Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-28, 18:25
  #1
Medlem
Hej! Nästa vecka kommer Sverigedemokraterna till mitt gymnasium för bokbord osv. Jag skulle vilja få förslag av er på kluriga frågor som kan ställa till det för dom, alltså kniviga frågor som har med deras politik att göra! Något förslag ? =)
MVH Morendo
2010-04-28, 18:30
  #2
Medlem
Alla frågor som inte rör invandring gör förmodligen att de står stumma.
2010-04-28, 18:32
  #3
Medlem
cp-apas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morendo
Hej! Nästa vecka kommer Sverigedemokraterna till mitt gymnasium för bokbord osv. Jag skulle vilja få förslag av er på kluriga frågor som kan ställa till det för dom, alltså kniviga frågor som har med deras politik att göra! Något förslag ? =)
MVH Morendo
Kommer några fler partier? Finns väldigt många frågor som borde ställas till moderaterna och sossarna.

De har ju trots allt fått regera i över 100 år så man undrar ju varför...

Du är väl en korkad jävla blatte så jag har ingen lust att hjälpa dig överhuvudtaget.
2010-04-28, 18:33
  #4
Medlem
RedXs avatar
Fråga dem om de har tänkt bygga Norrbottniabanan.
2010-04-28, 18:39
  #5
Medlem
J0kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netlimiter.v1.30
Alla frågor som inte rör invandring gör förmodligen att de står stumma.

Jaså, vad grundar du denna antydan på?
2010-04-28, 18:40
  #6
Medlem
persiflages avatar
Fråga artigt hur de har kommit fram till att det mångkulturella "samhällsexperimentet" är just vad som orsakar Sveriges höga skattetryck. Som följdfråga kan du väl vara lite källkritisk och be dem att framlägga sin källa på det.
2010-04-28, 18:42
  #7
Medlem
persiflages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J0kern
Jaså, vad grundar du denna antydan på?

Tror han syftade på Sverigedemokraternas agenda. Om man tittar på den så är invandringen längst och mest uppmärksam. Och neka inte att Sverigedemokraternas main topic inte är invandringen, för det är det.
__________________
Senast redigerad av persiflage 2010-04-28 kl. 18:46.
2010-04-28, 19:09
  #8
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morendo
Hej! Nästa vecka kommer Sverigedemokraterna till mitt gymnasium för bokbord osv. Jag skulle vilja få förslag av er på kluriga frågor som kan ställa till det för dom, alltså kniviga frågor som har med deras politik att göra! Något förslag ? =)
MVH Morendo
Varför väljer ni att införa allmän värnplikt? Kommer inte det att äta upp hela vinsten med minskad invandring?
2010-04-28, 19:48
  #9
Medlem
J0kerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persiflage
Tror han syftade på Sverigedemokraternas agenda. Om man tittar på den så är invandringen längst och mest uppmärksam. Och neka inte att Sverigedemokraternas main topic inte är invandringen, för det är det.

Ja, och varför skulle det vara något att behöva neka, det är väl ganska uppenbart? Men precis som miljöpartiet har miljön som "main topic" - Så saknar man mig vetligen, inte övrig politik för det?
2010-04-28, 19:50
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Varför väljer ni att införa allmän värnplikt? Kommer inte det att äta upp hela vinsten med minskad invandring?

Nej.
2010-04-28, 23:27
  #11
Medlem
Hygglo.FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Nej.

Nehe?

Sen kan du fråga varför dom vill införa statskyrka igen.
2010-04-29, 03:31
  #12
Medlem
http://sverigedemokraterna.se/ -> Våra åsikter.

Tråden Låst / Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback