Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-30, 09:09
  #589
Medlem
Ja, det är sant. Snart 50 år sedan, och fortfarande så många frågetecken...
Citera
2023-01-31, 15:15
  #590
Medlem
Skaraborg2s avatar
Många frågetecken som aldrig kommer att bli uträtade.

Citat:
Ursprungligen postat av spikSko
Ja, det är sant. Snart 50 år sedan, och fortfarande så många frågetecken...

Ja tyvärr är det så.

Alla frågetecken som behövs rätas ut kommer aldrig att bli det. Tänk om man visste vem det var som ringde RF innan han sprang ut i vinterkylan utan sin överrock. Vart tog bilen vägen?
Citera
2023-02-27, 01:22
  #591
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja tyvärr är det så.

Alla frågetecken som behövs rätas ut kommer aldrig att bli det. Tänk om man visste vem det var som ringde RF innan han sprang ut i vinterkylan utan sin överrock. Vart tog bilen vägen?
Kanske har dottern ändå sökt efter sin far,hon likväl som många andra kan ha använt sig av dna-test
och äntligen fått svar på vem hennes far blev av.
Märkligt när en människa försvinner sådär in bak rimråder,
att inte vänne/bekanta engagerar sig och anstränger sig att söka
eller hittar till tråden om försvunna,
Robert F borde han haft några bekanta efter alla sina år i Sverige.
Detta fallet borde också kunna lösas, tänk om någon som kände honom kunde skriva här..
Citera
2023-02-27, 10:40
  #592
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Kanske har dottern ändå sökt efter sin far,hon likväl som många andra kan ha använt sig av dna-test
och äntligen fått svar på vem hennes far blev av.
Märkligt när en människa försvinner sådär in bak rimråder,
att inte vänne/bekanta engagerar sig och anstränger sig att söka
eller hittar till tråden om försvunna,
Robert F borde han haft några bekanta efter alla sina år i Sverige.
Detta fallet borde också kunna lösas, tänk om någon som kände honom kunde skriva här..

Håller med dig, vi vet förhållandevis väldigt lite om Fangohr. Egentligen inget om hans bakgrund förutom att han ska ha gjort värnplikt i Västtyskland. Vad han har för utbildning vet vi inget om, vad han arbetade med innan han fick jobbet som skeppsmäklare när och hur fick han det jobbet vad gjorde han innan.

Nästan all information kommer från hustrun och verkar vara delvis helt bisarr. Det skulle varit värdefullt med info från flera ,rörande hans person. Hans lögner (som t.ex. tandläkaren) gör att spion/agent ´teorierna verkar mindre osannolika
Citera
2023-02-27, 21:26
  #593
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Håller med dig, vi vet förhållandevis väldigt lite om Fangohr. Egentligen inget om hans bakgrund förutom att han ska ha gjort värnplikt i Västtyskland. Vad han har för utbildning vet vi inget om, vad han arbetade med innan han fick jobbet som skeppsmäklare när och hur fick han det jobbet vad gjorde han innan.

Nästan all information kommer från hustrun och verkar vara delvis helt bisarr. Det skulle varit värdefullt med info från flera ,rörande hans person. Hans lögner (som t.ex. tandläkaren) gör att spion/agent ´teorierna verkar mindre osannolika

Träffade en svensk tjej på resa i Tyskland 1960. Kom till Sverige 1964 och gifte sej.
Började jobba som vävare på Nordiska Filt i Halmstad. Sökte sig sedan till kontorsjobb på Nykvarns pappersbruk.
Flyttade 1967 åter till Halland och började på Västkustens trålbinderi i Glommen.
Därifrån till kontoret på Helen's Rör i Halmstad och till sist Th. Scheeles skeppsmäkleri Halmstad.
Citera
2023-02-27, 23:24
  #594
Medlem
Om någon i tråden känd skribent känner att denne vill kontakta en person som arbetade på samma arbetsplats som Fangohr när han försvann, så har jag av en slump sprungit på namn och kontaktuppgifter till en sådan. Är inte riktigt min grej att ringa okända, men kanske någon annan vill. Skicka i så fall PM, så lämnar jag ut infon (förutsatt som sagt att det är en i tråden känd skribent som är genuint intresserad av fallet). Inte säkert att han har någon info som är intressant, men vore ju faktiskt spännande att få en annan källa än hustrun till hur försvinnandet gick till. För rimligen har man pratat om det på arbetsplatsen.
Citera
2023-02-28, 09:11
  #595
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Om någon i tråden känd skribent känner att denne vill kontakta en person som arbetade på samma arbetsplats som Fangohr när han försvann, så har jag av en slump sprungit på namn och kontaktuppgifter till en sådan. Är inte riktigt min grej att ringa okända, men kanske någon annan vill. Skicka i så fall PM, så lämnar jag ut infon (förutsatt som sagt att det är en i tråden känd skribent som är genuint intresserad av fallet). Inte säkert att han har någon info som är intressant, men vore ju faktiskt spännande att få en annan källa än hustrun till hur försvinnandet gick till. För rimligen har man pratat om det på arbetsplatsen.

Wow, det vore ju kul om någon nappade på det här, själv är jag inte heller den typen.
Citera
2023-02-28, 09:17
  #596
Medlem
Carl Serungs avatar
Ja det här fallet är verkligen mystiskt.

Men, tänk om det egentligen är väldigt enkelt?
Robert har blivit indragen i ljusskygg verksamhet där det förekommer mycket pengar, han anordnar hela detta spektaklet och försvinner frivilligt med ny identitet.

Han sitter sedan på någon paradisö och röker braja.
Citera
2023-02-28, 16:25
  #597
Medlem
Skaraborg2s avatar
Detta måste det ha pratats mycket om hos Scheeles.

Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Om någon i tråden känd skribent känner att denne vill kontakta en person som arbetade på samma arbetsplats som Fangohr när han försvann, så har jag av en slump sprungit på namn och kontaktuppgifter till en sådan. Är inte riktigt min grej att ringa okända, men kanske någon annan vill. Skicka i så fall PM, så lämnar jag ut infon (förutsatt som sagt att det är en i tråden känd skribent som är genuint intresserad av fallet). Inte säkert att han har någon info som är intressant, men vore ju faktiskt spännande att få en annan källa än hustrun till hur försvinnandet gick till. För rimligen har man pratat om det på arbetsplatsen.

Bra jobbat att du har fått tag i en gammal arbetskamrat till RF.

Detta måste man ha pratat om på Scheeles att en medarbetare en morgon springer ut och försvinner för alltid. Ja det vore bra att få en annan UL. Jag har varit i kontakt med många för mig okända anhöriga både gällande olösta försvinnanden och mordfall under åratal. Jag tycker att detta räcker för min del och hoppas att någon annan åtar sig att sätta sig i kontakt med RFs kollega.
__________________
Senast redigerad av Skaraborg2 2023-02-28 kl. 16:27.
Citera
2023-03-01, 10:35
  #598
Medlem
Skaraborg2s avatar
DNA-test?

Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Kanske har dottern ändå sökt efter sin far,hon likväl som många andra kan ha använt sig av dna-test
och äntligen fått svar på vem hennes far blev av.
Märkligt när en människa försvinner sådär in bak rimråder,
att inte vänne/bekanta engagerar sig och anstränger sig att söka
eller hittar till tråden om försvunna,
Robert F borde han haft några bekanta efter alla sina år i Sverige.
Detta fallet borde också kunna lösas, tänk om någon som kände honom kunde skriva här..

Kan vara fullt möjligt att hans dotter kan ha använt sig av DNA-test.

Ja det är märkligt att en person kan gå upp i tomma intet utan att efterlämna några spår. Tyvärr händer detta ibland som t. ex. med brevbäraren Bosse Jansson som försvann drygt tre år efter RF. Om RF hade riktigt nära vänner utanför familjen vet jag inte men naturligtvis hade han bekanta som t. ex. sina arbetskamrater.

Detta skulle vara trevligt om någon som kände den försvunne kunde skriva i tråden. Tyvärr är det 50 år sedan han försvann. Denna grupp tillhör idag en äldre generation som kanske många gånger inte är ute på nätet och surfar.
Citera
2023-09-15, 20:40
  #599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Kan vara fullt möjligt att hans dotter kan ha använt sig av DNA-test.

Ja det är märkligt att en person kan gå upp i tomma intet utan att efterlämna några spår. Tyvärr händer detta ibland som t. ex. med brevbäraren Bosse Jansson som försvann drygt tre år efter RF. Om RF hade riktigt nära vänner utanför familjen vet jag inte men naturligtvis hade han bekanta som t. ex. sina arbetskamrater.

Detta skulle vara trevligt om någon som kände den försvunne kunde skriva i tråden. Tyvärr är det 50 år sedan han försvann. Denna grupp tillhör idag en äldre generation som kanske många gånger inte är ute på nätet och surfar.

Jag har ju faktiskt (som barn) träffat Robert men har just inte mycket att tillföra än sånt jag redan skrivit om i tråden. Mina föräldrar pratade om detta såklart men när han försvann hade vi redan flyttat från Slöinge och även om jag träffat Inga-Britt efter Roberts försvinnande så ställde jag inga frågor. Men visst har man funderat och det vore ju fantastiskt att få nån liten hint om vad som hände. Men jag får göra som alla andra, luta mej tillbaka och hoppas
Citera
2023-09-15, 21:38
  #600
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett försvinnande som kommer att förbli ouppklarat.

Citat:
Ursprungligen postat av spikSko
Jag har ju faktiskt (som barn) träffat Robert men har just inte mycket att tillföra än sånt jag redan skrivit om i tråden. Mina föräldrar pratade om detta såklart men när han försvann hade vi redan flyttat från Slöinge och även om jag träffat Inga-Britt efter Roberts försvinnande så ställde jag inga frågor. Men visst har man funderat och det vore ju fantastiskt att få nån liten hint om vad som hände. Men jag får göra som alla andra, luta mej tillbaka och hoppas

Intressant att få ta del av att du som barn kom att träffa Robert.

Det förstår jag att dina föräldrar kom att prata om detta. När han springande kom att lämna sin arbetsplats så gick han bokstavligen upp i rök för alltid. Inga spår, ingenting att gå på. Det är nu över 50 år sedan Robert försvann och vi kommer tyvärr aldrig att någonsin få reda på vad som hände honom och varför.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback