• 1
  • 2
2010-04-25, 15:10
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Något fuffens är det allt för det är inget vanligt kvittens kvitto , utan ett egenhändigt ihopt satt kvitto. Jag ska försöka få ett sånt blankt kvitto av butiken.
När min smabo var inne och betalade så lade hon inte märke till några detaljer som hur personen så ut som tog emot betalningen för hon misstänkte ju inte att hon skulle bli blåst, men jag tror det är ägrens grabb som tog emot betalningen.
Och när jag pratade med honom på telefon lät han lite skärrad när jag bad om ett kvitto från den tidpunkten.

Det finns ju en videokamera i butiken hur länge sparar man sån film eller görs det ens?
Man känner sig själv som en bov fastän man vet att man har rätt

Har svårt att tänka mig att butiken har som rutin att skriva ett eget kvitto för betalnigar av en faktura. Det ger inget kvitto att själva fakturan är betald.

Gå tillbaka till butiken och begär att få prata med ägaren.

Fråga hur deras rutiner fungerar och berätta hur den som tog imot er betalning gjorde. Det känns som sonen blåst er. Själv hade jag inte betalt en faktura om allt jag får är ett handskrivet kvitto. jag vill se att betalnigen är utförd. Dessutom brukar jag kolla även med betalnigsmottagaren efter ett par dagar att pengarna kommit framm.
Citera
2010-04-25, 15:39
Medlem
Tycker det är ganska uppenbart att knodden som tog emot betalningen stoppade pengarna i egen ficka och yxade till ett handskrivet kvitto för att inte belasta kassasystemet. En klar blåsning, men jäkligt klumpig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in