Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 19:48
  #2065
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yugi-Mutou
Så säger alla men har man ett fult ansikte så är det svårt att ens få en chans till att visa dessa egenskaper....var tex en på fejjan som skrev att om en ful kille kommer så går hon därifrån men tvärtom om en snygg kille kommer...

Ja det blir visserligen lite svårare, men svårare innebär inte omöjligt. Man får helt enkelt kämpa lite mer initialt. Och igen, utseendet är inte det viktigaste för brudar, utan det är andra egenskaper som bla självförtroende med allt vad det innebär, humor, social status mm.

Och om man ändå hakar upp sig på utseendet så kan man öka sig själv en bra bit på skalan genom att tex gymma, skaffa snygga kläder som passar bra och går att kombinera, ny frisyr, odla skägg och mustasch, skaffa accessoarer så som en fin klocka, armband och halsband, lukta gott genom att använda nån bra shower gel, body lotion, deo stick och parfym mm mm.
Citera
2022-06-17, 10:45
  #2066
Medlem
CuckerTarlsons avatar
Bump
Ni som var oskulder 2010-2012, hur ser era liv ut idag ca 10 år senare? Löste det sig? I så fall, hur gjorde ni? Är ni nöjda med livet nu?
Citera
2022-07-17, 23:30
  #2067
Medlem
Adelaides avatar
Min erfarenhet är att de flesta som är oskulder långt upp i åldrarna är såna som inte gillar alkohol. Det är ju oftast i samband med alkohol som sex sker.

Ska det vara så jävla svårt att svepa några glas av livets goda...
Citera
2022-07-18, 11:37
  #2068
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Min erfarenhet är att de flesta som är oskulder långt upp i åldrarna är såna som inte gillar alkohol. Det är ju oftast i samband med alkohol som sex sker.

Ska det vara så jävla svårt att svepa några glas av livets goda...

verkar stämma in på mig då, känns som man är dömd till ensamhet livet ut för man inte gillar alkohol och vistas i såna miljöer varken nu eller när jag var yngre så antar det är som ett straff man får leva med.
Citera
2022-07-18, 20:34
  #2069
Medlem
Också nyfiken på att höra hur det går för er. Följde den här tråden för länge sen och såg att den kanske vaknat till liv igen.

Här kommer ett tips samtidigt:
Börja umgås mer med era kompisar och kollegor i samma ålder som redan har seriösa, långvariga förhållanden. Många gör misstaget att bara umgås med andra singelkillar eller på tu man hand med killarna i umgängeskretsen som redan har förhållanden (typ spelkvällar och krogrundor utan att flickvännerna är med.) Lär känna några par som gillar att spela brädspel, gå på ölprovning eller museum och börja hitta på grejer tillsammans med dem.

Ofta är det tjejerna i förhållanden som tar det största ansvaret kring att styra upp parets sociala liv; bjuder in till kräftskivor och nyårsfest m.m. och DÄR kommer såklart hennes nyblivna singeltjejkompis också dyka upp. Du kommer dessutom lära känna andra par där flickvännerna har ännu fler singelvänner.

Börja med att vara en allmänt schysst person som folk gärna bjuder in på fest. När andra tjejer ser att du kan umgås normalt med folk oavsett kön och kan vara trevlig mot kvinnor utan att försöka ligga med dem så kommer intresset vakna. Vi dras till personer som andra människor också dras till. När främmande snubbar kommer fram till oss oprovocerat är det nästan alltid obehagligt, men så fort det finns en gemensam nämnare ("kompisens kompis") så känner vi oss mycket bekvämare.

När man närmar sig 30 börjar man dessutom bli bjuden på bröllop på löpande band. Klipp dig och ta på dig en snygg kostym, gå på så många som möjligt. Alla vill gå på bröllop och bli kär.
Citera
2022-07-19, 11:00
  #2070
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toetagged
Också nyfiken på att höra hur det går för er. Följde den här tråden för länge sen och såg att den kanske vaknat till liv igen.

