2010-05-01, 02:25
Medlem
KollaPolskis avatar
Jag har såkallad övervakning vid villkorlig frigivning. Har varit fri mer än 2 månader
men förhalar det hela genom att alltid överklaga frivårdens val av frivårdsinspektör
genom att hävda att han/hon och jag har haft en sexuell relation, då byter dom ut frivårdsinspektör
och så vinner jag 2-3 veckor på det.
Kan jag göra så i 1 år?
Har även bjudit hem övervakningsnämden till mej då jag anser att jag borde övervakas i min
hemmiljö men ej fått respons på det.
´Man blir ju inte direkt bättre av att springa där 1-2 gånger i månaden, det pajjar ju
en hel del om man skulle gå dit mitt på dagen, har ju annat att tänka på
Kan man få dom att ge sej?
Citera
2010-05-01, 12:16
Medlem
terms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KollaPolski
Jag har såkallad övervakning vid villkorlig frigivning. Har varit fri mer än 2 månader
men förhalar det hela genom att alltid överklaga frivårdens val av frivårdsinspektör
genom att hävda att han/hon och jag har haft en sexuell relation, då byter dom ut frivårdsinspektör
och så vinner jag 2-3 veckor på det.
Kan jag göra så i 1 år?
Har även bjudit hem övervakningsnämden till mej då jag anser att jag borde övervakas i min
hemmiljö men ej fått respons på det.
´Man blir ju inte direkt bättre av att springa där 1-2 gånger i månaden, det pajjar ju
en hel del om man skulle gå dit mitt på dagen, har ju annat att tänka på
Kan man få dom att ge sej?
Du verkar fullständigt ha missuppfattat syftet med övervakningen och ditt intresse av att den fungerar så smärtfritt som möjligt. Om din övervakning inte fungerar så kommer du kunna få övervakningsperioden förlängd av övervakningsnämnden, dock längst till dess prövotiden går ut (två år efter frigivning), och nej de kommer inte att "ge sig". Om du bråkar riktigt mycket så kan övervakningsnämnden även förverka den villkorligt medgivna friheten så att du får krypa in i fängelse igen. Och den största risken är förmodligen att du bränner dina broar att kunna få en skyddstillsyn för det fall du skulle åka fast igen.
Citera
2010-05-02, 22:53
Medlem
KollaPolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av term
Du verkar fullständigt ha missuppfattat syftet med övervakningen och ditt intresse av att den fungerar så smärtfritt som möjligt. Om din övervakning inte fungerar så kommer du kunna få övervakningsperioden förlängd av övervakningsnämnden, dock längst till dess prövotiden går ut (två år efter frigivning), och nej de kommer inte att "ge sig". Om du bråkar riktigt mycket så kan övervakningsnämnden även förverka den villkorligt medgivna friheten så att du får krypa in i fängelse igen. Och den största risken är förmodligen att du bränner dina broar att kunna få en skyddstillsyn för det fall du skulle åka fast igen.

Syftet? Berätta vad syftet är med denna åtgärd. Är man som jag avogt inställd till det
har det ingen som helst preventiv verkan.
Citera
2010-05-02, 23:52
Medlem
Syftet? Kanske att du ska ställa dig på knä och svälja skiten. Ingen logik i det vad det gäller prevention, men så verkar det fungera. Man kan ju bara säga att mycket kan bli bättre.
Citera
2010-05-03, 07:39
Medlem
terms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KollaPolski
Syftet? Berätta vad syftet är med denna åtgärd. Är man som jag avogt inställd till det
har det ingen som helst preventiv verkan.
Straff är ingen jävla semester som man ska tycka om. Om du har den inställningen så lär du få se fram emot att spendera lite tid i randiga kalsonger bakom galler.
Citera
2010-05-16, 22:05
Medlem
KollaPolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av term
Straff är ingen jävla semester som man ska tycka om. Om du har den inställningen så lär du få se fram emot att spendera lite tid i randiga kalsonger bakom galler.

Straff ska ju ha ett rehabiliterande och preventivt syfte.
Självklart ska det ju kännas av och jag klagar inget på kriminalvården men
frivården övervakning ser jag som totalt meningslös och förstörande åtgärd.
Ska det vara en riktig övervakning borde dom ju komma och hälsa på mej i min hemmiljö
eller på min arbetsplats,
Inte att jag ska komma dit och flina upp mej och dricka kaffe och säga att allt är bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in