• 1
  • 2
2010-04-22, 10:58
Medlem
FreeDrugss avatar
Jag och TanTan satt på våran svenska lektion och pratade om alltmöjligt i ca 30min och läraren brydde sig inte.
Efter ett tag kom vi in på ämnet om southpark. Det ledde genast till en diskussion om Muhammed och yttrandefrihet. Vi citerade en kompis som hade skrivit "Jesus är bög och Muhammed pedofil". Då läraren hörde detta blev han helt galen och slängde ut oss (han är svensk och ateist).
Nu sitter vi i ett mörkt rum och diskuterar detta.

Agerade han rätt eller tycker ni att han bröt mot yttrande friheten? Vi tycker att han gjorde extremt fel, vad tycker ni?
2010-04-22, 10:59
Medlem
TanTans avatar
Lägger till att vi endast hade 2 invandrare i klassen varan 1 är kristen.

En stor del av klassen sitter ändå och småsnackar hela lektioner. Men just när vi citerade "Muhammed är pedofil" blev han galen.
2010-04-22, 11:01
Medlem
Penetreights avatar
Varför prata om annat än vad ni ska på lektionen? Eller sa läraren att ni skulle diskutera om South Park? Han orkade väl inte med att ni inte lyssnar eller gör det ni ska så då kan ni lika gärna göra det någon annanstans? Bara spekulationer från min sida.
2010-04-22, 11:02
Medlem
FreeDrugss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penetreight
Varför prata om annat än vad ni ska på lektionen? Eller sa läraren att ni skulle diskutera om South Park? Han orkade väl inte med att ni inte lyssnar eller gör det ni ska så då kan ni lika gärna göra det någon annanstans? Bara spekulationer från min sida.

Många i klassen pratar hela lektioner och det brukar även vi göra. Bara vi som vart utkastade då vi gick in på detta ämne.

Edit: När vi pratade om detta så var det inte i något rasistiskt syfte. Ingen av oss är rasister heller men vi är dock för total yttrandefrihet.
Senast redigerad av FreeDrugs 2010-04-22 kl. 11:05.
2010-04-22, 11:10
Medlem
sitter ni o pratar på lektionerna
hur kan ni lära er något.
2010-04-22, 11:13
Medlem
Tycker ni kan diskutera Muhammed på religionen istället
2010-04-22, 11:21
Medlem
ShadowStallions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeDrugs
Jag och TanTan satt på våran svenska lektion och pratade om alltmöjligt i ca 30min och läraren brydde sig inte.
Efter ett tag kom vi in på ämnet om southpark. Det ledde genast till en diskussion om Muhammed och yttrandefrihet. Vi citerade en kompis som hade skrivit "Jesus är bög och Muhammed pedofil". Då läraren hörde detta blev han helt galen och slängde ut oss (han är svensk och ateist).
Nu sitter vi i ett mörkt rum och diskuterar detta.

Agerade han rätt eller tycker ni att han bröt mot yttrande friheten? Vi tycker att han gjorde extremt fel, vad tycker ni?

Ni har en extremt känslig och PK lärare (som gjorde fel), lev med det... Tyvärr står inte yttrandefriheten särskilt högt i kurs i Sverige idag.

Men vare sig det gäller potatis, Muhammed eller din mammas granny panties så borde ni fan lyssna på lektionen istället för att prata, tro mig, ni kommer tjäna på det i längden!
2010-04-22, 11:22
Medlem
Dingbatss avatar
Om det är så som ni framställer det, att ni citerade en kompis som sa så där, så är det uppåt väggarna att slänga ut er. Men jag är nog mer inne på att läraren hade fått nog av er, som de övriga i tråden.
2010-04-22, 11:35
Medlem
Penetreights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeDrugs
Många i klassen pratar hela lektioner och det brukar även vi göra. Bara vi som vart utkastade då vi gick in på detta ämne.

Edit: När vi pratade om detta så var det inte i något rasistiskt syfte. Ingen av oss är rasister heller men vi är dock för total yttrandefrihet.

Jovisst, hade jag varit lärare hade jag kört "Sätta svansen på profeten Muhammed" på roliga timmen varje vecka. Men nu var det faktiskt så att ni pratade om annat och även fast han slängde ut er för att ni sa något om att Muhammed var bög/pedofil eller vad ni sa (orkar inte gå upp och läsa igen) så kan han ändå skylla på att ni faktiskt störde med eran konversation.
2010-04-22, 11:43
Medlem
Eoppoyzs avatar
Med tanke på TS bristande grammatikkunskaper borde h*n sluta prata och börja göra det ni ska på lektionerna. Dock överreagerade er lärare rejält.
2010-04-22, 11:44
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av le7xusan
sitter ni o pratar på lektionerna
hur kan ni lära er något.
Dessutom South Park?!
Hur gammal är ts egentligen? 14-15?
2010-04-22, 12:01
Medlem
FreeDrugss avatar
TS är 17
Citat:
Med tanke på TS bristande grammatikkunskaper borde h*n sluta prata och börja göra det ni ska på lektionerna. Dock överreagerade er lärare rejält.
Jag vet att min svenska suger.
Dehär om att lyssna på lektionen är ju självklart att man ska göra, men läraren pratade inte för tillfället och vi hade inga speciella uppgifter att göra. Vi var inte de enda som pratade om man säger så =)
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in