Här kommer ett tips samtidigt:
Börja umgås mer med era kompisar och kollegor i samma ålder som redan har seriösa, långvariga förhållanden. Många gör misstaget att bara umgås med andra singelkillar eller på tu man hand med killarna i umgängeskretsen som redan har förhållanden (typ spelkvällar och krogrundor utan att flickvännerna är med.) Lär känna några par som gillar att spela brädspel, gå på ölprovning eller museum och börja hitta på grejer tillsammans med dem.

Ofta är det tjejerna i förhållanden som tar det största ansvaret kring att styra upp parets sociala liv; bjuder in till kräftskivor och nyårsfest m.m. och DÄR kommer såklart hennes nyblivna singeltjejkompis också dyka upp. Du kommer dessutom lära känna andra par där flickvännerna har ännu fler singelvänner.

Börja med att vara en allmänt schysst person som folk gärna bjuder in på fest. När andra tjejer ser att du kan umgås normalt med folk oavsett kön och kan vara trevlig mot kvinnor utan att försöka ligga med dem så kommer intresset vakna. Vi dras till personer som andra människor också dras till. När främmande snubbar kommer fram till oss oprovocerat är det nästan alltid obehagligt, men så fort det finns en gemensam nämnare ("kompisens kompis") så känner vi oss mycket bekvämare.

När man närmar sig 30 börjar man dessutom bli bjuden på bröllop på löpande band. Klipp dig och ta på dig en snygg kostym, gå på så många som möjligt. Alla vill gå på bröllop och bli kär.

Har inga kompisar irl, svårt skaffa umgänge när man är 35+ i det här landet o gå ut på krogen/puben är inte min grej så ja det känns som man är dömd till ensamhet då för man inte gör som alla andra.. även online har runnit ut i sanden, har blivit sårad även där trots jag alltid ställde upp, gäller tjejer alltså, kill polare har jag nog inget intresse skaffa o med tjejer är det nog svårt hitta nån vänskap som inte skulle leda till sex till slut.. tror mitt problem är att jag var för tyst o snäll hela livet o det har hitills inte gett nåt bra resultat, man blir helt ignorerad har jag märkt.. inte ens när man var i gymnasiet eller högstadiet fick man nån uppmärksamhet från nån tjej, inte ens dom mindre vackra tog kontakt med en... vilken nitlott man drog i livet haha.
__________________
Senast redigerad av swebarb 2022-07-19 kl. 11:02.
Citera
2022-07-19, 18:12
  #2071
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Har inga kompisar irl, svårt skaffa umgänge när man är 35+ i det här landet o gå ut på krogen/puben är inte min grej så ja det känns som man är dömd till ensamhet då för man inte gör som alla andra.. även online har runnit ut i sanden, har blivit sårad även där trots jag alltid ställde upp, gäller tjejer alltså, kill polare har jag nog inget intresse skaffa o med tjejer är det nog svårt hitta nån vänskap som inte skulle leda till sex till slut.. tror mitt problem är att jag var för tyst o snäll hela livet o det har hitills inte gett nåt bra resultat, man blir helt ignorerad har jag märkt.. inte ens när man var i gymnasiet eller högstadiet fick man nån uppmärksamhet från nån tjej, inte ens dom mindre vackra tog kontakt med en... vilken nitlott man drog i livet haha.

Ja det är nog svårt att börja i "fel" ände och försöka skaffa en tjej först om man inte har någon umgängeskrets än. Jag är 30+ och umgås med mycket människor utan att alkohol eller krogen är inblandat; vi går på bio, spelar DnD, har filmkvällar, åker och badar, lagar middagar eller spelar brädspel. Allt som oftast trillar det in nya personer i umgängeskretsen och man lär känna nya bekanta. Många tjejer undviker att umgås med män som man inte har gemensamma bekanta med, eftersom risken är högre man kommer bli illa behandlad av en främling som bara försöker skaffa sex. Mycket mindre risk att bli stalkad eller utnyttjad av nån som redan befinner sig i samma vänskapskrets.

