Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-16, 23:42
  #1081
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
En av serierna jag missat som man måste ha sett. Tog en pandemi och julledighet för att ta sig in. På 3-4 år tog jag mig halvvägs genom andra säsongen. Först då i andra säsongen (var så länge sedan jag såg säsong ett, så minns ej) tar de säsongslånga plotsen vid (”moneytrain”). De fungerar väldigt bra och är direkt nödvändiga bredvid de andra morden som funkar som procedural-arcs. Nu har jag bara 8 episoder kvar och jag anar vartåt det brakar.

Har ni andra någon favoritsäsong? Antar att jag går in på den mest uppenbara men femte säsongen med Kavanaugh (och en briljant Forrest Whitaker) är tv-guld. Den avslutades rätt så jävla oväntat.

Forrest Whitakers sedvanliga överspel var mest tröttsamt tycker jag. Länge sedan jag såg serien men minns det som en av de sämre delarna. Gillar det mer enkla när Vic fick frifräsa omkring och slå folk på käften utan några större åthutningar från ledning.
Citera
2021-01-19, 07:39
  #1082
Medlem
Fred Friendlys avatar
Nu har jag sett färdigt.
Citera
2023-07-24, 00:36
  #1083
Medlem
ricardo22s avatar
Frågan är var man placerar den här serien. Den är klart bättre än the wire. Intressantare poliser, intressantare brott, intressantare politik. Och den har ett mycket intressantare genomgående persongalleri än breaking bad. Man vet aldrig vem som kommer bli skadad,dödad eller nedbruten. I breaking bad så visste man att inget skulle hända walter white. Här vet man att inget kommer att hända vic. Skillnaden är att Walter White är nästan hela serien medan Vic bara är halva serien. Claudette, Acaveda, Dutch, Lem, och Shane är mycket intressantare än de andra "goda" i breaking bad som Jesse, Hank och hans fru och barn. Och att den är så pass bra i 7 säsonger är ovanligt. Även om det var en dipp i mitten av serien. Och hur rankar man slutet?? Jag har ärligt talat svårt att komma på ett bättre slut i någon serie. De sista avsnitten är helt otroligt bra
__________________
Senast redigerad av ricardo22 2023-07-24 kl. 00:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback