Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-27, 19:55
  #1
Medlem
Rapport erfar:

Förmögenhetsskatt vid maktskifte

Helt otroligt, den mest skadliga skatten av de alla ska nu återinföras om SVaMp kommer till makten! Lyssnar de överhuvudtaget inte på en enig ekonomkår? Det hjälper verkligen inte att man nu ska kalla det "skatt på förmögna", folk kommer givetvis plocka ut pengar vid nyår och på andra sätt försöka undgå denna idiotskatt. Vi får dock en förvarning, skatten ska inte införas förrän 1 januari 2012, så det finns tid att vidta lämpliga åtgärder.
Citera
2010-04-27, 19:58
  #2
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Jonny
Förmögenhetsskatt vid maktskifte
KANON, klockrent, underbart!!
Denna skatt ger ljuvliga pengar till statskassan!
Citera
2010-04-27, 20:00
  #3
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Otroligt att det fortfarande finns folk som tror att man kan göra fattiga rika genom att göra rika fattiga.
Citera
2010-04-27, 20:04
  #4
Medlem
Rammsbergs avatar
Det kan möjligtvis vara lätt att tycka att förmögenhetsskatt som slår mot dem som har det bäst i samhället är bra. Men det är inte ett dugg bra! Det ger dåligt med pengar till det allmänna, med tanke på att administrationen runt skatten kostar, folk flyttar sina förmögenheter utomlands, säljer tillgångar före årsskiften och tar fram dem igen efter nyår. Det blir ett trixande kors och tvärs på nytt, till ingens glädje. Dessutom är det, inte minst, moraliskt tveksamt.

Nej, bättre kan ni väl, ni i rödgröna röran?
Citera
2010-04-27, 20:15
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
KANON, klockrent, underbart!!
Denna skatt ger ljuvliga pengar till statskassan!

Nej, varje gång den införts i något land har pengarna till statskassan faktiskt minskat, eftersom besparingarna flyr ur landet som annars hade gått till projekt som betalar skatt.

Läs på troll
Citera
2010-04-27, 20:19
  #6
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visf
Nej, varje gång den införts i något land har pengarna till statskassan faktiskt minskat, eftersom besparingarna flyr ur landet som annars hade gått till projekt som betalar skatt.
Laffers teser? Vad sägs om de olika incitamenten? Men du är tankeläsare??
Citera
2010-04-27, 20:21
  #7
Medlem
Sifters avatar
Citat:
Exakt hur den ska utformas är inte klart. Frågan ska utredas under 2011, samtidigt som en dialog förs med näringslivet.
Raka besked som vanligt från vänstern.
Citera
2010-04-27, 20:22
  #8
Medlem
persiflages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Det kan möjligtvis vara lätt att tycka att förmögenhetsskatt som slår mot dem som har det bäst i samhället är bra. Men det är inte ett dugg bra! Det ger dåligt med pengar till det allmänna, med tanke på att administrationen runt skatten kostar, folk flyttar sina förmögenheter utomlands, säljer tillgångar före årsskiften och tar fram dem igen efter nyår. Det blir ett trixande kors och tvärs på nytt, till ingens glädje. Dessutom är det, inte minst, moraliskt tveksamt.

Nej, bättre kan ni väl, ni i rödgröna röran?

Du tog orden ur min mun.
Citera
2010-04-27, 20:23
  #9
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sifter
Raka besked som vanligt från vänstern.
Jag kommer osökt att tänka på ALLIANSENs "reformering" av sjukförsäkringen. " Vi återkommer... Kan ej ge besked... Det blev lite mindre än vi trott..."
Citera
2010-04-27, 20:27
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sifter
Raka besked som vanligt från vänstern.

En medveten strategi, man hoppas på att vinna "nu jävlar ska de rika betala"-röster, men vågar samtidigt inte redovisa hur fel det kommer slå och skattens skadliga effekter. Extra lustigt också att i gammal fin sosseanda fjäska för de superrika med ett tak på förmögenhetsskatten, "Staten och kapitalet de sitter i samma båt"...
Citera
2010-04-27, 20:27
  #11
Medlem
Star Witnesss avatar
Förmögenhetsskatt är stor orättvisa och, för att använda ett vänsterbegrepp, djupt kränkande.

Jag hoppas, inom en inte allt för avlägsen framtid, ha arbetat ihop pengar som överstiger den gräns där förmögenhetsskatten tidigare låg. Sitter Mona vid makten då så ska jag alltså åter straffas för min flit och mina pengar tvångskonfiskeras för att stoppas in i ett värdelöst system som gynnar dagdrivare och hycklare.

Jag har ju för fan redan skattat en gång! Varför straffas framgång i detta land, varför belönas lättja??! Gah.

Mvh
Rättshaveristen
Citera
2010-04-27, 20:28
  #12
Medlem
Bonzo666s avatar
Träffade nyligen en sosse som sa att det var synd att man har "sålt sig till kommunisterna". Mer sånt från er sossar som inte är dumma i huvudet!!

Förmögenhetsskatten är klart belysen och detta återinförande får väl anses som klassisk populistpolitik från vänster. Korkat, skadligt och.. billigt av S och Mp!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback