Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-26, 19:30
  #1
Medlem
Brazs avatar
Tjo!

Jag och min bror blev väldigt sugna på att börja spela lite badminton i veckorna, men de var så jäkla dytr att hyra en bana..

Är de nån som vet om de finns gratis utomhus banor i Uppsala ?


Sen funderar jag även på tennis, vet att de finns några banor vid ultuna och sävja, är dom gratis att spela på ?
Citera
2010-04-26, 19:46
  #2
Medlem
julsmutss avatar
Hej!

Ja, badminton är ruskigt kul. Men så vitt jag vet finns inga gratisbanor i Uppsala. Ett alternativ som funkar nästan lika bra om man har en tomt och inte är så petig är att köpa ett badmintonnät på biltema eller så för ett par hundralappar. Måla linjer i gräset med målarfärg. Ultimata sommaraktiviteten!

Det finns tennisbana vid studenternas, vet inte vem man ska kontakta där dock.
Citera
2010-04-26, 19:48
  #3
Medlem
Brazs avatar
Du vet ingen som står öppen ? I björklinge (bodde där tidigare) var de fritt att spela när man ville. Nu är de dock lite långt att åka om lustan faller på
Citera
2011-05-14, 15:01
  #4
Medlem
Bump. Tennis.

Någon som vet om några asfaltsbanor i uppsala? Känns som om det borde finnas ett gäng. I luthagen? Runt gamla uppsala? Fålhagen?
Citera
2011-08-12, 10:56
  #5
Medlem
Jag undrar samma sak; Om det finns gratis tennisbanor någonstans i Uppsala?
Citera
2011-09-13, 22:49
  #6
Medlem
Badminton ska ju spelas inomhus!
I Fyrisfjädern kan man lira hyfsat billigt! Speciellt om man är student!
Citera
2011-12-16, 11:14
  #7
Medlem
Roxburgers avatar
Är du från Norge eller?? Det är ingen strandsport. samma sak som att spela Pingis utomhus går ej.
Dra till Fyris så får du riktiga banor och slipper skada dig.
Citera
2012-03-25, 19:31
  #8
Medlem
Bump

Söker tennisbanor i Uppsala. Asfaltsbanor med hyffsat nät som man kan spela på gratis. Det fanns en fin vid djäknegatan. Men den bestämde några kioskmongon att de skulle meja ner nu i vår. Bara en grushög kvar. Tycker det borde finnas några fler?
Citera
2013-04-28, 10:01
  #9
Medlem
Bump! Fortfarande aktuellt.
Citera
2013-05-19, 22:57
  #10
Medlem
Två asfaltsbanor finns i Bälinge. Bredvid Bälinge badet.
Citera
2017-01-31, 13:48
  #11
Medlem
aimboats avatar
Bump. Någon som vet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback