Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-30, 00:05
  #61
Medlem
Den största nu tycker jag. Han har en egen stil, inte töntigt någonstans. Lil Wayne är en tönt.
Citera
2017-02-01, 13:06
  #62
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Jag har lyssnat på honom ett par dagar nu, jag tycker han är riktigt bra! Jag älskar hans röst. Views är underbar ju, sedan också Take Care, dessa två skivor är hans bästa. Inte bara för att Rihanna sjunger på skivorna utan för endel andra låtar på skivan. Men Too Good och Take Care är riktigt bra låtar.
Citera
2017-03-23, 12:25
  #63
Medlem
Jim.Carr3ys avatar
Vad tycker ni om hans nya album? Ett par sköna låtar tycker jag, har bara lyssnat en gång hittills. Men får absolut godkänt av mig.
Citera
2017-03-23, 16:32
  #64
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim.Carr3y
Vad tycker ni om hans nya album? Ett par sköna låtar tycker jag, har bara lyssnat en gång hittills. Men får absolut godkänt av mig.
Passionfruit är riktigt bra tycker jag, inte riktigt lyssnat alla men har inte fastnat för några fler. Men det kommer nog.
Citera
2017-03-23, 17:35
  #65
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Ska lyssna på nya skivan lite senare och återkomma med bedömning.
Citera
2017-03-24, 08:15
  #66
Medlem
Jim.Carr3ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Passionfruit är riktigt bra tycker jag, inte riktigt lyssnat alla men har inte fastnat för några fler. Men det kommer nog.

Passionfruit är nog också min favorit. Sen kommer No Long Talk tätt efter, och på en tredje plats Fake Love.
Citera
2017-08-15, 06:10
  #67
Medlem
Stäms tillsammans med Future på 200 mkr av en kvinna efter våldtäkt. Av en säkerhetshetsvakt ska påpekas.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...efter-valdtakt
Citera
2018-06-01, 15:55
  #68
Medlem
Arnstads avatar
Jag kan inte säga att jag hänger med i musikvärlden, snarare tar det minst tio år innan jag upptäcker en "ny" artist att lyssna på. Nu senast så har jag lyssnat in mig på lite hip-hop, bla Post Malone och i samband med det Drake. Jag tycker han gjort en del svängiga låtar men jag har lite svårt att förstå texterna, det gäller stort sett alla hip-hopare.

Men jag hajjade till lite efter jag sett videon till Drakes "Gods plan". Vad handlar den om egentligen? Han går omkring och delar ut en massa stålar till människor som blir helt överväldigade, glada, rörda. Visst det verkar ju bussigt, men lite märkligt. Kameran hänger gärna kvar extra länge för att se hur rörda de som får pengar blir, starka känslor. Man får en känsla av grav godhetssignalering, och en sak till, han delar endast ut pengar till svarta människor. Tänkbart budskap:

Har man pengar så ska man dela ut dem till sina rasfränder. Då är man snäll.

Som sagt, jag har svårt att förstå texterna, så jag skulle gärna vilja ha förslag på hur man ska tolka speciellt den här låten med vidhängande video.
Citera
2018-07-01, 12:30
  #69
Medlem
Släppt nytt album! Älskar Emotionless och Finess. Lite för mesig för mig egentligen men ibland lyckas han.
Citera
2018-07-01, 13:22
  #70
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbc
Släppt nytt album! Älskar Emotionless och Finess. Lite för mesig för mig egentligen men ibland lyckas han.
Vad handlar låtarna om?
Citera
2018-07-01, 14:14
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vad handlar låtarna om?


INGEN aning. Brukar inte lyssna på texten.
Citera
2018-07-06, 10:56
  #72
Medlem
4+ till nya skivan
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ste-popstjarna
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback