2010-04-26, 15:17
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Har nästan strukit med tre gånger (i alla fall hamnat på intensiven tre gånger...). Det är alltid alkohol, xanor, stilnoct och subutex, och alltihop i abnorma mängder inblandat. Har givetvis haft annat i kroppen också, men dessa fyra har varit med varje gång.
Citera
2010-04-26, 15:31
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moskacka
Hur fan kan man överdosera 2 gånger? En gång är 2 ggr för mycket.
Vad flyr ni människor ifrån?

Vardagen, livet, ångest eller bara abstinensen i sig från det fysiska beroendet man har?
Finns många anledningar men oftast sker ju överdoser när det är ovanligt starka grejor eller att man har blandat med något annat eller vanligast av allt - efter muck från kåken eller behandlingshem och ens tolerans har sänkts dramatiskt.

Och jag tror majoriteten av alla livshotande överdoser sker på starka opiater kombinerat med benzo och/eller alkohol och människor som missbrukar dessa medel brukar av min egen erfarenhet i regel leva med väldigt mycket psykisk eller fysisk smärta...
Senast redigerad av AntiAlias 2010-04-26 kl. 15:34.
Citera
2010-04-26, 20:55
Medlem
En kväll när jag kände mig riktigt sinnessvag så överdoserade jag rätt ordentligt...

Började dagen med ett flak öl och diverse sprit samt mängder högkvalitativ cannabis, hade kört konstant på amfetamin sen ett par veckor innan också. Senare på dagen sprang jag på svamp och strax efter det LSD, vilket egentligen antagligen var DOB eller något annat instabilt skit. Jag var trippad som aldrig förr. Var på en festival och där jag gick omkring kunde jag inte se skillnad på tält eller gräs...

När ruset av "LSD"'n började klinga av smällde jag i mig på tok för mycket amfetamin och strax efter det kände jag att jag inte orkade med mera, kändes som att jag var inne i någon slags psykos där jag verkligen var säker på att dö. Lallade runt och på någon vänster fick tag i vad jag tror var kokain, eller bara jävligt bra amfetamin, snortade i mig allt jag köpt och klunkade en flaska sprit.

Nästa minne jag har är att jag ligger och krampar i ett tält, får panik och sen försvinner bort.

På akuten konstaterade dom att jag haft en hjärtinfarkt och att det inte var allt för långt ifrån döden.

Har inte rört något annat än cannabis och måttliga mängder alkohol sen dess.
Citera
2010-04-26, 23:56
Medlem
moskackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storbandsjazz
En kväll när jag kände mig riktigt sinnessvag så överdoserade jag rätt ordentligt...

Började dagen med ett flak öl och diverse sprit samt mängder högkvalitativ cannabis, hade kört konstant på amfetamin sen ett par veckor innan också. Senare på dagen sprang jag på svamp och strax efter det LSD, vilket egentligen antagligen var DOB eller något annat instabilt skit. Jag var trippad som aldrig förr. Var på en festival och där jag gick omkring kunde jag inte se skillnad på tält eller gräs...

När ruset av "LSD"'n började klinga av smällde jag i mig på tok för mycket amfetamin och strax efter det kände jag att jag inte orkade med mera, kändes som att jag var inne i någon slags psykos där jag verkligen var säker på att dö. Lallade runt och på någon vänster fick tag i vad jag tror var kokain, eller bara jävligt bra amfetamin, snortade i mig allt jag köpt och klunkade en flaska sprit.

Nästa minne jag har är att jag ligger och krampar i ett tält, får panik och sen försvinner bort.

På akuten konstaterade dom att jag haft en hjärtinfarkt och att det inte var allt för långt ifrån döden.

Har inte rört något annat än cannabis och måttliga mängder alkohol sen dess.
Jäklar vilken destruktiv dag! Skönt att du mår bättre(?) och att du behandlar din kropp bra!
Får man fråga varför du tog allt det? Vad drev till att ta så mycket av så tunga grejer?
Citera
2010-04-27, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moskacka
Jäklar vilken destruktiv dag! Skönt att du mår bättre(?) och att du behandlar din kropp bra!
Får man fråga varför du tog allt det? Vad drev till att ta så mycket av så tunga grejer?

Jodå, jag mår mycket bättre idag!

Jag ljög lite kom jag på.. jag har knaprat Oxy en gång efter det så helt avhållsam mot "tyngre droger" har jag inte varit.

Vad som drev mig var väl en trasig barndom och ren olycka i privatlivet typ, mestadels självförvållad.
Citera
2010-04-27, 10:37
Medlem
usch! låter inte alls trevlit..har dock inget att bidra med
Citera
2010-05-02, 12:16
Medlem
CharlieRs avatar
Enda gången jag fått i mig så mycket att jag vårdats på sjukhus (förutom i kombination med en jävla massa våld, och då var det inte alkoholen som orsakade sjukhusbesöket) var på en kombination av kokain och alkohol. När kokainet började gå ur kroppen och alkoholen tog över försvann jag och allt blev mörkt. Läkarna sa att jag hade dött om jag inte tagit kokainet, och det är väl bra. Eller nåt.

