Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-28, 07:18
  #1
Medlem
jontäs avatar
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/op...in_4627293.svd
Citat:
Oppositionspartierna vill höja miljöskatter med sammanlagt elva miljarder de närmaste två åren. Bilisterna får betala det mesta genom en höjning av koldioxidskatten på bensin i två steg: först 29 och sedan 20 öre per liter bensin.
Ett förslag om att höja "miljöskatter" med 11 miljarder, hur fan tänker dom?
Vill dom döda folk som måste köra bil till jobb, skola osv.? Fattar inte folk konsekvenser av sånt här?
Citera
2010-04-28, 07:37
  #2
Medlem
Nico77s avatar
Det är nästan lite kul med den rödgröna röran. Jag brukar bo i Tyskland, där vi hade vett att rösta bort sossarna. Så här i Sverige kanske man borde rösta på dem, som ett experiment. Det är liksom som att se en bilkrasch i "slow motion".

Nej, skämt och sido. Aldrig i livet att dom ska få makten. Om svenskarna röstar in dom får dom fan skylla sig själva, då får dom exakt vad dom förtjänar. Tur det inte kommer att drabba mig då jag kan sitta nere i Tyskland och titta på, har aldrig skattat i Sverige om man bortser från moms. Alla, i Sverige boende svenskar, som inte vill gå detta öde till mötes borde ta som deltids jobb att kampanja mot höjda skatter, avgifter och bidrag. Tala med alla ni känner och se till att de förstår. Se till att Sverige blir ett land där folk kan tjäna pengar så att resurser skapas för att hjälpa dem som verkligen behöver hjälp och nu talar jag inte om några skäggbarn. Det är för fan landets och svenskarnas framtid det gäller.
Citera
2010-04-28, 07:43
  #3
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Visst är det skönt med ett parti för landsbygden där pendlingsavstånden är enorma och lokaltrafiken obefintlig?

MP är ett parti för de som bor i innerstaden men egentligen vill bo i en skog.
Citera
2010-04-28, 07:52
  #4
Medlem
scrapheaps avatar
Återigen ett exempel på att rödgröna smörjan helt saknar en förankring till verkligheten. Snacka om att skjuta sig själv i foten genom att lova höjd miljöskatt på tex bensin (läs; ökade levnadskostnader) samt att öka invandringen (enl V iaf)..

Synd bara att lattemorsorna tror det blir bättre med detta.

"Mångkultur är ju bra.. kanske kommer nån ny slags kebab eller nåt... och.. grönare löv är väl fint!"
Citera
2010-04-28, 07:54
  #5
Medlem
Krehs avatar
Lika bra. Gå, cykla eller åk kollektivt.

Folk på landsbygden borde inte få skattehöjning på bensin. Hur nu det ska gå till att ordna blir väl lite konstigt, dock.
Citera
2010-04-28, 07:56
  #6
Medlem
scrapheaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Lika bra. Gå, cykla eller åk kollektivt.

Folk på landsbygden borde inte få skattehöjning på bensin. Hur nu det ska gå till att ordna blir väl lite konstigt, dock.

Jaja, såklart. Där det går! Folk är lata i allmänhet idag, men låt det inte gå ut över de som inte har något val.
Citera
2010-04-28, 08:03
  #7
Medlem
Maskinoppvasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrapheap
Jaja, såklart. Där det går! Folk är lata i allmänhet idag, men låt det inte gå ut över de som inte har något val.
Precis. Ren idioti att beskatta lathet. I det här sosselandet ska man visst inte få göra egna val längre utan att bli bestraffad med hård beskattning..

Enda fördelen är att dom lär tappa väljare med detta.
Citera
2010-04-28, 08:59
  #8
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Lika bra. Gå, cykla eller åk kollektivt.

Folk på landsbygden borde inte få skattehöjning på bensin. Hur nu det ska gå till att ordna blir väl lite konstigt, dock.

Javisst, att ta kollektivtrafiken låter skitbra, det kostar mig bara motsvarande en extra arbetsdag i veckan i restid, och då bor jag ändå i Stockholm med den "eminenta" kollektivtrafiken där. Åja, jag får milersättning ändå, men förbannad blir man av ren princip.
Citera
2010-04-28, 09:06
  #9
Medlem
Sifters avatar
Visst tillkommer det även moms på de där 49 örena? Denna fantastiska företeelse med skatt på skatt.
Citera
2010-04-28, 09:20
  #10
Medlem
Amagadwats avatar
Vilket jävla pack. Javisst jag ska åka och handla på 4 olika ställen, Ja jag GÅR hela vägen och det tar hela dagen och då ska vi inte nämna att jag måste släpa 7 påsar i över 15km. Låter väldigt bra tycker jag. Hahahaha, inte.

- Ta cykeln? Jo precis, som att jag får plats med alla påsar och grejer på cykeln plus att det är uppförsbacke, spöregnar och storm hela vägen hem.

- Åk tåg/buss? Aaa jag ska betala 500-600kronor för ett åkkort som jag kommer använda 1 gång i veckan. Mmmm. På vintern är det stora förseningar OCH för mycket folk då jag står bland packet och väntar en hel dag på tåget som aldrig kommer. Samma sak på hösten med den så kallade "lövhalkan"

Vad fan tänker ni med? Både äckelmiljöpartiet och folk på forumet som tror att man kan gå och cykla överallt bara för att ni inte har något körkort eller bil. Det handlar inte om att man är lat, det handlar om att man vill vara BEKVÄM, SPARA TID och TÅLAMOD. Vi skulle tjäna mycket mer pengar på att dra in alla körkort på folk som är 70+ vilket gör att de säljer sina bilar och inte åker mer bil. Både positivt för naturen, vägen, olyckorna och parkeringsplatserna.

Visst tycker jag att man ska respektera naturen och inte skräpa ner osv. men det ska fan inte gå till överdrift heller.

Död åt miljöpartiet.
Citera
2010-04-28, 09:40
  #11
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sifter
Visst tillkommer det även moms på de där 49 örena? Denna fantastiska företeelse med skatt på skatt.

Det enda jag har sett är att bensinen ska bli 49 öre/liter dyrare, så jag antar att det är 49 öre totalt och inte 49 öre plus skatt. Men o andra sidan så är det ju politiker vi talar om, så man vet ju aldrig...
Citera
2010-04-28, 10:15
  #12
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
Det enda jag har sett är att bensinen ska bli 49 öre/liter dyrare, så jag antar att det är 49 öre totalt och inte 49 öre plus skatt. Men o andra sidan så är det ju politiker vi talar om, så man vet ju aldrig...

Skatt tillkommer på energiskatten. Så den egentliga höjningen på bensin kommer att vara 65 öre litern + eventuella ytterligare naturliga prisökningar med moms på dessa också.

Citat:
Bilisterna får ta den största höjningen genom att koldioxidskatten på bensin höjs i två steg. Höjningen blir 29 öre per liter första året och 20 öre andra året.
http://www.dn.se/nyheter/valet2010/v...rder-1.1084695

Att det egentliga priset höjs med 65 öre sticker de under stolen med!

Djävla miljömuppar. De vill ruinera landet. Transport och energi är hur viktigt som helst för ekonomin och det skall de försvåra så mycket som det bara går för oss. Araberna kommer att pumpa upp all olja ändå oavsett om vi vill ha den eller inte så varför skall inte vi använda den? Naiva idioter är vad de är.
__________________
Senast redigerad av servus 2010-04-28 kl. 10:23.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback