Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-31, 13:30
  #1981
Medlem
1. Hur gammal är du??
30, snart 31.
2. Hur mår du??
Nu mår jag rätt bra. Var sämre för några år sen då man hade mycket ångest och förtvivlan, men nu har jag mest trubbat av och bryr mig inte så värst längre.
Har många givande intressen och ett jobb jag verkligen trivs med, tjänar rätt bra och lever ett enkelt och bekvämt liv.
3. Varför gick det som det gick??
Ett självklart moment är ju faktumet att jag aldrig någonsin försök - har haft noll kontakt med tjejer under hela mitt liv (föurtom i skolan och någon kollega), och då snackar vi verkligen noll, aldrig ens haft ett genuint samtal någonsin.
Men då blir ju följdfrågan varför jag aldrig gjort det, och jag har ingen bra förklarning. Extrem blyghet, social fobi, ångest eller något dylikt, aldrig fått någon diagnos dock.
Sen har jag inga vänner heller, inte umgåtts med någon på över 10 år, och det har lett till någon slags ond spiral där varje år som går blir man mer och mer socialt handikappad.
4. Har du gett upp eller försöker du fortfarande bli kvitt din svennedom?? Vad är din strategi och tror du att du kommer att lyckas??
Ja, jag har gett upp (eller kan man ge upp på något man aldrig ens 'börjat' med?). Har satt det i ungefär samma fack som att vinna på lotto - klart man vill vinna några miljoner och skulle självklart ta vara på en sån chans, men det är inget jag går omkring och realistikt tror kommer hända.
Och helt härligt tror jag inte ens jag skulle klara av att träffa någon nu, skulle vara totalt vilsen och inte ha en susning hur man för sig, vare sig i konversation, flirt eller annat.
Citera
2018-02-06, 20:40
  #1982
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccbyme
1. Hur gammal är du??
30, snart 31.
2. Hur mår du??
Nu mår jag rätt bra. Var sämre för några år sen då man hade mycket ångest och förtvivlan, men nu har jag mest trubbat av och bryr mig inte så värst längre.
Har många givande intressen och ett jobb jag verkligen trivs med, tjänar rätt bra och lever ett enkelt och bekvämt liv.
3. Varför gick det som det gick??
Ett självklart moment är ju faktumet att jag aldrig någonsin försök - har haft noll kontakt med tjejer under hela mitt liv (föurtom i skolan och någon kollega), och då snackar vi verkligen noll, aldrig ens haft ett genuint samtal någonsin.
Men då blir ju följdfrågan varför jag aldrig gjort det, och jag har ingen bra förklarning. Extrem blyghet, social fobi, ångest eller något dylikt, aldrig fått någon diagnos dock.
Sen har jag inga vänner heller, inte umgåtts med någon på över 10 år, och det har lett till någon slags ond spiral där varje år som går blir man mer och mer socialt handikappad.
4. Har du gett upp eller försöker du fortfarande bli kvitt din svennedom?? Vad är din strategi och tror du att du kommer att lyckas??
Ja, jag har gett upp (eller kan man ge upp på något man aldrig ens 'börjat' med?). Har satt det i ungefär samma fack som att vinna på lotto - klart man vill vinna några miljoner och skulle självklart ta vara på en sån chans, men det är inget jag går omkring och realistikt tror kommer hända.
Och helt härligt tror jag inte ens jag skulle klara av att träffa någon nu, skulle vara totalt vilsen och inte ha en susning hur man för sig, vare sig i konversation, flirt eller annat.

Har du varit utomlands något?? Vad brukar du göra på fritiden?? Jag känner inte dig på nått sätt men tror du skulle kunna utvecklas mer som människa om du provade på lite nya saker i livet...obs vill inte kritisera dig och ditt liv bara uppmuntra.
Citera
2018-02-06, 20:54
  #1983
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Jag läser hela tiden på FB om män som aldrig haft sex och ofta har fått självförtroendet förstört p.g.a. detta... Efter att ha läst och skrivit på FB i sju år så har jag kanske blivit lite avtrubbad, men dessa killar tycker jag faktiskt synd om! För varje år som går sjunker självkänslan ytterligare - och då självförtroendet sjunker så sjunker även chanserna att någonsin lyckas ragga upp en kvinna! En ond cirkel som antagligen är fruktansvärd att ta sig ur!

Detta problem har väl funnits i alla tider, men förr skulle man ju faktiskt vara oskuld tills man gifte sig även om det säkerligen inte var kul att vara ogift så kunde man ju lätt se att det fanns många andra män som delade ens öde... Med tanke på hur sexualiserat dagens samhälle är måste det vara snudd på outhärdligt att ständigt påminnas om sin mörka hemlighet och känna att alla andra får uppleva något härligt som man själv är utstängd från... Och känslan av att ALLA andra har sex är nog mycket starkare idag då Sverige inte längre befolkas av gudfruktiga människor som sparar sig till bröllopsnatten, utan iställer håller de sin hemlighet inom sig och lider i tystnad...

Jag hade själv sex första gången i "normal ålder" men jag tänker faktiskt rätt ofta på vad som hade hänt ifall jag hade råkat ut för detta öde... För jag tror verkligen att det kan hända de flesta tonåringar, allt som krävs är att man på något sätt slöser bort de där viktiga åren då man går i högstadiet eller gymnasiet... Den som var sen att komma in i puberteten, den som var blyg, den som blev mobbad, den som väntade för länge på den rätta, den som hade stränga föräldrar som vägrade låta honom gå på fester och den som blev helt fast på World of WarCraft eller umgicks i en enkönad nördmiljö... Alla dessa kunde ha haft oturen att inte bli av med oskulden vid 18-års ålder och efter det blir det nog svårare för varje år som går...

Trådens frågeställningar de män som inte blivit av med oskulden:
1. Hur gammal är du??
2. Hur mår du??
3. Varför gick det som det gick??
4. Har du gett upp eller försöker du fortfarande bli kvitt din svennedom?? Vad är din strategi och tror du att du kommer att lyckas??


Trådens frågeställningar till de män som blivit av med oskulden, men inte innan 20 års ålder:
1. Hur bar du dig åt för att få sex första gången??
2. Då du gjorde det, skämdes du för din brist på erfarenhet??


Trådens frågeställning till Flashbacks kvinnliga skribenter:
1. Hur ser ni på ofrivilliga oskulder som kanske är blivit så gamla som 25 eller äldre, känns det speciellt att få vara den första i hans liv eller signalerar hans brist på erfarenhet en oattraktivitet som smittar av sig??


Trådens frågeställning till resten av Flashbacks skribenter:
1. Vilka råd ger du till de som de som är äldre än 20 år och har komplex för att de aldrig gjort det??
2. Vilka råd ger du åt tonåringar för att de skall skall slippa hamna i den ovannämnda sitsen??
3. Det läggs ju ned en hel del resurser på att unga tjejer skall få en positiv, självsäker syn på sex, finns det något samhället borde göra för att minska antalet ofrivilliga oskulder??


Till moderatorerna:
Även om det skapas många trådar om folk som inte blivit av med oskulden i ung ålder så vill jag inte att ni slår ihop dem med den här, i alla fall inte äldre trådar eftersom de torde göra så att detta inlägg inte längre blir först (och det måste det ju vara för att folk skall se frågorna)!
Jag skulle inte vilja vara en killes första tjej, orsaken är att han inte skulle ha en realistisk syn på en kvinnokropp, de enda kvinnor han sett är från porrfilmer, opererade och onaturliga kvinnor. Han skulle helt klart tycka jag var ful och bara se fel i mej. Sedan skulle han vilja testa någon annan, skulle inte vilja vara en språngbräda heller.
Tonåringar borde träffa folk i verkliga livet, inte fastna vid en dator, tv eller mobil.
Samhället inför nu totalförsvarsplikt för båda könen, vilket kommer resultera att de får kontakt och det blir mer par av det är jag helt säkert. Dessutom blir de vältränade och mer attraktiva.
Citera
2018-02-06, 21:00
  #1984
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Är 21 år. Men när jag var 20 år så fick jag min första kyss och dessutom så red tjejen på mig när jag satt på tuben (kläderna på såklart). Räknas jag fortfarande som oskuld?
Ja du är fortfarande oskuld
Citera
2018-02-06, 21:35
  #1985
Medlem
Peyzs avatar
Åk ner till Thailand.
Citera
2018-02-06, 21:37
  #1986
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Har du varit utomlands något?? Vad brukar du göra på fritiden?? Jag känner inte dig på nått sätt men tror du skulle kunna utvecklas mer som människa om du provade på lite nya saker i livet...obs vill inte kritisera dig och ditt liv bara uppmuntra.
Nej, har aldrig varit utanför Sverige.
Spelar och skriver musik (gitarr, piano, fiol), läser böcker, programmerar, går ut och vandrar/cyklar mycket (på sommaren och hösten brukar jag fara och tälta själv).
Citera
2018-03-01, 12:17
  #1987
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccbyme
Nej, har aldrig varit utanför Sverige.
Spelar och skriver musik (gitarr, piano, fiol), läser böcker, programmerar, går ut och vandrar/cyklar mycket (på sommaren och hösten brukar jag fara och tälta själv).

Tycker du inte att det är dags att pröva på nåt nytt då?? Se och uppleva nått nytt och kanske träffa någon intressant människa.

När du skrev ditt långa inlägg här om hur du hade det så kände jag igen mig själv i det.. i min ungdom. Jag kunde ta mig ur den här spiralen och om jag gjorde det kan fler också göra det. Det gäller bara att pröva sig fram.. ibland är gräset faktiskt grönare på andra sidan.
Citera
2018-11-17, 19:18
  #1988
Medlem
Adelaides avatar
Trådens frågeställningar till de män som blivit av med oskulden, men inte innan 20 års ålder:

1. Hur bar du dig åt för att få sex första gången??
Jag träffade en tjej som jag gillade jättemycket och det visade sig att hon gillade mig också. Det slutade med en middag och filmkväll hemma hos mig och till slut hamnade vi i säng med Black Sabbath i bakgrunden. Var 21 år gammal.

2. Då du gjorde det, skämdes du för din brist på erfarenhet??
Ja det gjorde jag, då tjejen var tidigare erfaren. Men det löste sig bra ändå. Och efter att vi knullat några gånger så sa hon att jag var bland de bästa hon gjort det med. Fin komplimang.
Citera
2018-11-17, 22:25
  #1989
Medlem
Kommer aldrig förstå varför dessa snubbar inte bara tar en sväng till Thailand eller liknande och får det gjort, och sedan uteslutande fokuserar på utländska kvinnor. Världen är stor, det finns någon för alla. Det osar självsabotage enligt mig.
Citera
2019-01-17, 00:34
  #1990
Medlem
Med andra ord du beskriver tusen anledningar till att aldrig ha sex någonsin.
Bara massor med feminism, allting ska handla om hororna hela tiden
och mannen får aldrig tänka på sina egna lustar och begär.
Sedan så vill du att alla ska supa sig fulla på skitiga skrikiga underklass
fester.
Jag vill fan aldrig respektera en kvinna eller ens röra en
tjej om jag skall behöva ens tänka på vad dom tycker
och känner etc, samtidigt som jag ska låssas att dessa våp
är lika smarta och självständiga som mig själv och dom är så kvinnligt självständiga och starka
men det är mannen som skall ta ansvar för hororna om dom skulle bli sura.
Vad för slags person vill inte bli kastrerad efter höra det här babblet.
Kärkek? respekt? det är bara skitsnack som vid slutet av dagen
innebär att bruden inte gillar kuken på borden men inte
vill erkänna det.
Själv förtroende kräver att man får tänka på sig själv,
om man får höra att man måste tänka på
andra hela tiden
och att dessa andra inte behöver göra
något gengäld då tycker bara det är skit.
Att köpa horor är bättre än så kallat ömsesidigt sex
om något sådant existerar.

Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Intressant, jag har en del frågor som jag hoppas att du vill svara på:

1. Tror du att du skulle ha varit oskuld än idag om du inte hade gått till den prostituerade tjejen??

2. Hur kändes det efteråt, lättade en enorm börda från dina axlar direkt efter sexet eller kom
självförtroendet sakta men säkert??

3. Hur pass framgångsrik med tjejer tycker du att du är idag??

4. Varför sprutade du henne i ansiktet?? Var du bitter på tjejer innan du blev av med oskulden?? Går du helt enkelt igång på att vara sexuellt dominant och förnedra dina partners?? Kändes det som att "det är så man gör med en hora!"?? Hade allt för många år av porrtittande fått ansiktssprut att kännas naturligt?? Gick den prostituerade själv igång på det och föreslog själv ansiktet som en bra plats för ejakulering??

Det är ju kass självkänsla som brukar ligga bakom problemet och för många är besök hos prostituerade något som får dem att känna sig sämre och mindre attraktiv istället för tvärtom... Själv tror jag som sagt att det varit helt okej om alla förlorade oskulden med prostituerade - både tjejer och killar, och de prostituerade sågs som professionella yrkesmän och -kvinnor som behandlades med respekt, men det är ju inte riktigt så som världen ser ut, att gå till en prostituerad anses vara misslyckat och den prostituerade själv anses vara en trasig människa (vilket säkert blir en självuppfyllande profetia allt som oftast)... Och Witticism hade dessutom ganska bra motargument mot prostitutionslösningen...

Här är ett till tips, men jag tror att det flest gäller såna som inte ännu är gamla oskulder utan helt vanliga tonåringar som inte gärna vill bli det... Drick alkohol och gå på fyllefester där det finns fler fulla tjejer än killar... Detta borde leda till sex ganska snart såvida det inte finns grava handikapp när det gäller tonårspojkens personlighet, självförtroende eller utseende, och alkohol kan både göra blyga självsäkra och fula vackra!

Dock så vill jag uppmana att inte utnyttja tjejerna! Visst, om tjejen vill ligga i fyllan och ångrar sig dagen efter, då är det hennes eget fel, men gör klart för tjejen att det bara är frågan om sex utan krav så att du inte ger falska förhoppningar som du sedan krossar... Kom ihåg att tjejer har lite annan syn på oskuld, för dem handlar det inte om att förlora den snabbt utan att förlora den med rätt person! Detta är förstås en kulturell grej men det är så som sexidealen ser ut så att ljuga till sig sex med falska löften om ett förhållande innebär egentligen att du lurar bort en del av tjejen som hon aldrig får tillbaka!

Med dessa ord sagt vill jag ändå återigen understryka hur bra alkohol är... Jag har ingen källa, men jag tror det finns en stark korrelation mellan alkoholkonsumpion och sex hos ungdomar, och även mellan nykterism och ofrivillig celibat...
Citera
2019-01-17, 00:40
  #1991
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Kommer aldrig förstå varför dessa snubbar inte bara tar en sväng till Thailand eller liknande och får det gjort, och sedan uteslutande fokuserar på utländska kvinnor. Världen är stor, det finns någon för alla. Det osar självsabotage enligt mig.

Därför att vi tycker dom är fula som fan, och jag gillar inte fattiga icke-vita kvinnor
med stora näsor eller feta korta kroppar med platta ansikten och hängiga eller platta bröst.
varför skall vi förpesta oss med kvinnor av lägre-socio ekonomisk status,
låssas at dom är snyggare än vad dom är bara för att det är allt vi kan få
när dom ändå bara ville ha oss för pengarna.

Thailandskor är fula, japaner är dyra, kineser kanske..
Dom enda asiater som ser bra ut är dom som vuxit upp i rika länder
där dom ätit bra bra mat och rört på sig.
Om dom tjejerna är inte fattiga.
Citera
2019-01-17, 13:03
  #1992
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedenplus
Därför att vi tycker dom är fula som fan, och jag gillar inte fattiga icke-vita kvinnor
med stora näsor eller feta korta kroppar med platta ansikten och hängiga eller platta bröst.
varför skall vi förpesta oss med kvinnor av lägre-socio ekonomisk status,
låssas at dom är snyggare än vad dom är bara för att det är allt vi kan få
när dom ändå bara ville ha oss för pengarna.

Thailandskor är fula, japaner är dyra, kineser kanske..
Dom enda asiater som ser bra ut är dom som vuxit upp i rika länder
där dom ätit bra bra mat och rört på sig.
Om dom tjejerna är inte fattiga.

Ok, plötsligt förstår jag allt, lol.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback