givetvis slänger man in den i mikrovågsugnen innan den ska ätas.
Citera
2010-05-02, 21:48
Medlem
Tills den börjar se konstig ut och börja krypa runt i kylen, dvs 60 min
Citera
2010-05-02, 21:49
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Undrar samma sak, av egen erfarenhet vet jag att man slipper bli sjuk efter att ha haft den i kylen drygt ett dygn...
Citera
2010-05-02, 21:54
Medlem
smacky1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enricon
Tills den börjar se konstig ut och börja krypa runt i kylen, dvs 60 min
finns massa bilder på tex cheese burgare där dom legat ett par veckor och ser ungefär ut som när man köpte dem. så skulle verkligen inte följa det rådet
inte så jätte bra bilder med första ja hitta på google http://www.snack-girl.com/snack/chee...take-2-day-11/
Citera
2010-05-02, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smacky1234
finns massa bilder på tex cheese burgare där dom legat ett par veckor och ser ungefär ut som när man köpte dem. så skulle verkligen inte följa det rådet
inte så jätte bra bilder med första ja hitta på google http://www.snack-girl.com/snack/chee...take-2-day-11/

hahahhahaha! bara för att burgaren ser ut som när den köptes betyder inte att den är lämplig att äta... men smaklig måltid säger jag bara

Edit: var ju någon forskare i usa som sparade ett happy meal i ett år och det såg likvärdigt ut med ett nytt men som sagt det betyder verkligen inte att man kan äta skiten.

som någon ovan nämnde är det tveksamt om en stor del av de burgarna som säljs ens är lämpliga att äta eftersom man som kund inte vet hur länge burgaren legat i skåpet etc.

och till TS hoppas jag att du förstår att det beror väldigt många olika omständigheter. såsom: hur du förvarar burgaren i de 30 min (är det sommar och den vistas ut i solen), hur ny var burgaren när du köpte den. men max ett dygn, längre skulle jag inte testa
Citera
2010-05-02, 22:02
Medlem
Lifelovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Undrar samma sak, av egen erfarenhet vet jag att man slipper bli sjuk efter att ha haft den i kylen drygt ett dygn...

Yes, har samma erfarenhet men det verkar ju lite konstigt att de slänger maten efter att den stått framme 10 minuter eller vad det är. Den borde ju krylla av bakterier efter ett dygn men ändå blir åtminstone inte jag sjuk (baserat på den gången jag testat).

Har för övrigt fyra cheeseburgare i kylen sen tidigare idag, men jag är fortfarande bakis/illamående så jag pallar inte att stoppa i mig dem förrän imorgon
Citera
2010-05-02, 22:04
Medlem
Lifelovers avatar
Citat:
hahahhahaha! bara för att burgaren ser ut som när den köptes betyder inte att den är lämplig att äta... men smaklig måltid säger jag bara

som någon ovan nämnde är det tveksamt om en stor del av de burgarna som säljs ens är lämpliga att äta eftersom man som kund inte vet hur länge burgaren legat i skåpet etc.

och till TS hoppas jag att du förstår att det beror väldigt många olika omständigheter. såsom: hur du förvarar burgaren i de 30 min (är det sommar och den vistas ut i solen), hur ny var burgaren när du köpte den. men max ett dygn, längre skulle jag inte testa

Well, de ligger i originalförpackningen i en påse och har varit så sen jag köpte dem åtminstone. Jag lär väl märka imorgon om jag spyr tarmarna ur mig eller inte.
Citera
2010-05-02, 22:06
Medlem
smacky1234s avatar
Citat:

haha klart som fan att man inte äter den efter så många dagar, men tror faktiskt inte det är någon fara med 1-2 dagar. dock brukar ja aldrig spara hamburgare men jämför lite med pizza och det brukar inte vara något fel på den efter någon dag utom att den är seg som gummi.
Citera
2010-05-02, 23:28
Medlem
shitmerkers avatar
Det är väl som med vilket annat käk som helst du kan ju lätt ha den där 2-3 dygn i allafall den är säkert ätbar längre än så men blir kanske äcklig.
Citera
2010-05-03, 06:27
Medlem
Hispers avatar
OT raderat. Tillsägelse till gorillabas för OT, ämnet för tråden är inte om McDonalds är eller inte är en bra restaurang.

/Mod
Citera
2010-05-03, 07:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smacky1234
Vad har det med ätbarhet att göra.

För komma tillbaka till TS, så skulle jag säga 2 dagar utan att direkt behöva oroa sig över h'lsan.
Men vet med egen erfarenhet att de smakar konstigt efter en stund i kylen.
Vet inte vad det beror på, smakar inte dåligt utan bara inte som de brukar.
Citera
2010-05-03, 09:29
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vad har det med ätbarhet att göra.

För komma tillbaka till TS, så skulle jag säga 2 dagar utan att direkt behöva oroa sig över h'lsan.
Men vet med egen erfarenhet att de smakar konstigt efter en stund i kylen.
Vet inte vad det beror på, smakar inte dåligt utan bara inte som de brukar.

Det har väl lite med ätbarhet att göra just att man inte kan avgöra på utseendeet om den börjar bli dålig eller ej.

Hur länge kan en cheeseburgare tänkas vara tjänlig som föda om man förvarar den i rumstemperatur?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in