Vad är det som gör att du inte är intresserad av att skaffa nya vänner om jag får fråga?
Citera
2022-07-19, 19:38
  #2072
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toetagged
Också nyfiken på att höra hur det går för er. Följde den här tråden för länge sen och såg att den kanske vaknat till liv igen.

Här kommer ett tips samtidigt:
Börja umgås mer med era kompisar och kollegor i samma ålder som redan har seriösa, långvariga förhållanden. Många gör misstaget att bara umgås med andra singelkillar eller på tu man hand med killarna i umgängeskretsen som redan har förhållanden (typ spelkvällar och krogrundor utan att flickvännerna är med.) Lär känna några par som gillar att spela brädspel, gå på ölprovning eller museum och börja hitta på grejer tillsammans med dem.

Ofta är det tjejerna i förhållanden som tar det största ansvaret kring att styra upp parets sociala liv; bjuder in till kräftskivor och nyårsfest m.m. och DÄR kommer såklart hennes nyblivna singeltjejkompis också dyka upp. Du kommer dessutom lära känna andra par där flickvännerna har ännu fler singelvänner.

Börja med att vara en allmänt schysst person som folk gärna bjuder in på fest. När andra tjejer ser att du kan umgås normalt med folk oavsett kön och kan vara trevlig mot kvinnor utan att försöka ligga med dem så kommer intresset vakna. Vi dras till personer som andra människor också dras till. När främmande snubbar kommer fram till oss oprovocerat är det nästan alltid obehagligt, men så fort det finns en gemensam nämnare ("kompisens kompis") så känner vi oss mycket bekvämare.

När man närmar sig 30 börjar man dessutom bli bjuden på bröllop på löpande band. Klipp dig och ta på dig en snygg kostym, gå på så många som möjligt. Alla vill gå på bröllop och bli kär.
Nu kan det säkert vara så att många killar som är oskulder högt upp i åldrarna faktiskt saknar de sociala kontakter som behövs för att kunna skapa förhållanden. Men vågar nog påstå att det även finns många som inte alls saknar dessa sociala sammanhang, som tvärtemot umgås med olika personer och träffar en hel del nytt folk. För oftast finns det fler anledningar än att man saknar möjligheten. Blyghet, osäkerhet, m.m.

Oavsett hur mycket folk du träffar så kommer det aldrig ske om du som kille är för passiv av någon anledning, vare sig det är p.g.a. sociala svårigheter eller dåligt självförtroende. Som kille är du ansvarig för att driva det framåt.

Jag har ingen aning hur man löser det då det bara blir svårare för varje år, troligen är det väl terapi eller ge upp som gäller.
Citera
2022-07-19, 21:50
  #2073
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Min erfarenhet är att de flesta som är oskulder långt upp i åldrarna är såna som inte gillar alkohol. Det är ju oftast i samband med alkohol som sex sker.

Ska det vara så jävla svårt att svepa några glas av livets goda...
Kanske är vanligt, men jag festade mycket i 20-års åldern men hade aldrig sex med någon då. Är förvisso inte oskuld men nästan...
Citera
2023-08-20, 23:43
  #2074
Medlem
Adelaides avatar
Detta är ett lite annorlunda tips som antagligen inte alla kan genomföra, men...

Gå med i en subkultur!

Folk hittar partners/sexpartners i rockmusikkretsar, på ravefester, på indieklubbar, you name it.

Själv valde jag rock n rollen (inte för att få ligga utan för att det är en del av min identitet) och jag har märkt att det är enklare att få tjejer. Även andra typer av tjejer. Tjejer gillar killar som sticker ut fast på ett positivt sätt.
Är man en i mängden så har man ju betydligt fler konkurrenter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback