Citat:
Ursprungligen postat av panjemajo
Om du åker till högdalen, vilket jag verkligen hoppas du gör(!), så kan du passa på att åka förbi Hagsätra och ta en bira på Buck Rogers. Asiatisk mat, karaoke och skottlossning i en fin symbios.
I stan: Dovas fridhemsplan. 25:- för en 0,5L flasköl. Rökrum, "egen" doft i lokalen, du blir inte utkastad.
Sen när du helpissed vid 1-2 så dra till citykrogen på vasagatan. Billig bärs, öppet till 3 och släpper ALLTID in en hur berusad man än är. Väldigt mörk klientel av någon anledning...
Jag vet inte vad du har fått din info ifrån, förmodligen från någon annan och nu vill du spela lustig.
# Dovas Fridhemsplan har inte halvlitersöl för 25 kr. -- de tar 30 kr.
# Dovas City släpper absolut inte in alla, oavsett hur full man är. Jag har, otaliga gånger, sett dels gäster bli nekade att komma in, dels bli utvisade för att de druckit för mycket. Även legkontrollen är rätt hård. Ser man ung ut är risken rätt stor att man blir ombedd att visa leg.
Fridhemsplans Dovas och Dovas City skiljer sig åt en hel del med avseende på styrandeskapet och dess värderingar för hur en bar ska drivas. Själva upphovet till Dovas City är att några av ägarna på Dovas Fridhemsplan inte var helt överens med de andra om hur krogen skulle drivas, bröt sig därför loss och startade Dovas City. Överservering var en av knäckfrågorna.
Emellertid så är båda sunkhak: Fridhemsplan med stolthet, City utan.