• 28 080 online
  • 1 184 483 medlemmar
  • 61 221 421 inlägg
  • 1
  • 2
2004-03-15, 21:07
Avstängd
shakademuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodildon
Inte för att jag har några bevis för det (och inte du heller) men det låter ju troligt att folk som i stor utsträckning driver egna firmor i Sverige fifflar en del. Mer än svenskar? Vet ej.

Bevis behövs inte, dom säljer fake kläder som fan. Har blivit erbjuden och köpa massa skitkopior som dom hämtar från thailand, sen som sagt massa ekbrott. Dessutom lägger lägger dom in mättningsmedel i sina jäva bufeér för att folk inte ska äta jättemassa, har polare som jobbat på flera asitiska resutranger som berättat.
2004-03-16, 11:26
Medlem
thebandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakademus
Bevis behövs inte, dom säljer fake kläder som fan. Har blivit erbjuden och köpa massa skitkopior som dom hämtar från thailand, sen som sagt massa ekbrott. Dessutom lägger lägger dom in mättningsmedel i sina jäva bufeér för att folk inte ska äta jättemassa, har polare som jobbat på flera asitiska resutranger som berättat.

Mättningsmedel? Berätta mer!
2004-03-16, 13:39
Avstängd
shakademuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit
Mättningsmedel? Berätta mer!

Ja eller vad det kallas? Så man blir mätt rätt snabbt och att man inte orkar äta så mycket. Så har folk betalat 70-130:- för en buffe som man blir mätt på redan en portion. Nu säger jag inte att alla är så här men många har det på detta sätt just för att tjäna in pengar.
2004-03-16, 14:26
Awaiting Email Confirmation
Krokodildons avatar
Citat:
Ja eller vad det kallas? Så man blir mätt rätt snabbt och att man inte orkar äta så mycket. Så har folk betalat 70-130:- för en buffe som man blir mätt på redan en portion. Nu säger jag inte att alla är så här men många har det på detta sätt just för att tjäna in pengar.

Hmm... Vad är det heter nu igen.... Just det! Bullshit! Det är bullshit du snackar om va?

Det enda som kan få en att känna sig mätt utan att vara det är fibrer som fyller ut magsäcken, eller amfetamin. Och jag tror inte att restaurangen skulle gå plus om de stoppar affe i maten. Så det är väl en säck sågspån de slänger i buffén då eller?
2004-03-16, 14:44
Avstängd
shakademuss avatar
Citat:
Hmm... Vad är det heter nu igen.... Just det! Bullshit! Det är bullshit du snackar om va?

Det enda som kan få en att känna sig mätt utan att vara det är fibrer som fyller ut magsäcken, eller amfetamin. Och jag tror inte att restaurangen skulle gå plus om de stoppar affe i maten. Så det är väl en säck sågspån de slänger i buffén då eller?

BÖHÖHÖHH!! Det är bullshit! Rent Bullshit!! Va fan vet du? Finns visst mättningsmedel dom stoppar i maten, kom inte säg saker du inte vet, känner en som arbetat på flera ställen som sagt detta. Skippa snacket och spela inte nån jävla besserwisser.
2004-03-16, 15:05
Krokodildons avatar
Citat:
BÖHÖHÖHH!! Det är bullshit! Rent Bullshit!! Va fan vet du? Finns visst mättningsmedel dom stoppar i maten, kom inte säg saker du inte vet, känner en som arbetat på flera ställen som sagt detta. Skippa snacket och spela inte nån jävla besserwisser.
Men du som är så insatt kan väl ta och fråga din polare vad det är för något då? Vad det står på den där magiska burken som de asiatiska magikerna använder för att trolla alla mätta och glada. Eller så kan du ju tillstå att du hittade på det hela.

Vad jag vet? Tja, hittills så ser det ut som om jag vet mer än du.
2004-03-16, 15:14
Avstängd
shakademuss avatar
Citat:
Men du som är så insatt kan väl ta och fråga din polare vad det är för något då? Vad det står på den där magiska burken som de asiatiska magikerna använder för att trolla alla mätta och glada. Eller så kan du ju tillstå att du hittade på det hela.

Vad jag vet? Tja, hittills så ser det ut som om jag vet mer än du.

Jag är inte insatt säger bara vad jag hört och redovisar fakta. Har ingen anledning att hitta på har ingen tid med sånt.

Ja du vet mer än mig i din egen lilla fantasivärld.
2004-03-16, 15:16
Krokodildons avatar
Citat:
Jag är inte insatt säger bara vad jag hört och redovisar fakta. Har ingen anledning att hitta på har ingen tid med sånt.
Ah, just det, "fakta" som du bara kan backa upp med "en kompis sa till mig en gång att....". Vet du vad? Sånt kallas inte fakta.

Sånt kallas rykten.

Det är nog uppenbart för alla här vem som har rätt och fel.
2004-03-16, 15:20
Avstängd
shakademuss avatar
Citat:
Ah, just det, "fakta" som du bara kan backa upp med "en kompis sa till mig en gång att....". Vet du vad? Sånt kallas inte fakta.

Sånt kallas rykten.

Det är nog uppenbart för alla här vem som har rätt och fel.

Ok vi säger rykten då, passar dig bättre. Orkar inte dadda med dig.
2004-03-16, 17:49
Medlem
Rubbes avatar
Inte för att det är sant med "mättnadsmedel" i maten men det finns självklart mer och mindre seriösa asiatiska restauranger precis som annars i den branchen. Dock är de flesta asiatiska restauranger jag varit på för bra för att behöva utstå en massa myter om råttkött och mättnadsmedel.
2004-03-16, 18:06
Medlem
Citat:

Haha, dagens skratt... Mättningsmedel haha, om det var enkelt att göra så skulle de kunna göra en förmögenhet på att sälja det till sjukvården, bantande kärringar osv...

Som tidigare nämts så fungerar amfetamin men det har ju lite andra bieffekter som tjackpenis t ex. Dessutom blir det lite dyrt att köpa in.

Pinsamt att du tror på det överhuvudtaget.

PS: Du vet väl att många pizzeror har råttkött på pizzan va?

Håller med annars att asiater (kineserna osv) verkar sköta sig bättre, de står t ex för långt färre våldtäkter än grupperna från nordafrika och mellanöstern.
2004-03-16, 19:15
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Dessutom lägger lägger dom in mättningsmedel i sina jäva bufeér för att folk inte ska äta jättemassa, har polare som jobbat på flera asitiska resutranger som berättat.

Alltid lika roligt att läsa dina OT-inlägg. Jävla kineser alltså, mättningsmedel i sina buffér, helt otroligt när det dessutom är fakta.
  • 1
  • 2