2010-04-12, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Man tackar för tipsen!

Om du åker till högdalen, vilket jag verkligen hoppas du gör(!), så kan du passa på att åka förbi Hagsätra och ta en bira på Buck Rogers. Asiatisk mat, karaoke och skottlossning i en fin symbios.

I stan: Dovas fridhemsplan. 25:- för en 0,5L flasköl. Rökrum, "egen" doft i lokalen, du blir inte utkastad.

Sen när du helpissed vid 1-2 så dra till citykrogen på vasagatan. Billig bärs, öppet till 3 och släpper ALLTID in en hur berusad man än är. Väldigt mörk klientel av någon anledning...
Senast redigerad av panjemajo 2010-04-12 kl. 00:24.
Citera
2010-04-12, 00:37
Medlem
azon3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tkt-Eagle
Haha jag var också där i helgen...

Finns att läsa om här : http://www.syltor.se/sylta.php?syltaId=20

litooo (2009-08-08 22:32) Betyg: 4
OK för...
Mettan vilka minnen. Bråk, droger, kvinnor,Billig bärs kan det bli bättre hehe. Här möts hela världens folk som lever på social bidrag.

Joo.. det låter trevligt.
Citera
2010-04-12, 01:19
Medlem
Stoffenbergs avatar
Fan Kellys måste vara den renaste skiten av skit, jag var där för ett tag sedan och några supertöntar till skötsamma snubbaar blev trakasserade av deras barpersonal för att de "vaR för glada", de löd och satte sig utan att protestera och propsade inte på mer öl, ändå kom en biffvakt och stirrade in i deras ögon - ja man kan säga att han hotade dem, fan är detta ok 2010? De var knappt fulla ens, glada ok...men ja.... Sjuka värderingar verkar råda på kellys.
Citera
2010-04-12, 01:25
Avstängd
JeffDaviss avatar
har precis flyttat till st eriksplan och tog en öl på lokala "the fox and the badger". Jävligt saggig skulle jag säga. Blasköl och eurodisco är ledord. Annars tycker jag att Broder Tuck kommer högt upp på listan. Det är nånting med det stället som jag inte kan sätta fingret på..tror att det ligger lik begravna i väggarna eller nåt..
Citera
2010-04-12, 01:29
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoffenberg
Fan Kellys måste vara den renaste skiten av skit, jag var där för ett tag sedan och några supertöntar till skötsamma snubbaar blev trakasserade av deras barpersonal för att de "vaR för glada", de löd och satte sig utan att protestera och propsade inte på mer öl, ändå kom en biffvakt och stirrade in i deras ögon - ja man kan säga att han hotade dem, fan är detta ok 2010? De var knappt fulla ens, glada ok...men ja.... Sjuka värderingar verkar råda på kellys.

Kellys-värderingarna är ju en klassiker. Det är det ända "hårdrocksstället" i stan där det endast existerar rakade killar med tribals. Som långhårig snubbe får jag alltid akta mig där för tribal-töntarna tror alltid att jag är en brud bakifrån. Tur att man är skäggig så dom fattar biffen när man vänder sig och frågar varför dom tar en i baken..
Citera
2010-04-12, 09:22
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Kellys-värderingarna är ju en klassiker. Det är det ända "hårdrocksstället" i stan där det endast existerar rakade killar med tribals. Som långhårig snubbe får jag alltid akta mig där för tribal-töntarna tror alltid att jag är en brud bakifrån. Tur att man är skäggig så dom fattar biffen när man vänder sig och frågar varför dom tar en i baken..

Och deras vakter är bortom all räddning. Större blockmongon får man leta efter. Dock anser jag inte att Kelly's är i närheten av sunk mot Metropol och dess motparter i alla kranskommuner runt omkring.
Citera
2010-04-12, 20:25
Medlem
underhands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
"Cattens" I Abrahamsberg är tveklöst ett av de värsta sunkhaken i stockholm. Sur personal, supande alkisar och kasst käk. Typiskt sunkhak. Till och med "Dovas" är fräschare!
Låter spännande... Måste testa
Citera
2010-04-12, 23:48
Medlem
Henkshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Tre Remmare har man hört om en jäkla massa gånger (Jag själv är skåning). finns den kvar?
Ska upp till stockholm om några veckor, vill besöka så många sunkkrogar som möjligt.
Tre Remmare finns inte kvar. Där ligger nu en MAX hamburgarrestaurang samt en pub.
Som fler har sagt så är Dovas/fridhemsplan riktigt sunkigt....iofs så är stora delar av just fridhemsplan VM i sunk. Studio 08, gamla Star Bar o Hang Chow är bara några för att nämna någon..!! Men finns ju iofs sunkställen vart man än går eller befinner sig...
Citera
2010-04-13, 21:53
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underhand
Låter spännande... Måste testa
ok Om du känner dig på så modigt humör, så kan du ju passa på att besöka "Lilla Rivieran" vid ängbyplans T-bane station också. Som "Cattens" fast med en extra doft av luffare. En stor del av klientelet är div trasiga typer ifrån Ängby Camping nämligen. Bäddat för sunksuccè
Citera
2010-04-14, 01:28
Medlem
brabens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubberman
Ta en tripp runt Fridhemsplan. Där finns banne mig fler sunkiga krogar än handen har fingrar.

Det kan jag hålla med om..
Citera
2010-04-14, 04:55
Medlem
Pekoralens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panjemajo
Om du åker till högdalen, vilket jag verkligen hoppas du gör(!), så kan du passa på att åka förbi Hagsätra och ta en bira på Buck Rogers. Asiatisk mat, karaoke och skottlossning i en fin symbios.

I stan: Dovas fridhemsplan. 25:- för en 0,5L flasköl. Rökrum, "egen" doft i lokalen, du blir inte utkastad.

Sen när du helpissed vid 1-2 så dra till citykrogen på vasagatan. Billig bärs, öppet till 3 och släpper ALLTID in en hur berusad man än är. Väldigt mörk klientel av någon anledning...

Jag vet inte vad du har fått din info ifrån, förmodligen från någon annan och nu vill du spela lustig.

# Dovas Fridhemsplan har inte halvlitersöl för 25 kr. -- de tar 30 kr.
# Dovas City släpper absolut inte in alla, oavsett hur full man är. Jag har, otaliga gånger, sett dels gäster bli nekade att komma in, dels bli utvisade för att de druckit för mycket. Även legkontrollen är rätt hård. Ser man ung ut är risken rätt stor att man blir ombedd att visa leg.

Fridhemsplans Dovas och Dovas City skiljer sig åt en hel del med avseende på styrandeskapet och dess värderingar för hur en bar ska drivas. Själva upphovet till Dovas City är att några av ägarna på Dovas Fridhemsplan inte var helt överens med de andra om hur krogen skulle drivas, bröt sig därför loss och startade Dovas City. Överservering var en av knäckfrågorna.

Emellertid så är båda sunkhak: Fridhemsplan med stolthet, City utan.
Senast redigerad av Pekoralen 2010-04-14 kl. 04:58.
Citera
2010-04-14, 12:55
Medlem
När jag jobbade i Sthlm, (pendlade från min hemstad med tåg) Så tog jag en öl på ett hak som kallades Tre Remmare som låg nära centralstationen. Fan vad skabbigt ställe, bara en massa negrer, araber och transvestiter. Det var nog det sunkigaste jag varit med om. Där kan vi snacka multikultur.

Ölen var billig dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in