2009-01-20, 14:02
Medlem
gosns avatar
Det hela beror ju pa hur vi definierar draggigt. Dalig ol? Slagsmalrisk? Fula klader? Skarrigt beteende? Mycket finnar?

Personligen tycker jag hela stureplan kommer ratt hogt upp pa listan, om inte allra hogst. Brats, och da allra mest de i kategorin "mellanrika" - alltsa inte sessorna men inte heller en snubbe fran vasby som latsas att han hor hemma i finare kretsar - ar overlagset de med sunkigast beteende i hela gatubilden.

Sadant draggigt beteende hade aldrig accepterats i arbetarkretsar, och pa vanliga krogar. Och visst, olhak pa soder ar sunkiga, men dar har folk iaf nagot sanar hum om hur man beter sig nar man ar med andra manniskor.

Hellre fotbollshulliganer i trettioarsaldern med tjackmustasch och tjugo stora starka innanfor vasten pa biljarden vid mariatorget, an att umgas med rasligt degenererade missfoster med noll uppfostran och for mycket pengar for sitt eget basta pa stureplan.
Citera
2009-01-21, 12:14
Medlem
timpakays avatar
Var på fridhem nu häromdagen med några polare bara för att ingen hade varit där på ett tag så vi ville kolla upp om det fortfarande var lika sunkigt. Självklart var det det men nu till det roliga. En i gänget blev nekad att beställa en öl för att han var för full enligt ägaren. Han var nog den som såg nyktrast ut och med tanke på alla andra som satt där var minst fem gånger så packade så vände vi bara och drog.

Ägaren är verkligen en riktig psykopat.
Citera
2009-01-24, 13:11
Medlem
CoopColas avatar
Allt på fridhemsplan är väl dräggigt som fan
Citera
2009-01-24, 14:34
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delad
Vanilla på Linnégatan. fyfitta vad stillöst ställe

Ja verkligen. Stället borde fan få böta för att det existerar.
Citera
2009-01-24, 16:26
Medlem
Allt på söder och fridhemsplan. Bara att välja själv!
Citera
2009-01-24, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekoreV

Nåja, är Debaser Medis verkligen sunkigt?
Citera
2009-01-25, 01:08
Medlem
myrrhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekoreV

Allt på söder, kom igen nu, det finns ju massa shyssta ställen typ underbara bar, bara bistro, lilla persien, pet sounds, nada, båda debban (slussen och medis då, fast debban i slussen luktade gammal stjärt när jag var där igår).

Ett av de sunkigaste ställena måste vara köttbåten, aka patricia. Hela båten är full av med dräggfyllon och man blir tafsad på konstant.
Citera
2009-01-31, 19:44
Medlem
Pub Anchor på Sveavägen 90 har ruggat till sig ordentligt den senaste tiden. Har de ny regim? När jag var på besök i veckan satt personalen och gullade med en hund inne på restaurangen. En man i personalen bar för säkerhets skull hunden i famnen när han gick fram och pratade med en stamkund vid baren. Kan det bli dräggigare?
Citera
2009-02-01, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myrrha
Allt på söder, kom igen nu, det finns ju massa shyssta ställen typ underbara bar, bara bistro, lilla persien, pet sounds, nada, båda debban (slussen och medis då, fast debban i slussen luktade gammal stjärt när jag var där igår).

Ett av de sunkigaste ställena måste vara köttbåten, aka patricia. Hela båten är full av med dräggfyllon och man blir tafsad på konstant.
Second that. Morfar Ginko, Metro (fanns förut iaf, länge sen jag var där), Ljunggrens, Judit&Bertil, Söders hjärta, Marie Laveau (ovandelen), Sodra bar är även värda minst ett besök.
Citera
2009-02-01, 00:38
Medlem
Elfrides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klassikern
Pub Anchor på Sveavägen 90 har ruggat till sig ordentligt den senaste tiden. Har de ny regim? När jag var på besök i veckan satt personalen och gullade med en hund inne på restaurangen. En man i personalen bar för säkerhets skull hunden i famnen när han gick fram och pratade med en stamkund vid baren. Kan det bli dräggigare?

En jättesmutsig och äcklig liten farlig hund på en lyxkrog som Pub Anchor?! usch och fy vart är världen på väg?
Citera
2009-02-01, 09:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Allt på fridhemsplan är väl dräggigt som fan
Fridhemsplan är grymt, träffade min flickvän på Dovas
för några år sedan tillochmed
Citera
2009-02-02, 15:03
Medlem
Yrins avatar
Jag nominerar Chaplins på Kungsgatan.
(det finns dräggigare ställen i Stockholm, men dessa har iallafall det goda omdömet att inte ta 120 kr i dörren). Extra plus i dräggighet för karaoken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in