Blandade gbl och klonazepam en gång, då var jag avdäckad i några timmar.
Citera
2010-05-02, 12:32
Medlem
Evolution!s avatar
Hade tagit det ganska lungt med droger på ett tag, så min tolerans var knappast på topp, men en dag tyckte jag att det var en bra idé att slå i mig 80 mg Oxycontin.
Jag skalade tabletten, krossade, blandade med tre meter vatten, filtrerade endast en gång, upp i pumpen, på med nål och in i armen.
God damn! Jag såg hur verkligheten sakta försvann iväg tills jag bara såg den som en liten färgglad prick c:a 10 meter framför mig, samtidigt som jag hade silver & vitfärgat runt omkring mig som gnistrade & pulsrade i takt med mina endorinorgasmer som jag upplevde!

Jag tänkte för mig själv; "nu dör jag. Det var ju tragiskt", men samtidigt mådde jag så bra att jag inte riktigt brydde mig, även om det någonstans kändes lite sorgligt.

Men men, allt eftersom blev den där lilla pricken där borta större & större, och efter ett tag så kom jag tillbaka till verkligheten.
Det kändes ganska bra, iaf så här iefterhand!
Citera
2010-05-02, 14:51
Medlem
Bullsquids avatar
Skulle tro att jag var rätt nära att dö denna gången och hade väl tur att vakna upp alls...
hade under flera dar kört på stora mängder alkohol och en del tjack och dag nr 4 eller 5 så skulle vi försöka fixa nåt att komma ner på så jag och den jag var med då går runt och försöker leta benzo.
Ist så finns det opium och dol contin (morfin) som jag köper...
vägrar vänta en sekund till för att röka opiumet så jag tar första bästa foliepapper jag hittar på marken runt en halväten kebabrulle och försöker freebasea opiumet sittandes på en bänk med någon jag knappt känner. Han får för sig att vi ska fixa sprit och vi delar en halv flaska rent... Till detta blandar jag förutom opiumet 90 mg dol contin.
Drar sedan hem till en annan kompis och köper där ännu mer opium som jag trodde var heroin.
Efter att ha rökt detta med blir jag i princip medvetslös men flyger upp med ett ryck när min kompis häller ett glas vatten på mej och sparkar iväg hela vardagsrumsbordet och däckar igen.

Vaknar nästa morron som tur är och är så sjuk att jag spyr var 5e min och får bokstavligt krypa fram...
Detta fortsätter ca 1 dygn och kan inte ens dricka en tesked med vatten utan att spy

Förutom detta har jag överdoserat ca 3 ggr vad jag minns då jag vaknat på akuten
En gång på sub, en gång på alkohol + benzo och en gång på alkohol + ghb
Tror jag tog nåt mer direkt efter de ggrna nästan...
Senast redigerad av Bullsquid 2010-05-02 kl. 14:53.
Citera
2010-05-02, 15:44
Medlem
Packie McRearys avatar
Amfetamin till den grad att jag inte kunde röra mig ordentligt utan fick stylta mig fram med benen och hela kroppen var stelnad samtidigt som tankarna rusade. Ganska obehagligt.

Mephedrone så jag nästan somnade direkt efter linan av något som kändes som utmattning.
Citera
2010-05-07, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 123621
En fråga: smet du (rymde) ifrån Akuten? Har jobbat inom akutsjukvården i +10 år och samtliga øverdoser læggs in på avdelning efter det akuta omhændertagandet under strikt observation/klossvak. Oavsett om det ær ett suicidførsøk eller en oavsiktlig øverdos.
En patient som øverdoserat læmnas aldrig ensam i det initala skedet. Har de slæppt ut dej så ær det snudd på tjænstefel. Naloxon ær precis som du sæger mycket kortverkande och det vet sjukvårdspersonal.
Efter första gången jag kom in stack jag mot läkarens inrådan. Dem försökte övertala mig att stanna men dem höll inte fast mig eller så, så jag stack helt enkelt fast jag enligt läkaren inte fick gå. Men vad skulle dem göra? Dem kunde som sagt inte hålla fast mig.

Andra gången jag kom in var jag i ett låst rum när jag vaknade och soc var där, då hade läkaren ringt sociala jouren som fattat beslut om omedelbart omhändertagande. Då fick jag inte gå, men inte ens då kunde personalen hålla kvar mig med våld (jag frågade nämligen), utan det dem kunde göra om jag hade gått igen var att ringa polisen som kom och körde tillbaka mig igen. Men det var ju alltså efter att jag hade gått, så jag hade i praktiken kunnat gå för dem kunde inte ringa polisen INNAN jag väl hade gått. Och polisen kommer ju inte på sekunden, så¨jag hade hunnit iväg om jag hade velat. Men jag stannade frivilligt.

Sjukhuspersonal kan och får aldrig hålla kvar någon mot ens vilja, inte ens om man har lvm eller är omedelbart omhändertagen. Det dem kan göra är att ringa polisen när patienten har gått!
Citera
2010-05-07, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Efter första gången jag kom in stack jag mot läkarens inrådan. Dem försökte övertala mig att stanna men dem höll inte fast mig eller så, så jag stack helt enkelt fast jag enligt läkaren inte fick gå. Men vad skulle dem göra? Dem kunde som sagt inte hålla fast mig.

Dom erbjöd dig ingen medicin för att du skulle stanna då? Själv blev jag erbjuden stesolid IV när jag ville gå hem mitt i natten från sjukhuset en gång. En annan jag känner blev lovad morfin inför ett ingrepp (ett ingrepp man max brukar få en liten stesolid för) om hon stannade kvar på sjukhuset...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in