2010-04-24, 15:34
Medlem
namerlesss avatar
Om jag postade denna fel, kan gärna mod flytta den åt mig.
Nu är det så att jag har ett problem när jag ska installera Service Pack 3.
Det går inte och installera det.
Jag har windows xp, fick skivan bränd av en kompis, så mycket mer information kan jag inte ge er.
Jag är ingen höjdare på datorer precis.

När jag installerar från windows update står det bara såhär:http://img256.imageshack.us/img256/7/namnlsek.png

Mer information får jag liksom inte. Inte av det jag fattar iallafall.

Sen laddade jag hem en installation från windows hemsida.
Då står det bara såhär: http://img411.imageshack.us/img411/9268/dsape.png

Och btw så fick jag ett tips av en polare om patchen Wpatcher Lucas.
Nu står det iallafall att jag har ett riktigt betalat windows xp.
Jag kunde ladda hem massor med andra uppdateringar, men inte Service Pack 3.

Hoppas ni har fattat vad som är felet, annars får ni fråga mer så ska jag beskriva mer utförligt.

Vore väldigt tacksam för hjälp.
Tack på förhand.
Citera
2010-04-24, 15:43
Medlem
Taranaxs avatar
Microsoft gör allt i sin makt för att stoppa piratkopior, det är därför, och de blir bättre och bättre. därför kan du installera SP1 och SP 2 men inte SP3. Det var så skönt den dagen jag faktiskt gick och KÖPTE ett legalt exemplar av Windows. En ny erfarenhet att jag KAN faktiskt ringa till Microsoft för att aktivera och liknande. Har ringt och omaktiverat säkert fem gånger och alltid lika trevlig personal man pratar med . Och varje gång har jag blivit lika förvånad över att jag faktiskt är laglydig.
Citera
2010-04-24, 15:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Windows Support

//Mod
Citera
2010-04-24, 15:48
Medlem
namerlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taranax
Microsoft gör allt i sin makt för att stoppa piratkopior, det är därför, och de blir bättre och bättre. därför kan du installera SP1 och SP 2 men inte SP3. Det var så skönt den dagen jag faktiskt gick och KÖPTE ett legalt exemplar av Windows. En ny erfarenhet att jag KAN faktiskt ringa till Microsoft för att aktivera och liknande. Har ringt och omaktiverat säkert fem gånger och alltid lika trevlig personal man pratar med . Och varje gång har jag blivit lika förvånad över att jag faktiskt är laglydig.

Så det finns ingen chans att jag kan fixa detta?
För jag har också pratat med windows för kanske ett år sen om ett problem, då hade jag piratkopia då
med.
Citera
2010-04-24, 17:17
Medlem
hasenfrasens avatar
Gör din kopia laglig - på ett enkelt sätt. "Bränn" in SLP i DMI-arean i BIOS'et mha av " DMI Boot CD" och använd sen "VLK and OEMBIOS changer" för att lägga in rätt nyckel och oembios-filer. Mer info @ http://forums.mydigitallife.info/forums/5-Windows-XP

Om du har en fabriksdator (inte hemmabyggd) har din dator redan SLP i BIOS och du kan gå direkt till "VLK and OEMBIOS changer".
Citera
2010-04-25, 00:51
Medlem
namerlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Gör din kopia laglig - på ett enkelt sätt. "Bränn" in SLP i DMI-arean i BIOS'et mha av " DMI Boot CD" och använd sen "VLK and OEMBIOS changer" för att lägga in rätt nyckel och oembios-filer. Mer info @ http://forums.mydigitallife.info/forums/5-Windows-XP

Om du har en fabriksdator (inte hemmabyggd) har din dator redan SLP i BIOS och du kan gå direkt till "VLK and OEMBIOS changer".

Fattar verkligen inte ett skit av det där.
Citera
2010-04-25, 01:20
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namerless
Fattar verkligen inte ett skit av det där.

1) Starta upp från cd-skivan "DMI Boot CD" och låt den "tatuera" din dators BIOS DMI-area med SLP
2) Installera och kör programmet "VLK and OEMBIOS changer"
3) Klart! Resultatet är en dator med XP som för all framtid är 100% laglig enligt Microsoft WGA/WAT.

Fördelen är att man för alltid slipper att dras med klagomål från Microsofts jämra nag-ware. Burkar med Vista och Windows 7 kan "tatueras" med SLIC 2.0 respektive SLIC 2.1 och på så sätt uppnå samma godkända resultat från nuvarande och framtida Windows-valideringar.

...och ja, det är INTE lagligt att hantera en Microsoft-licens på det här sättet - men det är inget Microsoft kan göra något åt eftersom ALLA fabriksbyggda datorer licens-valideras enligt den här principen.
Citera
2010-04-25, 14:20
Medlem
namerlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
1) Starta upp från cd-skivan "DMI Boot CD" och låt den "tatuera" din dators BIOS DMI-area med SLP
2) Installera och kör programmet "VLK and OEMBIOS changer"
3) Klart! Resultatet är en dator med XP som för all framtid är 100% laglig enligt Microsoft WGA/WAT.

Fördelen är att man för alltid slipper att dras med klagomål från Microsofts jämra nag-ware. Burkar med Vista och Windows 7 kan "tatueras" med SLIC 2.0 respektive SLIC 2.1 och på så sätt uppnå samma godkända resultat från nuvarande och framtida Windows-valideringar.

...och ja, det är INTE lagligt att hantera en Microsoft-licens på det här sättet - men det är inget Microsoft kan göra något åt eftersom ALLA fabriksbyggda datorer licens-valideras enligt den här principen.

Okej tack detta ska prövas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in