2010-05-01, 05:36
Medlem
Som många säkert vet så blev ju kava "förbjudet" för en del år sedan. Vad jag undrar är exakt på vilket sätt det blev förbjudet? Framför allt: Var finns relevanta regler?

Det är ju till exempel skillnad på lag och läkemedelsverkets föreskrifter etc.
Citera
2010-05-01, 05:46
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Det är lagligt igen i hela EU. De kom fram till att om man malde enbart roten så får man inte leverproblem. De som fick leverproblem hade tagit preparat med Kava baserat på löv.

Igår så avnjöt jag Kavalaklon-pasta.

det är lagligt att importera hur mycket Kava som helst.
Citera
2010-05-01, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Det är lagligt igen i hela EU. De kom fram till att om man malde enbart roten så får man inte leverproblem. De som fick leverproblem hade tagit preparat med Kava baserat på löv.

Igår så avnjöt jag Kavalaklon-pasta.

det är lagligt att importera hur mycket Kava som helst.
Lover lovande. Hade redan hunnit börjat importera... X-) En juridisk skyldighet att följa en lag baserad på felaktig information är inte detsamma som en moralisk skyldighet - vilket i min uppfattning är viktigare.
Citera
2010-05-02, 00:47
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprax
Lover lovande. Hade redan hunnit börjat importera... X-) En juridisk skyldighet att följa en lag baserad på felaktig information är inte detsamma som en moralisk skyldighet - vilket i min uppfattning är viktigare.
Du menar att det är viktigare att inte kunna bli straffad än att följa moral?
Citera
2010-05-02, 00:49
Medlem
deadsets avatar
Kava är helt okej, men spyfaktorn är verkligen skyhög när man måste sörpla i sig så mycket av något som smakar så vedervärdigt illa. Man önskar ju att det fanns något alternativ till att dricka det.
Citera
2010-05-02, 02:19
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Kava är helt okej, men spyfaktorn är verkligen skyhög när man måste sörpla i sig så mycket av något som smakar så vedervärdigt illa. Man önskar ju att det fanns något alternativ till att dricka det.
Haha! Ja, inte f-n är det gott samt så blir käften totalbedövad om man dricker starkt Kava. Drack pastan för glatta livet och visst f-n blev man glad och lugn.

Man kan köpa det i kapslar. Eller så köper man pasta och pillar i det i kapslarna.
Citera
2010-05-02, 03:08
Medlem
Macgarvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprax

Det låter lovande men din moral hindrar dig? Vari ligger den moraliska skyldigheten? Vad menar du med felaktig information?
Citera
2010-05-02, 11:26
Medlem
TheTruthFairys avatar
Så, vart hittar jag Kava här i sverige nu då?
Citera
2010-05-03, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheTruthFairy
Så, vart hittar jag Kava här i sverige nu då?
Här: www.google.com
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in